kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Centrál Médiacsoport néven működik tovább a magyar Sanoma

Centrál Médiacsoport néven, új vezérigazgatóval működik tovább a Sanoma Budapest – tájékoztatott a Centrál Médiacsoport Zrt.

Közleményük szerint a július 1-jével lezárult tranzakció során a Centrál Csoport a Sanoma Media Budapest Zrt. részvényeinek 100 százalékát szerezte meg. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő pénzügyi csoport a vételárat egy összegben fizette ki a finn anyavállalatnak.

Az új tulajdonos 5-10 éves távon tervez médiapiaci befektetésével, és Centrál Médiacsoport Zrt. néven, nyereségesen kívánja tovább működtetni a vállalatot – közölték.

Szabó György vezérigazgató 22 év után közös megegyezéssel távozik a cégtől, helyét a vezető testületben Varga Zoltán veszi át, a pénzügyekért pedig gazdasági igazgatóként Székely László felel. A Centrál Csoport bízik a vállalat vezetésének szaktudásában, az irányító testület öt tagjából négyen továbbra is a vállalatnál maradnak – áll a közleményben.

A Centrál Csoport elsődleges célja, hogy a magyar médiapiac legnagyobb print- és online kiadóvállalatát hosszú távon, nyereségesen üzemeltesse tovább – idézi a közlemény Varga Zoltánt, a Centrál Csoport vezérigazgatóját.

A tranzakció lezárását követően a Centrál Csoport azonnal megkezdte a médiavállalkozáshoz tartozó portfolióelemek részletes átvilágítását, az egyes médiumokat, lapokat, oldalakat érintő döntéseket a pénzügyi átvilágítás és tervezés után hozzák meg.

Ennek keretében átfogó reorganizációs programot indítanak, amely elsősorban a központi költségek csökkentését és a vállalat működési hatékonyságának javítását célozza.

A Centrál Médiacsoport Zrt. számára kiemelten fontos az üzleti partnerei, hirdetői minőségi kiszolgálása, ezért a jövőben kiemelt hangsúlyt fektet majd az üzleti folyamatok hatékonyságának növelésére – olvasható a közleményben.

A Centrál Csoport 2004. óta működik a magyar pénzügyi piacon. A kezdetben faktoringgal foglalkozó vállalatcsoport tevékenysége követelés- és ingatlankezeléssel, valamint pénzügyi tanácsadással bővült.

A cégcsoport egyik alapítója és elnök-vezérigazgatója Varga Zoltán, aki intézményi és magánbefektetőkkel közösen hozta létre a kockázati tőkebefektetésekkel foglalkozó Central-Fund Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.-t, amelynek tulajdonában állt többek között a HSBC Credit Zrt. Résztulajdonnal rendelkezik a Wizz-Air-ben, és résztulajdonolja az EME Zrt.-t és az Eispro Kft.-t is.

A cégcsoport konszolidált árbevétele 2014-ben megközelíti a 70 milliárd forintot, és csaknem 2000 embert foglalkoztat.

A Centrál Médiacsoport Zrt. – korábbi nevén Sanoma Media Budapest Zrt. – Magyarország második legnagyobb médiavállalata, amely havonta csaknem 5 millió magyar fogyasztót ér el. Termékpalettáján szórakoztató, ismeretterjesztő és életstílus-magazinok, digitális és e-kereskedelmi termékek, valamint a Story4 és Story5 televíziós csatornák találhatók.

A Sanoma 2013-ban 17,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Robotok fogják gyártani a betoncserepeket a Hejőpapin épülő gyárban

Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk