Megjelent: 17 éve

Erősíti ügyfélszolgálatát az APEH

Szeptember közepétől modernebb eszközökkel felszerelve új helyszínen fogadják és kezelik az ügyfelek megkeresését az adóhivatal budapesti Contact Centerének munkatársai. Az európai normáknak megfelelően, a munkatársak kéréseit is figyelembe véve kialakított új "munkaállomást" kedden sajtótájékoztató keretében mutatta be Szikora János, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) elnöke.

Szikora János tájékoztatása szerint az adóhatóság szolgáltatói tevékenységének fontos része, segíti az adózókat abban, hogy eleget tudjanak tenni kötelezettségeiknek. A döntés, hogy az addig kevesebb mint 30 fővel, a központi hivatal keretén belül működő fővárosi CC a Közép-magyarországi Regionális Igazgatósághoz kerül át és létszáma közel megháromszorozódik, a 2007. január 1-jei szervezeti változások kapcsán, az 500 fős létszámbővítésnek köszönhetően született meg.

Mivel az APEH nem rendelkezett a megnövekedett létszámú CC ideális elhelyezésére ingatlannal, közbeszerzési eljárással, a budapesti, X. kerületi Fehér út 10. szám alatti 31. számú épületben szerzett két újabb szintet. Mint a bemutatón elhangzott az adóhatóság ügyfélközpontja technikailag nagyon hasonlatos a magánszférában működő, bankok, mobilszolgáltatók által működtetett egységekhez. Tartalmilag ugyanakkor jelentős különbségek vannak, hiszen az előbbit alapvetően meghatározza az állami adóhatóság tevékenységét rendező jogszabályi környezet.

Az APEH első Contact Centere 2004 decemberében kezdte meg működését, jelenleg 7 regionális Contact Center (CC) fogadja az adófizetők kérdéseit. Győrben, Székesfehérváron, Pécsen, Kecskeméten, Szolnokon, Miskolcon és Budapesten található egy-egy ilyen állomás. A Contact Centerek munkatársai telefonon és e-mailben is elérhetők.

Varga Katalin szakigazgató-helyettes elmondta: a munkatársak a bevallási időszakban 50-70-100 hívást fogadnak naponta, egy adózóra 4-10 perc jut. E-mail-ben 15,5 ezer megkeresés érkezett az idén, ezeket 3-5 nap alatt kell megválaszolni. Papír alapon is kérdezni lehet, ilyenkor általában bonyolultabb kérdéseket vetnek fel, egy levélben akár nyolcat-tizet is. Az ügyfelek olykor joghézagra világítanak rá, a CC-k munkatársai ilyenkor időt kérnek, hogy utána járhassanak a dolognak.

Az idén a "slágerkérdés" az elektronikus bevallás és szabályozás volt, az adónemek közül az szja, emellett sokan érdeklődtek a tb-vel kapcsolatban is a számos idei változás miatt. A CC-khez hagyományosan sok információkérés érkezik áfa-ügyekben is. Mint Varga Katalin elmondta, az APEH országos "tudásbázist" hoz létre, hogy a feltett kérdésekre egységes válaszok szülessenek a különböző régiókban.

A Contact Centerek munkatársai egyébként csak az adózással kapcsolatos általános és technikai kérdésekre válaszolnak, a törvények jelenleg ugyanis csak meghatározott ügyekben teszi lehetővé, illetve kötelezővé az elektronikus ügyintézést. Mindez azt jelenti, hogy a telefonos és internetes tájékoztató fórumok konkrét érdemi ügyek intézésére nem alkalmasak, tehát pl. folyószámla-egyeztetése, vagy hibás bevallások kijavítása ezeken keresztül jelenleg nem végezhető el.

  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Átadták a Kerékpárosbarát Munkahely díjat

A 2023-mas pályázatra 29 település és 37 munkahely jelentkezett. Teljes cikk

Hornung Ágnes: a munka és a magánélet összehangolása kiemelten fontos

A családokért felelős államtitkár elmondta, hogy a kormány még nagyobb hangsúlyt akar fektetni a családok "testi-lelki-szellemi egészségének" elősegítésére. Teljes cikk

Megérkezett a számlákra a Babakötvény után járó éves állami támogatás

Évi 12 ezer forint állami támogatás azoknak jár, akik egy év alatt legalább 120 ezer forintot tesznek félre ebben a megtakarítási formában -... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek