kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

A jó kommunikáció tompíthatja a válság hatásait

A pénzügyi szektor szereplőinek több mint fele véli úgy, hogy a tavaly ősszel kirobbant gazdasági válságot követően romlott saját cégének megítélése. A kedvezőtlen hatások tompítására, az ügyfélbizalom erősítésére a szegmens kommunikációjában jelentős változások mentek végbe.

Az elsősorban vállalati és intézményi kört, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó pénzügyi szolgáltatók körében végzett felmérést a Goodwill Communications 2009 szeptemberében és októberében. Az alapvetően nem általános lakossági ügyfélkörrel rendelkező pénzügyi szolgáltatók körében a kommunikációs büdzsén belül együttesen közel 90 százalékot tesznek ki a rendezvényekre, a PR-re és a reklámra fordított összegek, azonos megoszlásban (28 százalék). A belső kommunikáció és a társadalmi felelősségvállalás keretében elköltött forintok a teljes kiadások 17 százalékát teszik ki a pénzügyi piac szereplői körében.


Változások 2008-hoz képest



A három fő kommunikációs terület kiadásinak változásait vizsgálva megállapítható, hogy 2008-hoz képest a legnagyobb mértékben a reklámköltések estek vissza. A rendezvények vonatkozásában ugyan összességében csökkent a költés, de több piaci szereplő is a közvetlen elérést biztosító eseményeken keresztül kívánta a válság hatásait, és ehhez kapcsolódóan kínált saját megoldásait az ügyfelekkel ismertetni, így a válaszadók negyedénél legalább 10 százalékkal nőtt a rendezvényekre fordított összeg 2009-ben.

A sajtón keresztüli kommunikáció, a PR mutatja a legegyenletesebb eloszlást: míg több piaci szereplő az általános költségcsökkentési nyomás hatására ezen a területen is fékezte kiadásait, addig a felmérésben résztvevők közel 30 százaléka a PR költések növelésében látta a pozíciómegtartás és erősítés zálogát.

"Nem véletlen, hogy ebben a nehéz időszakban sok piaci szereplő a PR-re fordított összeget növelte, mert ez a műfaj - mivel tartalmat ad a közönség számára a reklámokban megszokott szlogenek helyett - a többinél alkalmasabb a bizalom visszanyerésére." - emeli ki Kondor Anna, a Goodwill Communications ügyvezető partnere.


Mi várható 2010-ben?



Minden bizonnyal az elmúlt hónapokban már érzékelhetővé vált kedvező reálgazdasági és pénzpiaci változásoknak köszönhetően a jövő évre tervezett büdzsék már mindhárom fő kommunikációs terület vonatkozásában stagnálást, vagy mérsékelt növekedést jeleznek. A piaci szereplők kevesebb, mint 10 százaléka tervez jelentősebb költségcsökkentést ezeken a területeken. A három fő kommunikációs terület közül jövőre egyértelműen a rendezvényre fordított összegek növekedése várható a felmérés alapján. "Az egyes válaszokat is elemezve úgy látjuk, hogy a PR-hez fűzött remények beváltak: akik megnövelték a ráfordításokat ezen a téren, most a szinten tartáson és esetleg némi további növelésen gondolkodnak" - jelenti ki Kondor Anna.


Hitelesség romlása és az erre adott válaszok...



A felmérésben résztvevők több mint fele szerint saját cégének külső (ügyféloldali) megítélése romlott a válság következtében. Mindössze a válaszadók egyötöde tapasztalt javulást ezen a területen.

"Az igazán meglepő a felmérésben az volt - ami egy-két egyéni válaszból derült ki - hogy még azok is a kommunikáció megerősítésében gondolkoznak, akik nem gondolják úgy, hogy romlott a saját megítélésük" - teszi hozzá Kondor Anna.

A külső megítélésben általánosan tapasztalt negatív elmozdulásra jellemzően aktívabb kommunikációval válaszoltak a piaci szereplők. A válaszadók elsősorban a szakmai kommunikáció jelentőségének erősödését emelték ki a PR tevékenységen keresztül az általános, ügyfélszerzést megcélzó reklámmal szemben, illetve a közvetlen, bizalomerősítő kommunikációt említették, mely hírlevélen és rendezvényeken keresztüli tájékoztatásban testesül meg többségében, áll a cég közleményében.


Hol érdemes bevetni a PR-t?



A PR kommunikáció elsődleges előnyeit a reklámmal szemben a márka- és a piaci pozícióépítés területén tapasztalták a felmérés szereplői, míg a megkérdezettek negyede az üzleti stratégia támogatásában is hatékonyabb eszközt lát a PR-ben mint a reklámban.

"Ahhoz, hogy ezeket az igényeket egy PR-tanácsadó képes legyen jól kiszolgálni, valódi partnerévé kell, hogy váljon az ügyfél számára, ami nem csak bizalmi viszonyt jelent, hanem azt is, hogy jól kell látnia és értenie a piaci hátteret is" - emeli ki Kondor Anna.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Csak a magyar fiatalok 20 százaléka érzi, hogy stabil a munkahelye

Kisebbségben vannak azok, akik úgy érzik, megbecsülik őket. Teljes cikk

KSH: 9.9 százalékkal nőtt a reálkereset egy év alatt

A nettó kereset mediánértéke 340 700 forint volt. Teljes cikk

Szakemberhiány miatt szünetel több vizsgálat az Oroszlányi Szakrendelőben

A rendelőben több osztályon is szünetelni fog az ellátás az átmeneti szakemberhiány miatt. Teljes cikk