Megjelent: 14 éve

Humánügyviteli rendszerek az első hazai virtuális kiállításon

Az 1. Magyar Virtuális Szoftverbörze és Informatikai Kiállításon humánügyviteli szoftverekkel is találkozhattak a "látogatók".

Az 1. Magyar Virtuális Szoftverbörze és Informatikai Kiállítás 2010. március 17-19. között került megrendezésre. A magyar informatikában régen volt a piaci szereplőket átfogóan bemutató kiállítás. A Szoftverbörze ennek az űrnek a betöltését tűzte ki céljául. Az idei rendezvényen nagyjából 30 hazai vállalat vett részt, melyek között humánügyviteli rendszereket fejlesztő cégek is szerepeltek.

A szervezők a már megszokott "kitelepülős" szakvásárok helyett egy innovatív, mind a látogatók, mint pedig a kiállítók számára is kényelmes megoldást választottak. Az újítás lényege, hogy a rendezvény a egy weboldalon zajlik, tehát a standok azon találhatók meg. A kiállítók termékeik és szolgáltatásaik szerint csoportosítva jelentek meg. A nagyközönség az ERP- Vállalatirányítás, a HR és Bérszámfejtés valamint a Támogatás illetve Outsourcing szekciókban találkozhatott humánügyvitellel foglalkozó cégekkel

A technikai megoldásoknak köszönhetően valós idejű, élő kapcsolat jöhet létre a látogatók és a kiállítók között a weben keresztül, így a hagyományos kiállításokhoz hasonlóan, lehetőség volt arra is, hogy a felek névjegykártyát cseréljenek, elkülönülten tárgyaljanak, sőt az egyes személyek prospektusokat is gyűjthettek. Az esemény ideje alatt a jelen levő cégek prezentációkat tartottak a közönség számára. Tehát minden úgy zajlott, mint egy "igazi" vásáron. A rendezvény egyik fő előnye az volt, hogy a munkája miatt igen elfoglalt célközönségnek egy nagyon időtakarékos megoldást nyújtott, hiszen nem kellett elhagyniuk az irodájukat ahhoz, hogy részt vegyenek az eseményen.

A humánügyviteli szektorból a VT-SOFT csatlakozott elsőként a rendezvény támogatói közé, ezért Sáfár Katalint a vállalat kereskedelmi igazgatóját kértük meg, hogy ossza meg velünk tapasztalatait ezzel az új kiállítási formával kapcsolatban.

- Miért érezték fontosnak, hogy részt vegyenek a rendezvényen?

- Cégünk mindig is fontosnak tartotta az innovatív megoldások szponzorálását, ezért is csatlakozott az elsők között a rendezvény támogatói közé. Vállalatunk hisz abban, hogy az internetes technológiákat kreatívan kell felhasználni, mivel ez nagyban megkönnyíti a vállalatok működését és az emberek munkáját. Úgy gondoljuk, hogy a mai modern munkaviszonyok mellett a menedzserek nehezen tudnak elszabadulni a munkahelyükről, ezért a hagyományos vásárokhoz képest igen kényelmes alternatívát nyújt egy ilyen virtuális kiállítás.

- Miben különbözött ez az online rendezvény a hagyományos vásároktól?

- Sok szempontból hasonlított egy hagyományos vásárhoz, hiszen itt is tarthattunk prezentációt, a termékleírásainkat is letölthették a látogatók, névjegyet is cserélhettünk. A különbség a technikai megoldásban van. Ez egy igen kényelmes illetve időtakarékos megoldás mind a látogatók, mind pedig a kiállítók számára.

- Milyen új tapasztalatokkal gazdagodtak az eseményen?

- Közel 1000 érdeklődő járt a standunknál, ami véleményem szerint egy debütáló rendezvényen igen jó eredménynek mondható, ráadásul az összes kiállító közül a mi standunknál járt a legtöbb látogató. Új programunk, a VT-Constellation online bemutatóját is sokan látták, melyet Hadnagy Tünde, szoftverünk projektmenedzsere prezentált. Ezt a módszert biztosan alkalmazni fogjuk a későbbiekben, hiszen a web segítségével bárkinek tarthatunk termékbemutatót a világ bármely pontján. Érdekes volt interneten keresztül beszélgetni és tárgyalni a látogatókkal, de a közeljövőben ez már biztosan mindennapos dolog lesz.

- Hogyan látják? Van létjogosultsága egy online kiállításnak ma Magyarországon?

- Ez volt az első ilyen esemény. Véleményem szerint 1-2 év még kell, mire kiforrja magát a Szoftverbörze, mint rendezvény, de ez egy természetes folyamat és jó érzés a kezdetektől fogva a részesének lenni. A webes megoldás jó kiegészítője lehet a hagyományos vásároknak. Minden B2B kiállítást online formában is meg kellene tartani, így azok is el tudnának látogatni a rendezvényekre, akik munkájuk miatt képtelenek hosszabb időre elszabadulni az irodájukból.

- Elképzelhetőnek tartják, hogy teljesen le fogja váltani ez a kiállítástípus a hagyományos vásárokat?

- Úgy gondolom, hogy a közeljövőben még a hagyományos vásároké lesz a főszerep a B2B szektorban, mivel a személyes találkozásnak kiemelt fontossága van és a vásár jó alkalom, hogy találkozzunk jelenlegi illetve potenciális ügyfeleinkkel. Az online megoldás a webkamerák révén már közelít a valóságoshoz, és biztos vagyok benne, hogy rövidesen a technika fejlődésével az "élő" rendezvényekhez nagyon hasonló élménnyel gazdagodhatunk - mondja Sáfár.

További információ: http://www.vtsoft.hu/
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Idegenrendészeti törvény: első tapasztalatok - szakmai tájékoztató reggelit szervez az Expat Center

Megjelent az új idegenrendészeti törvény végrehajtási rendelete, újra be lehet nyújtani tartózkodási engedély iránti kérelmeket az Országos... Teljes cikk

Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben

A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk

A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi?

Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk