kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Kreatív vezetés - kreatív szervezet - kreatív termék

"Emberek! Akkor most kitalálunk valami nagyszerűt!" Ezután főnök és csapata bevonul egy tárgyalóba, és elkezdenek ötletelni. Flipchart, filctoll, pár doboz pizza, és indul a brainstorming.

Az ötletekkel együtt azonnal jönnek a beszólások: “az lesz a baj” “ez azért nem jó” “ez kivitelezhetetlen” “ez hülyeség”. A negatív energiák aztán megmérgezik a hangulatot, lefékezik a résztvevőket, felerősödik a bizalmatlanság, és az ötletek nagyrésze lekerül, vagy fel se kerül lapra. Ami aztán fennmarad, azt a szervezet többi része kukázza ki, legtöbbször pitiáner egyéni érdekek, hatalmi játszmák miatt. “Nehogy már ezzel villogjon a másik csapat!”

Minél kisebb egy cég, annál nyitottabb, fésületlenebb, eredetibb, kreatívabb. Működik a bizalom! Mivel nincs pénz mindenre, nincsenek még tanult sémák, ezért rugalmasan állnak a problémáikhoz. Értő figyelemmel fordulnak egymáshoz az ott dolgozók, mert tudják, hogy csak együtt tudnak fejlődni, sérülékenyek lennének egymás támogatása nélkül.

Minál nagyobb annál zártabb, szabályozottabb, bizalmatlanabb.
A vezetőség már nem lát rá mindenre
, ezért igyekeznek szoros gyeplőn tartani beosztottjaikat, kontrollálni folyamataikat. Ettől aztán elfogy a levegő, és mindenki igyekszik a lehető legkisebb erőbedobással a lehető legkevesebbet letenni az asztalra. Az ilyen szervezetekben nagy a titkolózás, csak pár beavatott tud valamit, ezzel is biztosítva nélkülezhetetlenségét. A támogatást felváltják a pozícióharcok. Az így kialakult bizalmatlanság megöli az elköteleződést, a valódi újítást.

Nagyon nagy elszántság kell egy vezető részéről, hogy valóban kreatív szervezetet hozzon létre. Egy kreatív szervezetben mindig vannak új projektek, ezért mindig vannak bizonytalanságok is, hisz korántsem biztos, hogy mindegyik sikeres lesz.
A vezető legfontosabb feladata a bizalom megteremtése. Bízom benned, hogy jót akarsz, bízunk egymásban, hogy végig fogjuk csinálni. Nem hurrogjuk le egymást, nincs “hülye” ötlet!

A második legfontosabb feladat az idő megteremtése. A kreativitás időigényes, de ha fontos szervezeti érték, ha megvan a bizalom, akkor a munkatársak munkaidőn kívül is foglalkozni fognak a cég ügyeivel. A kreativitás a passzivitással szemben feltölt, áramlat (flow) élményt ad, és bárhol gyakorolható, útközben a munkahely felé is!

A harmadik legfontosabb tényező a keretek pontos megalkotása.
Nem szabad rögtön racionalizálni!Teret kell adni a legőrültebb ötleteknek is. Nincs jó és rossz ötlet. Csak az ötlettelenség rossz.
Amikor felsővezető voltam kreatív területen, gyakran azon buktak el a legjobb kezdeményezések, hogy rögtön észérveket akartunk mögéjük pakolni, majd miután kellően szétagyaltuk az egészet, el is vetettük.
A kreativitás nem egy lineáris, ok-okozati folyamat, hanem szabad asszociációk összekapcsolódása. Sok variációból egyszer csak kitűnik a zseniális, egyedi tartalom.

Miért fontos, hogy egy cég kreatív legyen?

1. sikeres termékei lesznek
2. elégedett ügyfelei lesznek
3. szervezeti elakadásait is nyitottan és egyedien kezeli, nem kívülről másolt sémák alapján, ezért nagyobb az elkötelezettség, kisebb az elvándorlás.


Egyértelműen látható, hogy a legprofitábilisabb cégek és azok vezetői elkötelezett újítók! Gondoljunk csak az APPLE-re, GOOGLE-re, vagy a magyar PREZI-re, USTREAM-re, de mondhatnám a TOYOTÁT is. Ezeknek a cégeknek olyan vezetői vannak, és munkatársai olyan szervezeti felépítésben dolgoznak, ahol nyughatatlanul keresik az új, egyedi és mindig jobb megoldásokat. Nem tévedhetetlenek, és voltak már bukásaik, gondoljunk csak a GOOGLE glassra, vagy a TOYOTA egyik típushibája miatti tömeges visszerendelésekre.
Ügyfeleik mégis lojálisak hozzájuk, mert lelkük mélyén ők is hasonlóan, újítóan és kreatívan szeretnének működni, mint imádott márkájuk.

A kreatív munkahelyi légkör megteremtéséhez először is komoly elhatározásra van szükség, aztán a csapaton belüli kommunikációs blokkok, egymással szembeni prekoncepciók lebontása után bizalmi légkörben megkezdődhet az alkotó munka.
Sokan abban a tévhitben élnek, hogy a kreativitás tehetség, pedig nem az, hanem egy működési forma!

Tegyél a felszabadult-tevékeny és kreatív munkahelyért!
Kétnapos Légy KREATÍV! Gondokozz SABLONMENTESEN! workoutunkon lebontjuk a korlátokat, és egy konkrét céges projekten keresztül megmutatjuk, milyen is a kreatív működés.

Kiss Péter
www.restartcc.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk

Megtartott munkáltatói ígéretek

A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk

Csodálatos panoráma - végtelen látvány Ez a Hotel Ózon és a hamarosan nyíló Infinity étterem a Mátra szívében!

Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk