Formális rutinok, informális valóság a vállalati kommunikációban- szakmai nap
A vállalatok működését struktúrák teszik szervezetté. Folyamatok, technológiák, modellek, amelyek mentén létrejön az értékteremtés. Ám mindezek mögött az ember áll, egyénként és közösségekben létezve, akik részei ennek a formalizált környezetnek, ugyanakkor mindig létrehoznak egy informális közeget is, egy láthatatlan, megfoghatatlan teret, amit érzékelünk, és amely komolyan befolyásolja az adott közösség együttműködését. Izgalmas terület, amelyről minden vezetőnek tudnia kell, hiszen a legtökéletesebb technológia, a legmodernebb gép működtetése sem képzelhető el emberek nélkül.
Az alábbiakban előadóink közül ízelítőként kettőt szólaltatunk meg:
Bárdos András, aki előadásában arról beszél majd, hogy hogyan lehet bonyolult, összetett dolgokról egyszerűen érhetően beszélni.
- Milyen elsődleges célt szolgál a mondanivalónk leegyszerűsítése?
- Túlkommunikált világban élünk. Az emberekre zúdul az információ. Csak olyan kommunikációnak van esélye, amely egyetlen üzenetet tartalmaz, azt is a végsőkig leegyszerűsítve és kihegyezve.
- Hogyan lehet megtalálni azt a határt, ahol az üzenet már elég egyszerű, az eredetileg átadni szándékozott tartalomból azonban még semmi lényeges elem nem veszik el?
- Éppen ez a lényeg. Ez az, amit csak gyakorlással lehet elsajátítani. A kommunikáció lényege, legfontosabb eleme a figyelmes hallgatás, vagyis az odafigyelés a másikra. ha figyelünk, látjuk, eredményesek voltunk-e. Ha nem, módosítani kell.
- Az egyszerűsítés fokának mennyire érdemes igazodnia a fogadó fél kvalitásaihoz?
- A legteljesebb mértékben. Ezt hívják célcsoport vizsgálatnak.
- Miért van az, hogy egyes emberek képesek lényegre törően, egyszerűen tálalni a legösszetettebb dolgokat is, míg mások nem? Tanítható, tanulható ez a képesség?
- Ez azért van, mert bizonyos emberek tudják, mit jelent a valóban eredményes kommunikáció, mások meg azt hiszik, már akkor elérték a céljukat, ha elmondták, amit akartak. Ez hatalmas tévedés!
(Bárdos András televíziós szakember, főszerkesztő. A magyar média és a hazai kereskedelmi televíziók alapításuk óta meghatározó személyisége. 1995 óta tanít a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, melynek 2008 óta rektor-helyettesi tisztségét is betölti. Doktori fokozatát 2003-ban szerezte meg, szakterülete a film- és videoművészet, kutatási témái: a magyar nyelv a médiában - új magyar médianyelv, a valóság képi megjelenítése a faktuális médiában és az elektronikus kommunikáció. 2002 óta hat könyve jelent meg. Négy különböző televízióban több, mint 25 évet dolgozott, vezetők százait ismerte meg eközben, interjút készített velük, tréningeket tartott nekik. Több, mint 20 éve tanítja vállalatvezetőknek, hallgatóknak a sikeres kommunikációt, hogy mitől lesz valaki hiteles, tisztelhető és mitől fogják követni, hogyan kell tárgyalni ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, pontosan megértsenek és elfogadjanak.)
Dr. Szvetelszky Zsuzsa pletykakutató az informális szervezetekről és az informális kommunikációról ad majd elő.
- Kell-e félnünk a vállalati pletykától?
- Inkább kiemelten fontos kommunikációs forrásnak érdemes tekinteni. Egy olyan forrásnak, melyet feltárva és megismerve a vezető rendszeresen képbe kerülhet azzal kapcsolatban, hogyan gondolkodnak a beosztottak a vállalatról. Ez pedig azért fontos, mert meghatározza a hozzáállásukat, így a munkájukat is. Ha a vezető tisztában van ezekkel a gondolatokkal, jobban tud hatni rájuk, ezáltal a vállalat piaci eredményességére is.
- Megismerhető-e egy vállalat informális struktúrája?
- Igen, mert a beosztottak közül sokan és gyakran használják, ezért megfelelő szakértelemmel hozzá lehet férni. Ebben a struktúrában vannak gyorsabban és lassabban változó elemek, aktuálisabb és kevésbé aktuális tartalmak. Maguk a dolgozók azok, akik egy kutatás során készségesen számolnak be ezekről a részletekről a kutató szakemberek számára, mert a dolgozók maguk is vágynak arra, hogy a vezető töppet tudjon róluk: kapcsolataikról, tapasztalatikról, tudásukról.
