kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Kiss Erika, az Országos Humánmenedzsment Egyesület ügyvezetője

Kiss Erika az Országos Humánmenedzsment Egyesület (OHE) ügyvezetői teendői mellett a BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar HR referensi teendőit is ellátja. Középiskolai tanár, személyügyi szakközgazdász és munkajogi szakokleveles tanácsadó is egyben.

Kiss Erika 1958. március 8-án született Budapesten. A gimnázium után az ELTE Bölcsészettudományi Kar történelem-orosz szakán tanult tovább. Személyügyi szakközgazdász másoddiplomáját a Corvinus Egyetemen (korábbi nevén Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen) szerezte meg 1999-ben, melyet a Pécsi Tudományegyetem Állami és Jogtudományi Kar munkajogi szakokleveles tanácsadó képzésével toldott meg 2008-ban. Így már nem okoz számára problémát a munkája során felmerülő munkajogi problémák megoldása.


Szakmai életút



Erika 2010-ig tanárként, tanácsadóként, majd nagyvállalati munkatársként és vezetőként dolgozott. 1981 és 1994 között történelem --– orosz szakos középiskolai tanár a Kaffka Margit Gimnáziumban, majd öt évig a Humán Investment Kft. HR tanácsadója. 1999-től egészen 2010-ig a Magyar Postánál töltött be különböző vezető tisztségeket a HR területén. Így például volt egy-egy évig személyzetfejlesztési főmunkatárs és osztályvezető, hét évig (2001 --– 2008) humánerőforrás fejlesztési igazgató és két évig (2008-2010) humánerőforrás főigazgató. Első számú HR vezetőként az üzleti partnerség kialakítása és működtetése, valamint a humán szolgáltatások színvonalas biztosítása képezték fő feladatait.

Kiss Erika
Számos szakmai fórumon és szervezetben dolgozott a rugalmas foglalkoztatás, az esélyegyenlőség megteremtése és a vállalati sokszínűség témában, törekedve arra, hogy a felelős gondolkodást beépítsék a mindennapi működésbe. - 2010-ben a kormányváltást követő állami vállalati vezető váltások eredményeképpen meg kellett válnom a Magyar Postától. Úgy gondolom, hogy a hasonló korosztályú, az állami vállalati szférában hosszabb ideje dolgozó vezetők számára különösen nagy nehézséget jelentett az újbóli megmérettetés. Az állami szféra bezárult, a multinacionális cégek az életkor miatt váltak elérhetetlenné, így a váltásnak korlátozott esélyei voltak --– vallott a váltást követő nehéz időszakról Kiss Erika.

Ekkor került az Országos Humánmenedzsment Egyesület élére és lett az egyesület ügyvezetője. - Az OHE iránti kötődés a korábbi idők óta megvolt, hiszen a Posta az alapító tagok közé tartozott. Az egyesület megújulása új vezetőket, közreműködőket is követelt, tehát örömmel vállaltam a szervezet egyik irányítói pozícióját, amelyet megbízási jogviszonyban látok el. A feladatokról, munkánkról részletesen szóltam a HR portálon a néhány hónappal ezelőtt megjelent HR Szubjektív rovatban --– indokolta a tisztség elfogadását a szakember.

Kiss Erika 2011 áprilisa óta az OHE mellett - főállású jogviszonyban --– dolgozik a BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán, HR referensként. - Emberi erőforrás vezetőként mindig feladatomnak tekintettem a középiskolákkal, a felsőoktatási intézményekkel, az oktató-képző cégekkel való szakmai kapcsolattartást, ma is részt veszek felnőttképzési intézet szakmai tanácsadó testületének munkájában, s oktatói tevékenységet is végeztem korábban emberi erőforrás stratégia és humán rendszerek működtetése tárgyakban egyetemen, illetve más tanfolyamokon. A felsőoktatás nagyon befogadónak bizonyult a korábbi vállalati, tanácsadói szférában szerzett tapasztalataim hasznosítása terén --– mondta a szakember, aki jelenleg 280 fő főiskolai oktató, adminisztratív dolgozó HR-ese, mely munkakör stratégiai és operatív feladatok végrehajtását is megköveteli.

- Csak széles alapú, generalista tudás teszi lehetővé, hogy a kollégák az ügyek intézése mellett belső tanácsadóként tekintsenek rám. A vezetés abszolút partnerként kezel, a Dékáni Tanács tagjaként részt veszek a kari döntéshozatalban is. Az elkövetkezendő félévtől a HR menedzsment tantárgy oktatásába is bekapcsolódom, mindig szívügyem volt a HR funkcióinak, gyakorlatának beépítése az oktatásba --– meséli Kiss Erika. A szakember oktatott már a Pécsi Tudományegyetemen, benne van a Hungarian Business Leaders Forum HR munkacsoportjában, és volt elnöke a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának.


Hitvallás



Vezetőtársaim és munkatársaim megbízható, nyitott, korrekt embernek tartanak, aki számára fontos az emberi kapcsolatok, s az együttműködés minősége. Megoldáskereső, pozitív a hozzáállásom a munkához, igyekszem kollégáimban felismerni a fejlődési lehetőségeket, fejleszteni attitűdjeiket - vallott értékrendjéről a HR szakember.


Hobbi és család



Szabadidejében szívesen utazik, olvas, sportol (úszás, torna, sízés). Miként portálunknak elárulta, életében szakmai életpályája mellett fontos szerepet tölt be a család, ezért autó gépészmérnök férjével, a Corvinus Egyetemen tanuló 21 éves fiával, 20 éves lányával is szívesen tölti idejét pomázi házukban, ahol Erika gyerekkora óta él. - Négy évet otthon töltöttem gyermekeimmel, amire büszke vagyok, mert életem egyik legszebb időszaka volt - mondta.





  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk