Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 5 hónapja

Munkaerő hiányzik a vasútnál is

A MÁV csoport 38 ezer fős létszámából jelenleg 300 fő hiányzik a hivatalos számok szerint, de lehet, hogy többről van szó, írja a Napi.hu.



A BRANKO Pénzügyi és Számviteli Kft. 1995 óta nyújt magas színvonalú pénzügyi szolgáltatás ügyfelei részére. Szolgáltatásuk komplex, a bérszámfejtési, könyvelői, adó- és szaktanácsadói területen. 2014-ben bővítették tevékenységünket munkajogi, HR, illetve cafeteria tanácsadással. Ezen kívül vállalják cégalapításhoz, székhelyszolgáltatáshoz, illetve követeléskezeléshez kapcsolódó feladatok teljes körű ellátását is.

További információk itt!

150 mozdonyvezetőt és 150 jegyvizsgálót is keres a vasúttársaság, az utóbbiakat a következő két év folyamán.

Váltókezelői munkakörökben 80, felsővezeték-szerelő posztokon 50, a pénztárosok körében 30, elegyrendezői és biztosítóberendezési műszerész munkakörökben 25, illetve 20 fős létszámhiányról küldte meg a cég adatait a lapnak. Azonban egyes munkakörök nem kerültek az adatok közé.

A létszámhiányt az elvándorlásban, a nyugdíjba vonulásokban és a speciális képzettséget igénylő feladatokban látja a társaság. Egy mozdonyvezető képzése több mint egy év és 1,2 millió forintba kerül, amelyet a munkáltató fizet, azonban ez azt is jelenti, hogy öt évig a társaságnál kell dolgoznia a mozdonyvezetőnek.

A mozdonyvezetők bére havi nettó 210,6 ezer forint, amely mellé évente 271 ezer forintnyi választható béren kívüli juttatást is kapnak. Ők azonban a 38 ezer dolgozóból csak 2850-en vannak, és a hierarchia csúcsán állnak, a többiek nem járnak ilyen jól, a szakszervezetek szerint. A többség a minimálbér és bruttó 150 ezer forint körül keres.

A szakszervezetek szerint egyre komolyabb gond a munkaerőhiány, a cég azonban idén csak 0,5 százalékos bérfejlesztést kínál a dolgozóknak. A januári 5-i bértárgyalások sem jártak sikerrel, amikor az érdekvédők 5 százalék alanyi jogú alapbérfejlesztést és 2,7 százalék differenciált bérfejlesztést követeltek. A cég szerint a karácsony előtti prémiummal a béremelés megtörtént. A munkaerőhiányt pedig átvezénylésekkel és átirányítással oldanák meg, bizonyos időszakokban pedig munkaerő-kölcsönzéssel, diák és távmunkásokkal.

Napi.hu
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hamarosan nyugati béreket kapnak a gépkocsivezetők

Wáberer György miniszterelnöki megbízott úgy véli, "néhány éven belül a gépkocsivezetőink el fogják érni a nyugati gépkocsivezetői bérek... Teljes cikk

Melyik előnyösebb: a minimálbér-emelés vagy az alapjövedelem?

A Párbeszéd Magyarországért szerint béremelésre szükség van, de azt nem szabad változatlan adórendszer mellett végrehajtani. Teljes cikk

Életpályamodellt szeretnének a közlekedési szakszervezetek

A közlekedési szakszervezetek nyílt levélben követelik a kormánytól az ágazat minden szereplőjére érvényes életpályamodell kidolgozását, a... Teljes cikk

Akkor lesz béremelés a MÁV-nál, ha átgondolt követelésekkel áll elő a szakszervezet

A MÁV hétfőn közleményben utasította vissza Meleg János VSZ-elnök állítását, amely szerint "még csak komolynak nevezhető tárgyalás sem... Teljes cikk

A taxisok örülnek a feketelista megtiltásának

Péntek óta tilos annak a feketelistának a használata, amelyet Budapest Közút Zrt. egyik vezető tisztségviselője küldött szét az elmúlt évben -... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

30-50 százalékkal emelkedhet az állami tisztviselők fizetése

Az állami tisztviselők új, Lázár János által beterjesztett illetményrendszerét fogják ma megszavazni a parlamentben.
© Copyright HR Portal - 2003 - 2016