Jagudits Ákos, az Otis HR senior menedzsere
Jagudits Ákos idén májusban került az Otis Felvonó Kft.-hez, miután négy évig felelt a stratégiai HR-ért és PR-ért a Sanyo Hungary Kft.-nél. A váltás időszerű volt, látván, hogy milyen masszív projektek és fejlesztések gazdája lehetek, ami szakmailag lelkesítő kihívás és próbatétel - mondta lapunknak a HR szakember.
1989 és 1994 között a Krúdy Gyula Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskolába járt, felsőfokú tanulmányait pedig a Pécsi Tudományegyetemen (az akkori Janus Pannonius Egyetemen) folytatta, ahol 2000-ben filozófia előadói, 2003-ban pedig a FEEFI Személyügyi szervező egyetemi diplomát szerzett. Öt éve okleveles tagja a brit Személyzeti és Fejlesztési Intézménynek (Chartered Institute of Personnel and Development - CIPD - www.cipd.co.uk) a Személyügyi Szervezők Európa legnagyobb professzionális testületének. A brit posztgraduális diplomát 2011 elején szerezte meg.
Jagudits Ákos számos tréningen vett részt, így például elmélyedt a munkakeresési és interjútechnikákban, HR informatikai rendszerekben (pl. SAP, Nexon) és betekintést nyert a munkavédelem (IOSH), versenyképesség és HR témaköreibe is.
A HR vezető angol és német nyelvből is tárgyalóképes tudással rendelkezik.
Nem szokványos karrierút
A HR-es nemzetközi vezetői tapasztalatát Németországban (három év) és Skóciában (három év) szerezte és tudatosan fejlesztette, beszélve az adott ország nyelvét. Az idegen kultúrákhoz való adaptálódást, mint tudatos kihívást kereste a személyiség fejlesztés részeként. Shetland szigetén egy 120 főt foglalkoztató lokálisan szórt szállodaláncolatban a toborzás- kiválasztásért volt felelős. Ez egy olyan sziget, ahol a skandináv időjárás rányomja az ember hangulatára a bélyegét. Mindennapos az erős szél, esőzés, minimális a napsütéses órák száma, vagyis szürke depresszív éghajlat a jellemző. - Az izolált sziget ráadásul a skót szárazföldtől 14 órás hajóúttal érhető el, amely humánpolitikai szempontból hihetetlen szakmai kihívást jelentett a kollégák toborzásban, megtartásában és motiválásában - meséli a HR szakember.
Jagudits 2004-ben egy évet az ötezer alkalmazottat foglalkozató Shetland szigetek-i önkormányzatnál belső auditorként tevékenykedett, ahol megismerkedhetett egy komplex HR kontrolling rendszer alkalmazásával, aminek hasznát a mai napig élvezi és a kontrolling területet folyamatosan fejleszti, mint egyik kedvenc szakmai területét.
Jagudits Ákos 2007-ben került a Sanyo Hungary Kft. stratégiai HR és PR vezetői posztjába. Feladatai közé tartozott a nyolc fős HR csapat - bérszámfejtők, generalisták - irányítása, HR-es projektek és belső átszervezések tervezése, kivitelezése, HR kontrolling és riport rendszer kialakítása, fenntartása, toborzás és szelekció folyamatos szervezése, ütemezése, létszámgazdálkodás koordinálása, naprakészen tartása. A szakember felelt továbbá a motivációs és juttatási rendszer kidolgozásáért, bevezetéséért, nyomon követéséért, HR projektek proaktív tervezéséért és hatékony kivitelezéséért, szakmai tréningigények felméréséért és tréningek biztosításáért, a munkateljesítmény, hatékonyság és kompetencia ellenőrzéséért egyéni, csoportos, céges szinten.
Jagudits keze alatt futott a HR funkciók versenyképes koordinációja, a szervezet hatékony külső-belső kommunikációjának fenntartása, PR kapcsolattartás, CSR, HR marketing stratégia kidolgozása és megvalósítása is.
Munkahelyváltás
Jagudits Ákos 2011. május óta felel a HR területért az Otis Felvonó Kft.-nél, mint senior menedzser. A cég családias hangulatú, ezért Ákosnak sikerült minden kollégával megismerkednie a négy hónap alatt. Másfelől területileg az egész országban folytatnak szerviz és karbantartási szolgáltatást, így mind a kommunikáció, az oktatás-képzés koordinációja és az elköteleződés növelése tartogat számára némi kihívást.
- A gyártóiparból váltottam a szerviz szektorba, amely egy rendkívül izgalmas terület. A váltás szakmailag is komoly és időszerű volt, látván hogy milyen masszív projektek és fejlesztések gazdája lehetek, ami szakmailag lelkesítő kihívás és próbatétel. A szakmai szabadság foka és az önálló döntéshozatal lehetősége nagyon felemelő érzés - mondta a váltás hátteréről Jagudits Ákos, utalva az előző és jelenlegi munkahelye közötti kulturális különbségre.
A HR szakember élvezi, hogy az új helyen nincs kísérletezési, késleltetési játszmáknak helye, itt minden egyes jól eltalált fejlesztés életbevágó. - Talán ennek köszönhetően eddig minden javaslatom "termőtalajra" talált - mondja, hozzátéve: mivel rengeteg lehetőség és igény van a fejlesztésre, nem kell külön érdekérvényesítő erőfeszítéseket tenni olyan kidolgozott javaslatok ügyében, ami számszerűsíthető eredményt produkáló fejlesztés.
Hitvallás és hobbi
Jagudits Ákos vallja, hogy minden jellegű siker kulcsa a gondolkodás és a cselekvés fegyelme, szerinte ezt a végtelenségig érdemes gyakorolni. Személyes és szakmai meggyőződését legjobban Márai Sándor lényegre törő mondatával lehet összefoglalni: "Az életnek értéket csak a szolgálat adhat, amellyel az emberek ügye felé fordulunk."
A családalapítás fontosságán túl szakmai előadások tartását, publikációk készítését tartja. A heti focik, a rendszeres futás és a hétvégi erdei kirándulásokon túl a pincesori harmonikázás a kedvenc szabadidős tevékenysége.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk
- Te fizetsz szóköz lenyomásért a versenyszférában? 7 hónapja
- Először a magyaroknak adjunk munkát: Jáhny Ákos, Get Work Trend 10 hónapja
- Leállt a belügy közigazgatási állásportálja, ami számos kérdést vet fel 10 hónapja
- Elszámította magát a kormány? Egyre több a betöltetlen pedagógus állás 10 hónapja
- Mennyit keresnek a diákok? 11 hónapja
- Ezek az újdonságok a vendégmunkás-törvényben 12 hónapja
- A magányos sportág, avagy vezetői kihívások testközelből 1 éve
- Új ügyvezető igazgató a Property Marketnél 1 éve
- Tudást ad át és csapatot épít a Get Work Akadémia 1 éve
- Ha a HR értéket tud termelni, akkor profitot is? 1 éve
- Kohézió kalauz stopposoknak 2 éve