Megjelent: 13 éve

A stressz több embert ölt meg, mint a háború

Az amerikai hadsereg körülbelül annyi katonát vesztett golyózáporban, mint amennyit stressz következtében. Elengedhetetlen tehát hogy a stresszből fakadó problémákat minden munkáltató komolyan vegye és kezelje - olvasható a portálunkhoz eljuttatott sajtóközleményben.

A Budapest Calling konferencián az ügyfélkapcsolati munkakörökben dolgozókra napi szinten nehezedő stressz kérdésére is megpróbáltak megoldást találni. Jelenleg ugyanis mintegy 150 ezer ember egészégét veszélyezteti közvetlenül a stressz az ügyfélszolgálatokon és call centerekben: a monoton munka, az időhiány, a folyamatos koncentrációs és kommunikációs kényszer, az ügyintézőkre zúdított problémahegyek egytől egyik súlyos stressz faktorok. Az ilyen munkakörben dolgozók száma szakértők szerint 2-3 éven belül 200 ezer lesz, vagyis a teljes munkavállalói népesség 5-6 százalékát teszi ki.

"A probléma megkerülhetetlen - mondta Dr. Serényi János, az ÉrtékTrend szakértője a konferencián. De egy másik amerikai adat egyértelműen bizonyítja hogy, ugyanis az elit alakulatoknál - ahol a stresszt komolyan veszik és kezelik - az ebből fakadó veszteség csak a tizede volt a sebesülésből eredő veszteségnek."

Az Értéktrend egy idei stressz kutatásából egyértelműen kiderült, hogy életünk legnagyobb stressz forrása a munkahely, még a családtagok és a közeli hozzátartozók miatti aggodalmakat is háttérbe szorítja. Fokozottan így van ez a közönségkapcsolati munkakörökben dolgozókkal, akik súlyos egészségkárosodásra számíthatnak, ha nem sajátítják el azokat az eszközöket, amelyekkel kézben tartható a stressz.

"Az ismert, ilyenkor használt munkahelyi eszközök - a pihenőidő, a kikapcsolódás, az egészséges életmód, a motiváció biztosítása, a problémák kibeszélése - ez mind igen fontos eszköz, ennél azonban már tovább jutott a tudomány: vannak sokkal hatékonyabb tréningtechnikák. Ezek segítségével - amerikai hadsereg adatainak tanúsága szerint is - kiküszöbölhetők a stressz egészségromboló hatásai" - hangsúlyozta az Értéktrend szakértője, Dr. Serényi János a Budapest Calling konferencián tartott előadásában.

  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek