Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 1 hete

Féltékenyek és rossz kedvűek a közösségi média használói

Irigyek vagyunk online barátainkra és még rossz kedvünk is lesz tőle - áll a Kaspersky Lab kutatási anyagában.

A közösségi média alapvetően azért jött létre, hogy könnyen tudjuk tartani a kapcsolatot a barátainkkal és meg tudjuk osztani a boldog emlékeinket.

A Kaspersky Lab szakemberei által végzett legújabb kutatási eredmények azonban azt jelzik, hogy a közösségi médiumok hatása sok emberben negatív érzést kelt. A lájkok utáni vadászat központi szerepet játszik ebben: az emberek többsége rosszkedvű vagy ideges lesz, ha nem annyi lájkot kap egy bejegyzésére, mint amennyit remélt, és 42% -uk féltékeny, ha a barátaik népszerűbbek, mint ők.

Ezen túlmenően a vizsgálatok azt mutatják, hogy az emberek irigyek, ha az ismerőseik látszólag boldogabb életet élnek.

A világszerte összesen 16 750 ember közreműködésével készült felmérés alapján a Kaspersky Lab elemzői kiderítették az emberek frusztrációit a szociális médiával szemben. Eszerint az emberek gyakran tapasztalnak negatív érzelmeket miután kis időt eltöltenek a közösségi média felületein különböző okok miatt, és ezek a rossz érzések felülírják a pozitív hatásokat.

A felhasználók tulajdonképpen azért látogatják ezeket a felületeket, hogy jól érezzék magukat. Az emberek többsége (65%) azért használja a közösségi hálózatokat, hogy tartsa a kapcsolatot a barátaival és kollégáival, valamint szórakoztató és vicces bejegyzéseket nézzen (60%).

Egy átlagos felhasználó jelentős mennyiségű időt szán arra is, hogy létrehozza a digitális profilját és feltöltse azt pozitív pillanatokkal, illetve vidám bejegyzéseket tesz közzé (61%), és értesíti a közösséget a szabadság és/vagy vakáció során eltöltött remek időről (43%).

Aligha meglepő, hogy az emberek 72%-a szerint rendkívül bosszantóak a tolakodó reklámok, és nemcsak zavarják az online kommunikációt, de tovább is mélyítik a frusztráció érzését.

Keserű érzések

Annak ellenére, hogy a számos online interakció jó érzéssel tölti el az embereket, mégis gyakran keserű érzéssel figyelik barátaik boldog bejegyzéseit a szabadságról, egy hobbiról vagy szórakozásokról, mivel úgy érzik, hogy mások jobban élvezik az életet, mint ők. Például a megkérdezettek 59%-a boldogtalannak érezte magát, ha olyan buliról láttak képeket, amire őt nem hívták meg, és 45%-ára negatív hatással voltak a barátok boldog ünnepi képei.

További 37% azt is elismerte, hogy visszanézi régi, boldog bejegyzéseit, de ez csak tovább erősíti azt az érzést, hogy múltbeli élete jobb volt, mint a jelenlegi.

A modern pszichológiában külön szakirodalom van már az online jelenlétből adódó problémákra, hiszen új többlettartalom jelent meg a lájk gombokkal: jutalmazássá, elmaradása esetén büntetéssé válhat. Modern és komplex kapcsolatrendszerünkben egy lájk elmaradása másodlagos üzenetet hordoz magában a kapcsolatok rovására, mivel túl nagy jelentőséget tulajdonítunk azoknak.

Szakítás vagy megőrzés?

Egy korábbi kutatás szerint az emberek 78%-ának olyan mértékű frusztrációt okoz a közösségi média, hogy véglegesen szakítani akar(t) online jelenlétével. Az egyetlen visszatartó erő, hogy tartanak a digitális emlékeik elvesztésétől, mint például a képeik és a kapcsolataik eltűnése.

"A kapcsolatunk a közösségi médiával egy ördögi körré vált. Szeretnénk a kedvenc közösségi portáljainkon megosztani minden ismerősünkkel azt a rengeteg pozitív tevékenységet, amit elértünk, és ami minket boldoggá tesz" - mondja Jevgenyij Chereshnev, a Kaspersky Lab Közösségi Média részleg vezetője.

A valóság azonban az, hogy mindenki ugyanazt csinálja, így amikor bejelentkezünk egy közösségi média felületre, rekordmennyiségű bejegyzést vagy képeket kapunk, ahogy az ismerőseink jól érzik magukat. Úgy tűnik, mintha ők jobban élveznék az életet, mint mi. Így könnyen belátható, hogy miért lelombozó ez az embereknek, és miért döntenek sokan a teljes elhagyás mellett. A nehézséget az okozza, hogy az emberek úgy érzik, csapdába estek, amiért nagyon sok értékes emléket tárol a szociális média és nem akarják elveszíteni a hozzáférést ezekhez."

Annak érdekében, hogy az emberek szabadon dönthessenek a közösségi médiában való maradásról vagy elhagyásáról anélkül, hogy elveszítenék a digitális emlékeiket, a Kaspersky Lab új alkalmazást fejleszt. A FFForget lehetővé teszi az embereknek, hogy másolatot készítsenek az összes online emlékükről és egy biztonságos, titkosított memória tárolóban raktározza.

Kaspersky Lab
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Japánban munkába állt Hospi, a robot egy szállodában

A robot szenzorokkal méri fel a környezetét, és több dologban is képes a vendégek segítségére lenni. Bár egyelőre csak teszt üzemmódban működik, írja a Napi.hu. Teljes cikk

Antonio Tajani lett az Európai Parlament új elnöke

A néppárti Antonio Tajanit választották meg kedden az Európai Parlament (EP) elnökének a képviselők az uniós testület strasbourgi plenáris ülésén. Teljes cikk

Nem akarnak szabad munkaerő-áramlást, így Nagy-Britannia kilép az egységes európai piacról

Nagy-Britannia átfogó és bátor szabadkereskedelmi egyezményre törekszik, de nincs szándékában az egységes piac részének maradni, mondta el Theresa... Teljes cikk

A munkavállalói készségek miatt aggódnak a vezérigazgatók

A vállalatok vezérigazgatói számos aggodalomra okot adó fejleményt látnak idén, a gazdaság növekedési kilátásaival kapcsolatban azonban... Teljes cikk

Havi 560 eurót kapnak munkanélküliek a finn alapjövedelem-kísérletben

Elindult Finnországban az a kísérlet, amelyben 2000 munkanélküli, akit véletlenszerűen választanak ki, két évig havi 560 euró feltétel nélküli... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Gondatlan alkalmazottak miatt sikeres a kibertámadások fele

Az alkalmazottak gondatlansága 43%-ban közrejátszik a kiberbiztonsági incidensek sikerében - derült ki a Kaspersky Lab felméréséből.