kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Ízelítő a második, szakmailag mesteri HR Mesterkurzus®-ból

2005. november 16-án, szerdán rendezték meg a HR Mesterkurzus második előadássorozatát a Budapesti Gazdasági Főiskola dísztermében, melyen "Az online toborzás és a cég internetes megjelenésének kihasználásán" túl számtalan hasznos információval gazdagodhattunk. Tanuljunk a profiktól!

A nagysikerű HR Mesterkuzus a HR-szakmailag legkiválóbb témákban nyújt gyakorlati példákon keresztül valóban hasznosítható tudást a személyügyben dolgozó szakemberek
részére. Előadásain eddig olyan nevek szerepeltek, mint a Pepper Rt. vezérigazgatója - Balogh Imre, vagy példának okáért Vitai Attila a Vodafone Rt. vezérigazgatója.

A Mesterkurzus második előadássorozatát november 16-án, szerdán rendezték meg a Budapesti Gazdasági Főiskola patinás Lotz-termében. A résztvevők többek között Nagygyörgy Miklós Profession.hu internetes oldalt üzemeltető e-Ventures Kft. Igazgatójának és Dr. Szeles Péter, a Magyar Public Relations Szövetség elnökének előadását is meghallgathatták.


Az online toborzás és az internetes megjelenés kihasználása a vállalati arculatépítés szempontjából
Nagygyörgy Miklós, a Profession.hu igazgatójának előadásán a toborzási feladatok kitűzését, az online hirdetések előnyeit, hasznosításukat ismerhettük meg.
Mint arról a szakember beszámolt a mérhető, célzott, rugalmas online toborzási módszerek mellett számtalan internetes fórum áll a cégek rendelkezésére a hatékony vállalati arculatépítés érdekében: többek között a saját karrieroldalon túl online álláshirdető oldalak, álláspiaci magazinoldalak, vagy akár levelezési rendszerek és szakmaspecifikus oldalak. Ezek hatékony felhasználásával nem csupán a vállalatokat, de a munkavállalói oldalt is meggyőzhetjük cégünk magas kvalitásáról.

Az előadás során a megfelelő emberek megszólításához és érdeklődésük felkeltéséhez legalkalmasabb eszközöket is megismerhettük, mint például az álláshirdetések leghatékonyabb online megjelentetési formájának, a banner hirdetéseknek a szakmai fogásait. De ezen túl betekintést kaphattunk a szponzoráció és a pr cikkek hasznosíthatóságába is. A szakember előadása során megtanulhattuk, hogy a szakmaspecifikus oldalak szponzorálása esetén akár:
-saját színvilág, sajátos imidzs kialakítására is van lehetőség,
-de karrier-tanácsadások támogatása révén is népszerűsíthetjük vállalatunkat a munkavállalók és a piac számára egyaránt.
Nem szabad megfeledkeznünk azonban arról sem, hogy az adott megjelentetési felület látogatóinak figyelmét egy-egy céges
pozíció betöltéséről, vagy céges eseményekről szóló cikkel is felkelthetjük a PR-cikkek bevetésével. A HR szempontból fontos célszemélyek figyelemfelkeltésére azonban további lehetőségekkel is számolhatunk. Ilyenek például a kiemelt álláshirdetések, az extra ajánlatok, a chat fórumokon szakértőként történő megjelenés is.

Nagygyörgy Miklós előadásából megtudhattuk továbbá azt is, hogy egy-egy online álláshirdetés megjelentetésénél az alábbiakra kell legjobban ügyelnünk:
-a megjelenés-tartalom-felépítés harmonikus kivitelezésén túl,
-sajátos design a cég arculati elemeinek alkalmazásával összhangban,
-linkelt (céges weboldalra irányuló) információ-források megjelentetése,
-inkább magyar nyelvezetű hirdetés !!,
-feladatok és elvárások maximum 5-7 pontban történő összegzése,
-kiemelten hangsúlyozzuk az "amit nyújtunk" pontot a hirdetés során,
-ne csak egy-, két e-mailcímet jelenítsünk meg, hanem a HR szakemberek elérhetőségét is,
-alkalmazzunk automatikus válaszlevél-funkciót!

Sokan elfeledkeznek az álláshirdetések professzionális utókövetéséről is, pedig ez egy rendkívül sarkalatos pontja a cég pozitív imidzsének megtartásához. A szakember úgy véli, hogy fontos, hogy minden(!) jelentkezőnek visszajelezzünk a nemleges válaszról is. Ne érezzék úgy, hogy "csak egy pont voltak a gépezetben"! Biztosítsuk őket a későbbi megkeresésről és hívjuk fel figyelmüket, hogy bekerültek adatbázisunkba! Ezzel még a munkavállalók úgy érezhetik, hogy még a vesztett helyzetből is nyertesként jöttek ki.

Mint az a szakértő előadásából kiderült, még mindig sok olyan cég van, mely nem használja ki eléggé az Internetben rejlő céges lehetőségeket. Pedig egyszeri idő-, és némi pénz ráfordításával "a pr, a marketing és a hr osztály közös munkájában kialakítható az a folyamat, mely hatékony, humánus és a vállalati arculatot erősítő online megjelenést eredményez". A tökéletes online megjelenés azonban "ugyanúgy kampánytervezést igényel, mint egy reklámkampány esetén" - ennek megfelelően nem elég, ha tisztában vagyunk lehetőségeinkkel, de tudatosan is kell felépítenünk, kiaknáznunk mindazt ami birtokunkban van ahhoz, hogy elérhessük a tökéletes online marketinget - tudhattuk meg Nagygyörgy Miklós prezentációjából.




