kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

A regionális szolgáltató központok vezetőivel tárgyalt Kóka János

Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter 2006. március 28-án Budapesten konzultációt folytatott a Magyarországon jelen lévő jelentősebb regionális szolgáltató központok vezetőivel az ágazatot érintő kérdésekről.

A konzultációra meghívást kaptak: ExxonMobil, IBM ISSC, Cisco-Getronics, Jabil, SAP, Európai Divat Szolgáltató Kft., Convergys, BuW, EDS és a TATA Consultancy Services, mint házigazda.

Magyarországon 2000 táján jelentek meg az első regionális szolgáltató-központok, eddig összesen 26 telepedett le Magyarországon, többek között az EDS, az ExxonMobil, az IBM, a Sykes, és a GE, amelyek egyenként 500-1500 munkahelyet teremtettek, és tevékenységüket folyamatosan bővítik. Ezzel a régión belül vitathatatlan a magyar elsőbbség. Ezen túl mintegy tucatnyi multinacionális vállalat is létesített 50-500 fős regionális szolgáltató központot Magyarországon (pl. a Diageo, az Avis Europe, a Cisco-Getronics).
2005-ben a Magyarországon működő, kiszervezett tevékenységet ellátó jelentősebb szolgáltató központok több mint 4000 főt foglalkoztattak, és ez a szám azóta folyamatosan növekszik.

A legnépszerűbb területek közé a regionális pénzügyi szolgáltatás, a HR, az ügyfélszolgálat, a back-office jellegű tevékenység, és Magyarországon ugyan egyelőre kisebb mértékben, de már van informatikai feladatokat ellátó központ is. Az informatikai szolgáltatások nyújtása és a szoftver-fejlesztés is elterjedt.
A magyar kormány stratégiai célja, hogy minél több regionális szolgáltató központot vonzzon Magyarországra, mert
- magas színvonalú, tudásra épülő tevékenységet folytatnak, ezáltal a tudás-alapú Magyarország fejlesztésének fontos eszközei,
- kulcsszerepet játszanak a tudásalapú gazdaság kiépítésében,
- nagy számban alkalmaznak (több)diplomás pályakezdőket,
- kiemelten építenek a magyar munkavállalók versenyképes nyelvtudására,
- nem gépekbe, eszközökbe, hanem tudásba és tehetségbe fektetnek be.
A kormány szándékának megfelelően egyre több vállalat választja Magyarországot a regionális szolgáltató központjuk helyszínéül. Ennek okai:
- kedvező gazdasági és befektetési környezet,
- a szolgáltató-központok létesítésének segítése a kormányprogramban hangsúlyosan megfogalmazott célkitűzés,
- Magyarország kedvező földrajzi fekvése,
- magasan képzett, idegen nyelveken beszélő munkaerő,
- kedvező működési tapasztalatok (pl. az ExxonMobil központjának kedvező visszhangja).

A globalizáció folyamatos térhódításával az egyes vállalatok egyre fokozódó versenyhelyzetbe kerülnek, ezért a versenyképesség fenntartása érdekében folyamatos költségcsökkentést valósítanak meg, lehetőség szerint a szolgáltatás vagy gyártás színvonalának javítása mellett. A költségcsökkentés elterjedt eszköze a kiszervezés (outsource). Ennek keretében a cégek egyes tevékenységeiket alvállalkozókkal végeztetik el, függetlenül azok földrajzi elhelyezkedésétől. A kiszervezés világviszonylatban folyamatosan nő.

Az UNCTAD felmérése szerint napjainkban jellemzően az alábbi tevékenységeket szervezik ki:
- szoftverfejlesztés,
- front-office szolgáltatások (ügyfélszolgálat),
- back-office szolgáltatások (pénzügy, könyvelés, bérszámfejtés, HR, IT support,
beszerzés, etc.),
- egyéb szolgáltatások,
- iparágfüggő (mezőgazdaság, pénzügyi szolgáltatások, stb.),
- K+F.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Robotika, drónok, MI, kibertámadás, élményautózás - idén is sok izgalmat tartogat a Lányok Napja

Április 25-én rendezi meg a Nők a Tudományban Egyesület (NaTE) a Lányok Napja elnevezésű programot, amelyre immáron 13. alkalommal várják a... Teljes cikk

Ma rendezik a Logisztika Napját

Ma rendezik a hazai ellátási lánc szakma egyik legnagyobb, országos eseménysorozatát, a Logisztika Napját - tájékoztatta az MTI-t a a szervező Magyar... Teljes cikk

Nagy Márton: jövőre újraindul a gazdasági növekedés, a munkaerőpiac is megmozdult

Jövőre újraindul a gazdasági növekedés: az idei 2,5 százalék után 2025-ben 4,1 százalékos bővülést várnak - mondta a nemzetgazdasági miniszter... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek