kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Munkatapasztalat-szerzés miatt is népszerű az Erasmus-program

Az Európai Bizottság legfrissebb, 2010-2011-es adatai szerint összesen 231 410 európai hallgató vett részt az Erasmus-programban, azaz ment külföldi tanulmányi útra vagy munkát vállalni. Minden hatodik diák munkatapasztalat-szerzés miatt ment ki Erasmus programmal külföldre.

- Az idei, több mint 231 ezres hallgatói létszám 8,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - derül ki az Európai Bizottság május 8-ai jelentéséből. Az Erasmus programot 1987-88-ban indították el, összesen 3244 diák részvételével.

A dokumentum a tavalyi és az idei évet vetette össze az Erasmus programban résztvevők száma alapján: a 2009-10-es évhez képest a legnagyobb mértékű növekedés (132 százalékos) Horvátországban figyelhető meg - Magyarországon ez 0,6 százalék. Egyedül Luxemburgban tapasztalható visszaesés, melynek mértéke 5,8 százalék, habár a Benelux államok e tagja küldi évről évre a legtöbb diákot külföldre Erasmus programmal.
A több mint 231 ezer hallgató közül 190 498-an tanulmányaikat folytatták külföldön - ez 7,2 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. Ehhez azonban hozzátartozik az is, hogy három országban, Magyarországon, Lengyelországban és Luxemburgban csökkent az erasmusos hallgatók létszáma.

Spanyolországból ment a legtöbb hallgató külföldre az Erasmus program keretében, összesen 31 427-en, ugyanakkor ez a mediterrán ország a legnépszerűbb úti cél is tanulás szempontból: 30 580 diákot fogadtak a 2010-11-es évben, mely 4,3 százalékos emelkedést jelentett. Spanyolországot Franciaország és Németország követi.

A diákok átlagosan 6,4 hónapot töltöttek kint, átlagosan havi 226 euró támogatást kaptak - a 2009-10-es időszakban ez 230 euró volt.

A legnépszerűbb tudományterületek a társadalom-, az üzleti és a jogtudományok voltak, ilyen képzésekben a diákok 34,7 százaléka vett részt. A hallgatók 31,5 százaléka körében számítottak népszerűnek a humántudományok és a művészet, majd ezeket követte 12,6 százalékkal a mérnöki tanulmányok, a feldolgozó- és az építőipar.

A felmérésből látszik, hogy a 2010-11-es időszakban minden hatodik diák munkatapasztalat-szerzés miatt ment ki Erasmus programmal külföldre, ez az előző évhez képest 15,1 százalékos növekedést jelent. A dolgozó diákok átlagosan 4,3 hónapot töltöttek kint, és 366 eurót kaptak. A legtöbb munkavállaló diákot Franciaország küldte, míg az Egyesült Királyságba érkeztek a legtöbben.

A dokumentum beszámol arról is, hogy a 32 Erasmus-ország 22,5 millió hallgatójának mindössze 1 százaléka kapott Erasmus mobilitási támogatást.

Becslések szerint az európai hallgatók körülbelül 4,5 százalékának költségeit fedezi az Erasmus program teljes egészében vagy részben, a tanulmányaik valamelyik szakaszában. 67 százalékuk alap-, 28 százalékuk mester-, 1 százalékuk pedig doktori képzésben, a maradék 4 százalék pedig egyéb, rövid ciklusú tanulmányúton vesz részt.

Az Erasmus program 2011-es költségvetése 469,64 millió euró volt, 2012-ben ez a szám 480,22 millió euróra csökkent, 2013-ban pedig - a becslések szerint - 2 százalékos növekedés várható: a program feltehetően 489,82 millió euróból gazdálkodhat.

- Az Erasmus program, melynek idén ünnepeljük a 25. évfordulóját, az Európai Unió egyik legnagyobb sikertörténete. A számok magukért beszélnek - melyek magasabbak is lehettek volna, ha a kínálat megegyezik a kereslettel. Az Erasmus program keretében folytatott tanulmányok és vállalt munka során megszerzett képességek ezekben a nehéz időkben sokkal értékesebbek, mint valaha - mondta Androulla Vassiliou, az Európai Bizottság oktatásért, kultúráért, többnyelvűségért és ifjúságpolitikáért felelős biztosa.

Edupress.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egyeztetés kezdődött az állami fenntartású egyetemek bérfejlesztéséről

A kormány szeretné emelni a felsőoktatási béreket is, de az államtitkárság az érintettek türelmét kérte. Teljes cikk

Pölöskei Gáborné: a minőségi szakképzésnek lakosságmegtartó ereje van

A Kulturális és Innovációs Minisztérium szakképzésért felelős helyettes államtitkára szerint gyümölcsöző kapcsolat alakult ki a vállalkozói... Teljes cikk

Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár

Az 50 éves pedagógust azonnal elbocsátották, miután kiderült az eset. Teljes cikk