A toborzás-kiválasztás menedzselése a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Török Attila a Pepper Rt. projektvezetőjeként gyakorlati példában szemléltette a toborzás-kiválasztás menedzselésének hatékony eszköztárát.
Az előadás bevezetőjében megtudhattuk, hogy a Pepper Rt. a VIP Humánpolitikai Rendszerében az alábbi HR-folyamatokat foglalta keretbe:
-utánpótlás-tervezés,
-pozíció meghirdetése,
-jelentkezők adatainak fogadása,
-kiválasztás,
-karriertervezés.

A különleges előadás keretében betekintést nyerhettünk a rendszer sajátos program-felületeibe is. Hasznos tanácsokat kaphattunk arra vonatkozóan, hogy hogyan nézhet ki egy cég utánpótlás-tervező felülete, vagy hogy milyen specifikációkra van szükség egy meghirdetett pozíció megjelentetése esetén a saját, céges rendszerben.

A VIP Humánpolitikai Rendszer például egyedülálló részletességgel tartalmazza a meghirdetett pozíció-adatokat:
-pozíció megnevezést hivatkozási számmal időbeli besorolásban,
-pozíció szakterületének specifikációját,
-létrehozás dátumát és érvényességi idejét a meghirdetés jellegével egyetemben,
-kapcsolattartót,
-munkavégzés helyét,
-keresett munkatársak számát,
-pozícióba felvett munkatársak nevét,
-besorolási, szervezeti egységet,
-munkába állás tervezett időpontját,
-feladatokat, elvárásokat és még sorolhatnánk.

A prezentációban gyakorlati ízelítőt kaphattunk a Raiffeisen Bank online pozíció-meghirdetésétől kezdve a bankhoz jelentkező munkaerő internetes jelentkezéseket fogadó felületéből is, így például ötleteket kaphattunk az internetes pályázói adatbázisok kialakításához. A Raiffeisen Bank által alkalmazott VIP Humánpolitikai Rendszer a pályázati adatokat a pályázói adatokkal párhuzamba vonva rendszerezi a bejövő jelentkezéseket a csatolt dokumentumokkal egyetemben.

A szakember ajánlata szerint a HR-esek számára nagy segítséget nyújtanak a példákban is szemléltetett toborzási specifikációk, így a:
-toborzási csatornák szerinti leválogatás,
-a meghirdetett pozíciók "interjúk" és "értesítések" szerinti további besorolása,
-nagy szervezetek esetén az interjúztató személyek nyilvántartása dátumozással és ezzel egyetemben az interjúk értékelésének tárolása,
-az önéletrajzok állandó adatbázisba mentése.

Török Attila beszámolójából kiderült, hogy egy gondosan felépített és utógondozott humánpolitikai toborzó-rendszerrel nem kerülhetünk lehetetlen helyzetbe, ha például egy kulcsember hirtelen távozik a cégünktől hiszen ilyenkor csak le kell kérdeznünk a meglévő adatbázisunkat. A VIP rendszer által nyújtott pályázói lekérdezés varázsló példának okáért:
-lakcímre,
-nyelvtudásra,
-pályázati adatokra, interjú adatokra, törzsadatokra,
-szakképesítési adatokra,
-szakmai tapasztalati adatokra, vagy akár
-szakterületi és végzettségi adatokra is azonnali lekérdezést tud produkálni.
Ezek után számtalan szűrővel rövidíthetjük le a toborzási folyamatunkat. Lekérdezéseinket elmenthetjük, de akár szakterületenkénti pályázati diagrammokat is készíthetünk egy esetleges humánfejlesztés megtervezése esetén.

Sokak által még ismeretlen online HR-terület a vállalaton belüli online karriertervek készítése. A cég HR-rendszerében ilyenkor munkakörök megjelölésével minden egyes alkalmazottnál a megjelölt végzettség, nyelvtudás, gyakorlat stb. ismeretében előirányozhatjuk a jövőbeni személyes fejlődési irányt.
Az integrált humánpolitikai rendszerek tehát nagyban elősegíthetik nem csupán a cég imidzsének támogatását is, de a toborzási folyamatokat is jóval hatékonyabbá tehetik, illetve segítségükkel előirányozhatjuk a cég és a munkavállalók fejlődési útját is.


Az előadásokon a résztvevők természetesen ennél jóval nagyobb tudásanyaggal bővíthették szakmai ismereteinket, ám ezekről terjedelmük miatt nem áll módunkban bővebb tájékoztatást nyújtani.
Ön is szeretne mindennapokban hasznosítható új HR fogásokat megismerni? A következő és egyben idén az utolsó előadássorozatra december 7-én, szerdán, 14 órai kezdettel kerül sor, ahol többek között "A HR jelentőségének felismertetése a menedzsmenttel és a tulajdonossal" és "A HR szerepe egy nagy állami holding kialakulásában" című előadásokon vehet részt.


A rendezvénnyel kapcsolatban bővebb felvilágosításért kérjük, kattintson az alábbi linkre:
http://www.bgf.hu/hr-mesterkurzus/
Vagy keresse a rendezvényt aloldalunkon a www.hrclub.hu címen!
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Csak a magyar fiatalok 20 százaléka érzi, hogy stabil a munkahelye

Kisebbségben vannak azok, akik úgy érzik, megbecsülik őket. Teljes cikk

KSH: 9.9 százalékkal nőtt a reálkereset egy év alatt

A nettó kereset mediánértéke 340 700 forint volt. Teljes cikk

Szakemberhiány miatt szünetel több vizsgálat az Oroszlányi Szakrendelőben

A rendelőben több osztályon is szünetelni fog az ellátás az átmeneti szakemberhiány miatt. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek