kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Dobár Attila, a Jobgroup ügyvezető partnere

A JOBGROUP ügyvezető partnere, mely 23 éve jelentős szereplője a személyzeti tanácsadó piacnak. A cégcsoportban a munkaerő-közvetítés és –kölcsönzés (JOB Kft.) mellett HR brandinggel foglalkozó üzletág, a BrandJob Kft, továbbá a megváltozott munkaképességű munkavállalók nyílt munkaerő-piaci integrációját segítő részlege, a RehabJob Nonprofit Kft is helyet kap.

images

45 éves, házas, 3 fiú édesapja, tanári végzettséggel, sportolói múlttal bíró vállalkozó. Elhivatott híve a társadalmi és munkahelyi integrációnak, esélyegyenlőségnek.

2001 óta tagja a JOB Kft csapatának, 2005 óta résztulajdonos, ügyvezető. A céghez való csatlakozáskor elsőszámú küldetése az volt, hogy alakítsa ki, fejlessze fel és működtesse a munkaerő-kölcsönzési divíziót. Három éven belül a kölcsönzési üzletág vette át a vezető szerepet a JOB életében, így lehetőséget kapott a cég ügyvezetői feladatának ellátására, ami mellett üzletrészt is szerzett.

2005-2009 közötti időszakot egy rendkívül dinamikus fejlődés és nyereséges működés jellemezte, mely megalapozta a vállalat ismertségét, elismertségét és az egyik legjelentősebb személyzeti szolgáltatóvá válását a magyar piacon, mely jelenleg is az egyik legnagyobb hazai tulajdonban lévő humán erőforrás szolgáltató cég. A 2009-es évre már igen tapasztalt szakértői és munkatársi gárdával, a piacon megkerülhetetlen jelentőséggel működött a cég.

A gazdasági válság megjelenése radikálisan érintette a működést, csökkentve megrendelések számát és a szolgáltatási díjakat, ezzel a bevételeket és a profitot. Világossá vált, hogy innovatív megoldások, új üzletágak és szolgáltatások, továbbá új szemlélet nélkül nem működtethető a vállalat ebben a formájában. A JOB Kft. már addig is igyekezett felelősségteljesen működni, de ez az időszak hozta meg igazán az áttörést ezen a területen. A környezettudatos irodai működés, megváltozott munkaképességű emberek integrációja, a családbarát légkör és munkafeltételek kialakítása, az együttműködés a civil szektorral mind-mind még inkább felértékelődtek a cég számára.

Kutatások és cégen belüli fejlesztések, szervezetfejlesztő tevékenység eredménye, hogy számtalan díjat vehetett át a JOB Kft. és a többi divízió az elmúlt években.
Ezek a díjak a teljesség igénye nélkül a következők: Magyar Adományozói Fórum (MAF) Legsikeresebb Partneri Együttműködések Díj (2012), Emberi Erőforrások Minisztériuma, az American Chamber of Commerce in Hungary, a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület és Salva Vita Alapítvány - Fogyatékosság-barát munkahely (2013 és 2015), Magyar Telekom - Delfin-Díj (2013), Emberi Erőforrások Minisztériuma – Családbarát Munkahely Díj (2015) és a 2015 év CSR Piac Kiállítói lehetőségét is elnyerték.
Megérte a felelősségvállalás, folyamatos fejlesztés és fejlődés, hiszen a cégcsoport 2014. évi mérlege már meghaladta a válság előtti eredményeket, ekkor 1.2 milliárdos forgalmat könyvelhetett el a JOBGROUP.

A 2010-es év végén CSR tevékenységként indult a megváltozott munkaképességű munkavállalók nyílt munkaerő-piaci integrációját elősegítő üzletág alapjainak megteremtése, mely Attila szívügye volt a kezdetektől. A projekt indítását egy átfogó piackutatás, integrációban résztvevő szervezetek, civilek, rehabilitációs intézetek, érdekvédelmi szövetségek felkeresése indította el, melyet piacelemzés követett, majd a www.rehabjob.hu weboldal elindítása. A Rehabjob.hu információs és állás portál, amely a megváltozott munkaképességű munkavállalók nyílt munkaerő-piaci integrációját támogatja információkkal, jó gyakorlatokkal, aktuális hírekkel, szakmai cikkekkel, törvényi változásokkal, események és segítő szervezetek bemutatásával. A projekt, amely egy honlapnak, egy hídszerepnek indult, mára már saját piacát meghatározó üzletággá nőtte ki magát, mely az integrációra nyitott for-profit cégeknek komplex szolgáltatásokat nyújt a teljes és hosszú távon sikeres beillesztési folyamat érdekében. A divízió szakemberei és maga Dobár Attila is rengeteg felkérést kapott és kap, hogy a témával foglalkozó rendezvényeken beszélgető partnerként és előadóként megszólaljon.

2011 július 1-vel a JOB Kft fuzionált a szintén magyar tulajdonban lévő Tele-Scope Kft-vel, ezzel bővítve szolgáltatási portfólióját, ill. piaci részesedését, racionalizálva működési költségeit.

2011 októberében – felismerve a piac folyamatos és gyorsütemű átalakulását - elindította működését a BrandJob divízió, mely munkaadói márkaépítéssel foglalkozik, és elnyerte egy nyilvános tenderen Magyarország egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncának HR Branding területre kiírt pályázatát. Ezen divízió is folyamatosan fejlődik és segíti működésével a piaci szereplőknek bevonzani a legjobb jelölteket a megfelelő pozíciókba. Ekkortól már JOBGROUP néven, cégcsoport formában működött a cég egy ideig négy üzletággal párhuzamosan. Később a Tele-Scope üzletágat eladta a cégcsoport és így nyerte el mai formáját három üzletágával a JOBGROUP.

„A JOBGROUP egyik legnagyobb előnye sokoldalúsága és a felelősségteljes irányítás. Fontosnak találjuk, hogy divízióink nem elszigetelve, hanem egymással együttműködve a szinergiákat kihasználva működnek, így tudjuk a legszélesebb spektrumú szolgáltatásokkal lefedni a teljes HR piacot is kielégíteni megbízóink minden igényét.”
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk