Az Oktatási Hivatal a dolgozók visszajelzésére is alapoz
"A központi közigazgatásban is a minőségközpontú működés került előtérbe. Az Oktatási Hivatal annak a kormányzati szinten meghirdetett és fölvállalt programnak a részese akart lenni, amely a minőségkultúra filozófiáját tartja szem előtt" - fejtette ki dr. Princzinger Péter, az Oktatási Hivatal (OH) elnöke a folyamat elindításának legfőbb indokát. Az OH-ban a tavasz folyamán kezdődő minőségirányítás fejlesztési folyamat nemcsak a külső partnerek és az ügyfelek véleményére, hanem a dolgozók visszajelzésére is alapoz.
Két nagy minőségirányítási filozófia létezik, az egyik a folyamatleírásokból építkező, szabványosító típusú megoldás, ennek lényege: ha pontosan definiálták egy folyamat részeit, lépéseit, mérési mutatóit, akkor a folyamat végén kikerülő végtermék megfelel a minőségi követelményeknek. A másik az úgynevezett TQM (Total Quality Management) filozófia, amely a felhasználók, az igénybe vevők visszajelzései alapján az ügyfél elégedettségére koncentrál. Az OH számára a közigazgatási intézményekkel, magánszemélyekkel való nagy számú ügyfélkapcsolat miatt utóbbi a megfelelőbb. A Hivatal számára a minőségbiztosítási folyamat során Madarász Sándor, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium politikai főtanácsadója adott segítséget, aki a munka kapcsán elmondta, hogy a megismerés, az értékelés és ezek visszacsatolása révén egy állandó, magasabb szintű szervezeti tevékenység alakul ki. A megvalósítás egy spirálszerű folyamatban teljesedik ki: a szervezet újra és újra végrehajt valamit, mér, ellenőriz, értékel, visszacsatol, majd egy magasabb szinten hajtja végre a következő ciklust. Eközben pedig a szintkövetelmény mindig a partner vagy az ügyfél elégedettsége. Ahogy dr. Princzinger Péter mondta, az OH-ban azért is alkalmazható könnyen ez a körkörösen felépülő rendszer, mert az oktatásban elvégzendő feladatok nagy része ciklikusan ismétlődik.
"Egy szervezet nem tud megfelelő színvonalat elérni, ha nincs meg a belső elégedettség. Ezért a minőségirányítási folyamat általában a dolgozók elégedettségének mérésével kezdődik, ami a valóságban igény- és elvárásmérést jelent. Célja, hogy a dolgozó szemszögéből feltárja, megkeresse azokat a pontokat, amelyek által a humán erőforrás hatékonyabban tudja a rábízott feladatokat elvégezni" - indokolta Madarász Sándor a belső mérések szükségességét. Ennek kapcsán a Hivatal elnöke hangsúlyozta, ha a minőségirányítási rendszer csupán többlet adminisztrációs terheket ró a munkatársakra, de azt a lényeges mozzanatot elmulasztja, hogy ennek tanulságait nem csatornázza vissza a folyamatokba, akkor elvész a munka valódi célja.
"2011-ben a Hivatal új vezetőséget kapott, ez a változás is jó alkalom a belső és külső visszajelzések kérésére. Így az új vezetők pontosan megismerik a szervezetet, felmérik annak erőforrásait" - mondta dr. Princzinger Péter, majd hozzátette, a vezetők számára a mérésekből többek között az is kiderül, hogy a dolgozók milyen mértékben elkötelezettek, mennyire terhelhetők, mivel lehetne őket jobban motiválni. Emellett képet kapnak arról, hogy melyek a megfelelő eszközök és módszerek arra, hogy a lehető legjobban tudják az alájuk tartozó szervezeti egységet mozgatni. "A vezetők így azoktól kapnak visszajelzést, akik naponta azt a folyamatot végzik, amellyel kapcsolatban ők döntést hoznak. Így tulajdonképpen bevonják alkalmazottaikat a döntés-előkészítés folyamatába" - magyarázta az OH elnöke.
Madarász Sándor hangsúlyozta, a vezetők nyitottan álltak ahhoz, hogy meghallgassák a dolgozók észrevételeit. Emellett a mérések fontos tapasztalata volt, hogy már az első, a rendszeres méréseket bevezető kérdőívek alapján kiderült, a dolgozók nagy bizalommal fordulnak a mérések felé. Válaszaik alapján ugyanis a munkatársak több mint fele úgy gondolta, hogy lesz változás, ha erre van szükség a visszajelzések alapján. "A belső mérések egy-két éves, a külső mérések pedig rövidebb ciklusban ismétlődnek. A minőségbiztosítási folyamatnak tulajdonképpen sohasem lehet vége, hiszen állandó visszajelzésre van szükség, hogy lássuk, megfelelően beépültek-e a visszajelzések alapján eszközölt változtatások" - mondta el dr. Princzinger Péter.
edupress.hu
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Jövőre újraindul a gazdasági növekedés: az idei 2,5 százalék után 2025-ben 4,1 százalékos bővülést várnak - mondta a nemzetgazdasági miniszter... Teljes cikk
A 21. századi szakképzőintézmény-fejlesztési program beruházásai, korszerű eszközbeszerzései a minőségi oktatást segítik, és hozzájárulnak... Teljes cikk
- Két év alatt átlagosan 55 százalékkal emelkedett a reptéri dolgozók bére 2 hete
- A középiskolai felvételi jelentkezések április 8. és 10. között módosíthatók 2 hete
- Megbízási szerződés vagy munkaszerződés? Megbízási jogviszony vagy munkaviszony? - így lehet eldönteni 4 hete
- Mikor emelik a szociális szférában dolgozók bérét? 1 hónapja
- Köves Slomóékhoz kerülhet a Veres Péter Gimnázium 2 hónapja
- Folytatódik az Eiffel-torony dolgozóinak sztrájkja 2 hónapja
- Új márka- és marketingkommunikációs igazgató a Yettelnél 2 hónapja
- "Ne hagyjuk magunkat" - utolsó soraival a nőknek üzent az államfői tisztjéről lemondó Novák Katalin 2 hónapja
- A rendőröknek is érkezett a megemelt fizetés 3 hónapja
- Megjelent a Felsőoktatási felvételi tájékoztató kiegészítése 3 hónapja
- Elindult az előregisztráció a képzési pályázatra az AGORA Intézetnél - A GINOP Plusz 3.2.1-21 III. ütemére 3 hónapja