Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 9 hónapja

10 éve a fejvadászat piacán

Dinamikus fejlődés, folyamatos bővülő szolgáltatások, egyre nagyobb sikerek, saját toborzási-kiválasztási szoftver. Mindezek a 10 éves születésnapját ünneplő Beck and Partners Kft. érdemei. Rengeteg izgalmas dolog történt velük az egy évtized alatt, amiről Beck Zsolt, ügyvezető mesélt. Nem csak a múltba tekintünk, a jövő célkitűzései sokkal fontosabbak, ezekről is beszélgettünk.

Gratulálunk a születésnaphoz! Az évforduló mindig jó alkalom egy kis nosztalgiára és a múltba tekintésre is. Hogyan és hány fővel kezdte meg működését a cég?

2006 januárjában alapítottuk a céget 8 fős csapattal. Dedikáltan azzal a szándékkal, hogy olyan minőségű sztenderdizált szolgáltatásokkal jelenjünk meg a fejvadász cégek piacán, amikkel elérjük, hogy az ügyfeleink hosszú távon velünk dolgozzanak az elégedettségükből fakadóan. Az elején nehéz volt bejutnunk a nagyobb cégekhez, és csupa olyan pozíciót kaptunk, amelybe általában más tanácsadó cégek bicskája beletört. Ezekkel a pozíciókkal kellett megbirkóznunk, hogy kivívjuk az ügyfeleink elégedettségét és a bizalmát. Így tudtuk elérni, hogy utána hosszú távon is számoljanak velünk.



Mik voltak a legnagyobb kihívások az elmúlt évek alatt?

Az egyik legnagyobb kihívás a folyamatos informatikai fejlesztés, ami lássuk be, alapvetően távol áll egy humán beállítottságú cégtől. Azonban az a tény, hogy a jelöltek ugyanúgy az ügyfeleink, szükségessé tette, hogy havi szinten növekvő számú jelölt adattal (akár több ezer jelölt havonta) úgy tudjunk bánni, hogy megőrizzük ennek a kényes munkának a személyes jellegét.

Ezek a kezdeti erőfeszítések végül sikerbe torkolltak, hisz mára az informatikai fejlesztések szerves részét képezik cégünknek. Legújabb fejlesztésünk a HR felhő toborzási rendszer, amellyel 2015-ben elnyertük a Magyar Termék Nagydíjat is.

Az elmúlt években igen látványos a BAP fejlődése. Hogy alakult ez az elmúlt 10 évben? Esetleg tud számokat is mondani?

Évről-évre 20-40 százalékkal növekszik a cégünk. A kezdeti 8 főről, több mint 20 kollégára növekedett a munkatársi létszámunk, és havi szinten, átlagban 200 pozíción dolgozunk.

Mint vezető, miben látja a sikeresen működő cég titkát? Mikre fordít Ön kiemelt figyelmet?

A sikeresen működő cég titka a jó csapat. A cégünk áltat elért eredményeket sosem magaménak tekintettem, hanem mindig a csapat által elért sikerként könyveltem el. Nekem, mint vezetőnek az a feladatom, hogy ez a csapat egyben legyen tartva, a célon legyen a figyelmük, és minden eszközük meglegyen a sikeres munkavégzéshez.

Magyarországon elég sok fejvadász cég van már, kezdve nemzetköziektől, át az egészen kicsikig, tehát a verseny nagy. Mivel lehet kitűnni ezen a piacon?

Ezen a piacon a megbízható munkavégzéssel lehet kitűnni, hiszen sokszor előfordul, hogy a fejvadász cégek forrásai egy-egy területen kifogynak, és a kezdeti sikereket sikertelenségek követik. Ezt mi azzal küszöböltük ki, hogy folyamosan és aktívan kutatjuk a piacon fellehető jó szakembereket, hogy az általunk elvállalt megbízásokat minden esetben sikerrel tudjuk teljesíteni. Emögött egy folyamatosan növekedő és erősödő, az adott kor legújabb eszközeit használó marketingtevékenység áll.

Hogyan igyekeznek felvenni a versenyt a szakmai kihívásokkal, mint a kivándorló munkaerő, a kevés mérnök és informatikus szakember?

Ezt a helyzetet mi is érezzük a piacon, ezért újabb és újabb jelöltforrásokat kutatunk fel, hogy a szűkülő szegmensekben minél több potenciális álláskeresőt elérjünk.

Mit tekint a cég legnagyobb sikereinek, mik voltak a legfontosabb állomások?

Legnagyobb sikerünknek a csapatunknak azt a tulajdonságát tekintjük, hogy képesek vagyunk folyamatosan megújulni, haladni a kor technikai követelményeivel. Erre jó példa most a megújult weboldalunk, ahol bármilyen mobileszközzel böngészhetőek az ajánlataink, és a jelöltek jelentkezni is tudnak az adott eszközzel a pozíciókra. Ezen kívül a már említett, HR Felhővel elnyert Magyar Termék Nagydíj cégünk eddigi legnagyobb hivatalosan is elismert sikere, de én leginkább a kollégáimra vagyok büszke, akik folyamatosan megtesznek mindent, hogy minél jobb szakemberek legyenek.

Mik a jövő célkitűzései?

Célkitűzéseink közé tartozik a növekedési ütemünk megtartása, hiszen 2014-ről 2015-re több, mint 40 százalékot növekedtünk. Fontos cél még a HR Felhő piaci térnyerése, de olyan új szolgáltatásokon is dolgozunk, melyek segíteni fogják a gyorsabb és sikeresebb toborzást.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Rolek Ferenc: Szükség lenne külföldi vendégmunkásokra is

Általánossá vált a munkaerőhiány mind iparági szinten, mind területileg, míg régebben csak egyes ágazatokat, vagy a nyugati határszélt sújtotta -... Teljes cikk

Kevés munkanélküli, sok foglalkoztatott

Június-augusztusban tovább csökkent a munkanélküliek száma, 77 ezerrel volt kevesebb, mint egy évvel korábban, a munkanélküliségi ráta egy év... Teljes cikk

Új igazgató az Apollo Tyres Magyarországon épülő gyárának élén

A Heves megyei Gyöngyöshalászon 475 millió eurós beruházással ultramodern abroncsgyártó üzemet építő Apollo Tyres Mákos Csabát bízta meg a... Teljes cikk

Pénzmosás vagy lenyúlás - ez a felnőttképzés Parragh szerint

Részben pénzkidobásnak, részben lenyúlásnak tartja a felnőttképzés jelentős részét Parragh László. Az MKIK elnöke a Világgazdaságnak azt... Teljes cikk

Navracsics: Rugalmasabbá kell tenni az európai oktatási rendszert

Az európai oktatási rendszert a munkaerő-piaci kihívások miatt életkor, intézmény és tananyag szempontjából is rugalmasabbá kell tenni - mondta az... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Ingyenes HR Reggeli a toborzási innovációkról

Ismerje meg a toborzásban rejlő változatos lehetőségeket, a legújabb trendeket, és kezdje felkészülten az őszt! HR-esként bizonyára már...