A csődeljárást sem zárja ki a Rail Cargo Hungáriánál az osztrák tulajdonos
A csődeljárást sem zárja ki a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) a tulajdonos osztrák vasúttársaság, ha a szakszervezetek nem akarják elfogadni a létszámleépítést - írta szerdán egy osztrák napilap, név nélkül idézett forrásokra hivatkozva.
Belső források szerint ha a szakszervezet nem mond le az átalakítással és - az RCA szerint elkerülhetetlen - leépítéssel szembeni tiltakozásról, akkor értelmesebb volna "lemondani" a 2008-ban megvásárolt teherszállítási vállalatról. A "lemondás" alatt a csődeljárást értik, az RCH-nak ugyanis jelentősen csökkent a sajáttőkéje - írta a Der Standard.
Michael Wimmer, az osztrák állami vasút (ÖBB) szóvivője a lapnak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a 460 fős leépítés nem a pályadíjakról folyó tárgyalásokkal függ össze.
Mindenesetre egyedül a nagy veszteségekkel nehezen lehetne magyarázható egy csődeljárás - jegyezte meg a Der Standard. Igaz, 2009-ben 258 millió euró forgalma volt a vállalatnak és az
üzemi eredménye mínusz 16,3 millió euró volt. Utóbbi idén 26,5 millióra nő. A sajáttőke-arány azonban idén "csak" 23,9 százalékra csökken a 38,4 százalékról. Igazán jövőre lesz nehéz a helyzet - vélekedett a lap.
Christian Kern ÖBB-vezérigazgató kedden egy osztrák lapnak azt nyilatkozta, hogy a magyar kormánnyal folytatott tárgyalásoktól függ, milyen további intézkedéseket hoznak a Rail Cargo Hungáriánál az első lépésként tervezett közel félezer fős elbocsátáson túl. A kétezer fős leépítésről szóló értesülésekre nem kívánt reagálni.
Vasúti szakszervezetek elfogadhatatlannak tartják a tervezett elbocsátásokat. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) kedden emlékeztetett arra, hogy Friedrich Macher a tulajdonos Rail Cargo Ausztria - az ÖBB leányvállalata - igazgatóságának elnöke szeptember 20-án Bécsben még azt mondta a szakszervezeti tárgyalódelegációnak, hogy a vasútvállalatok, a közlekedési kormányzat, illetve a szakszervezetek közti tárgyalások lezárultáig komolytalan lenne bármiféle létszámcsökkentéssel kapcsolatos bejelentést tenni.
A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) tudatta: nem tudják elfogadni a bejelentett tervezett intézkedést, mert nem látnak mögötte gazdaságossági számítást. Nem látják azt sem, hogy pontosan hány embert akarnak a jövőben elküldeni a cégtől. Simon Dezső VSZ-elnök elmondta, elképzelhető az is, hogy az október 11-re összehívott rendkívüli elnökségi ülésen sztrájkot javasolnak, ha nem sikerül a létszámkérdést megnyugtatóan rendezni.
Az ÖBB szeptemberben Bécsben jelentette be, részben a pályahasználati díjak jelentős módosítására hivatkozva, hogy ésszerűsíteni szeretné a magyar teherszállító leányvállalatának, a Rail Cargo Hungariának (RCH) a működését, ezért jelentős létszámcsökkentésről készít tervet.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára akkor az MTI-nek elmondta: a kormány és a MÁV mindenben teljesítette a MÁV Cargo privatizációs szerződésében foglalt vállalásait. Álláspontja szerint az osztrák cég alaptalanul hivatkozik a keretfeltételek többszöri módosítására. Völner Pál jelezte: a minisztérium vizsgálja az előző kormány alatt jóváhagyott, jövő évben hatályba lépő díjtételek módosításának lehetőségét, keresi a minden érintett számára elfogadható megoldást, ezért folyamatosan egyeztet a hazai vasúti teherszállítás döntő hányadát bonyolító RCH képviselőivel is.
A Die Presse című napilap a magyar jogsegélykérelemre hivatkozva - név említése nélkül - szerdai számában azt írta, hogy a magyar ügyészség annak a gyanújának adott hangot, miszerint "a közlekedési minisztérium akkori államtitkárát" megvesztegették.
A Der Standard az osztrák házkutatási parancs ismeretében arról számolt be, hogy az Ausztriában folyó nyomozás két "kulcsfigurája" Gustav Poschalko, az osztrák vasútnak a MÁV Cargót megvásárló leányvállalatának akkori igazgatótanácsi elnöke és Gerhard Leitner, a vállalat akkori cégvezetője.
Olyan vélekedések is napvilágot láttak a sajtóban, miszerint a magyar kormány a nyomozással megpróbál nyomást gyakorolni ÖBB-s igazgatókra az azóta Rail Cargo Hungaria névre keresztelt vállalatnál tervezett leépítések miatt.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Átadták a 32. Magyar Innovációs Nagydíjat kedden a Parlamentben, a díjat az idén az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta az érelmeszesedés kockázatát... Teljes cikk
Az Eve Power megkezdte a munkavállalók toborzását a tervek szerint 2025 végére felépülő debreceni akkumulátorcella-üzemébe - közölte a projekt... Teljes cikk
A Schedl német autóipari vállalat 40 milliárd forintos beruházása nyomán 160 új munkahely jön létre Debrecenben és Kecskeméten - jelentette be... Teljes cikk
- Kevesebb mint egy év alatt 200 dolgozót küldtek el egy vidéki gyárból 2 hónapja
- Több ezer főt bocsát el a Cisco 2 hónapja
- Leépítés: 30 ezer alkalmazottat tett utcára 100 technológiai vállalat 2 hónapja
- A mesterséges intelligencia miatt hajtott végre leépítést a Duolingo 3 hónapja
- Leépítések kora - mit mondj az elbocsátott kollégádnak? 3 hónapja
- Munkahely van, már csak dolgozó kellene 3 hónapja
- Bónuszt fizetnek az elbocsátott dolgozóknak 4 hónapja
- Több száz embert küld el a Túró Rudi gyártója 4 hónapja
- Csoportos létszámleépítések Magyarországon 4 hónapja
- Komoly leépítésbe kezd a Spotify - Ennyi dolgozót érint a lépés 4 hónapja
- Tömeges elbocsátások Makón és Hódmezővásárhelyen 5 hónapja