- Ha megismerhető, lehet-e hatékonyságnövelő tényező?
- Minden vállalat esetében igaz, hogy az informális struktúra meghatározza az információ áramlását, és ezen keresztül a működést is. Hiszen a az informális struktúra nemegyszer közvetlenül hat a dolgozók véleményének megváltozására, sőt a cselekedeteikre is. Vagyis a vállalat informális struktúrának megismerésével nemcsak a kommunikációt, hanem a szervezeti működést is jobban megérthetjük – és jobban irányíthatjuk.
(Dr. Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus, az ELTE oktatója és kutatója. Érdeklődési, kutatási területe immár egy évtizede az informális kommunikáció, az informális szervezetek. A Pletyka című könyve először irányította a figyelmet erre a mindenki által megélt, izgalmas, ugyanakkor feltáratlan kommunikációs területre. Az Ispiro Consulting szakértőjeként évek óta kutatja, elemzi a vállalati informális szervezetek világát, az informális kommunikációt. Elméleti megállapításai, modelljei több hazai nagyvállalatnál épültek be a formális kommunikáció, szervezetfejlesztés, hatékonyságnövelés, belső branding gyakorlatába. Gyakran publikál, és szakértőként ismert szereplője a hazai médiának.)
Tervezett program
9:00-10:00 Regisztráció, Networking
10:00-10:15 Virágh Rajmund (Interim Manager Academy, ügyvezető) – Megnyitó, köszöntő
10:15-10:25 Kristóf Györgyi (Hammel&Hochreiter, ügyvezető) – Turbulens világban az alkalmazkodás, a boldogulás fontossága, irányai
10:25-10:50 Dr. Szvetelszky Zsuzsa (szociálpszichológus, pletykakutató) – Informális szervezetek, informális kommunikáció
10:50-11:15 Bárdos András (Színház-és Filmművészeti Egyetem rektorhelyettes) – Hogyan lehet bonyolult dolgokat, helyzeteket egyszerűen elmagyarázni
11:15-11:30 Kávészünet
11:30-11:55 Dr. Fülöp Márta (MTA Pszichológiai Kutatóintézet tudományos főmunkatársa, az ELTE szociálpszichológia professzora) – Rivalizálás helyett verseny a vállalati együttműködésben
11:55-12:20 Mezriczky László (Ispiro, ügyvezető) – Mondom és mutatom – gyakorlati példák, megoldások a vállalati hatékonyságnövelésben
12:30-14:00 Állófogadás, Networking, Konzultációs lehetőség az előadókkal
Profit a „szőnyeg alól”!
Időpont: 2014. március 6. 9h – 14h
Helyszín:
Hammel & Hochreiter Képzési és Ügyfélkapcsolati Központ
1124 Budapest Vas Gereben u. 22.
Regisztráció: A rendezvényre ezen a linken:
http://hammelhochreiter.com/rendezvenyeink/jelentkezesi-lap
vagy az [email protected] címre küldött e-maillel regisztrálhat.
A rendezvény vendéglátói:
Interim Manager Academy, Hammel&Hochreiter Kft.
és az Ispiro Consulting Kft.
Díszvendég:
Német-Magyar Tudásközpont Kft.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Megjelent az új idegenrendészeti törvény végrehajtási rendelete, újra be lehet nyújtani tartózkodási engedély iránti kérelmeket az Országos... Teljes cikk
A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk
Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk
- Hangolódjunk együtt az új kihívásokra! 2 hónapja
- 5+1 ok, amiért a Hotel Ózon a tökéletes helyszín cégük rendezvényének 2 hónapja
- A Z generáció sajátosságai, avagy lehet-e óriás hamburgert enni a mítingeken? 3 hónapja
- Infláció kezelése és közösségépítés: ilyen volt 2023 a Bosch HR osztályán 3 hónapja
- Ünnepi rendezvények jogi kockázatokkal 4 hónapja
- A munkaköri alkalmassági vizsgálatról: a hiányának is hosszú lehet az árnyéka 5 hónapja
- Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO 5 hónapja
- Kik a magyar influencer vezetők a Linkedinen? 5 hónapja
- Anyagilag nagyon nem mindegy, mikor igényli valaki a nyugdíját 6 hónapja
- Magyar nyugdíjreform a láthatáron 6 hónapja
- Még nincs minden veszve! 6 hónapja