kapubanner for mobile
Szegedi Juli
Szerző: Szegedi Juli
Megjelent: 11 éve

Németh Helga, a Tetra Pak Danube&Poland HR-igazgatója

Gyógyszerészként kezdte pályafutását dr. Németh Helga, a Tetra Pak Poland&Danube regionális HR-igazgatója. Jelenlegi, klaszter szintű feladatkörében bizonyos értelemben „"key account menedzsernek" tekinti magát, hiszen ügyfelei a régió értékesítési területének vezető és egyéb kiemelt munkatársai, akik számára a lehető legmagasabb színvonalú HR-szolgáltatást nyújtja. Ugyanakkor üzleti vezető is, aki az üzleti tervek megvalósításához szükséges emberi erőforrás és tudás meglétéről gondoskodik, sőt, előre jelzi és tervezi azokat. A vezetői teljesítményfejlesztés és megfelelő képzések a feladatkör harmadik fő pillére.

images

Németh Helga először a kilencvenes években került kapcsolatba a HR-területtel: a Sandoz Pharma Hungária Kft.-nél vett részt először szervezetfejlesztéssel kapcsolatos munkában. Itt trénerként nemzetközi csapatoknak tartott különféle értékesítési és készségfejlesztési képzéseket, így igen sok tapasztalatot szerzett a kulturális különbségek kezelésével és a felnőttképzéssel kapcsolatban. Külön kihívás volt mindezt angol nyelven, szintén nem angol anyanyelvűeknek tanítani, mivel olyan készségeket és technikákat kellett megtanítania, amelyek az anyanyelvükön is ugyanolyan hatékonyan működtek.

1996-ban a Sandoz és a CIBA-Geigy egyesülésekor felkérték az így létrehozott Novartis Hungária Kft. HR-igazgatói pozíciójának betöltésére. Kifejezett elvárás volt, hogy az új cég HR-igazgatója az üzleti, különösen a kereskedelmi területen tapasztalt legyen. Kihívás volt a két cég egyesítésével létrejött új vállalatnál egy új HR-terület kialakítása.
Feladatai közé tartozott a HR-folyamatok átfogó irányítása is, a felvétel és a kiválasztás, a bérezés és a juttatások, az ösztönző rendszerek, a képzési tervek kidolgozása. A nemzetközi HR-csapat tagjaként új globális HR-folyamatok kialakításán dolgozott a két cég egyesülését követően. Helga nagyon büszke rá, hogy az így kialakított rendszert a cégnél végül világszinten bevezették.

2000-ben a Tetra Pak megkeresésére váltott munkahelyet, ekkor lett a magyarországi vállalat HR-igazgatója. Feladata itt is egy új, önálló HR-funkció kialakítása volt, mivel korábban a HR - elsősorban adminisztrációs - feladatait a pénzügyi területen belül végezték. Az új HR-vezetővel szemben támasztott egyik legfontosabb elvárás az volt, hogy a HR-területet a vezetőség számára értékes üzleti, stratégiai tanácsadói területté fejlessze. A nemzetközi HR-csapat tagjaként Helga részt vett a Dolgozói elkötelezettség program globális kialakításában.

Az évek során feladatai és az általa irányított terület egyre bővült: 2005-től Ausztria, 2007-től a Tetra Pak Duna-menti országainak HR-tevékenysége is hozzá tartozik, azaz ekkortól négy országban (Ausztria, Magyarország, Csehország, Szlovákia) felel a teljeskörű irányításért. 2012 elején a vállalatcsoportban Ausztriát Lengyelország váltotta.

A korábbi HR-igazgatói feladatkör mellett Helga a 2013 januárjában létrehozott Közép- és Észak-Európa Klaszter értékesítési területének HR üzleti partnere: az értékesítési területet a 34 piacot magában foglaló klaszter szintjén segíti HR üzleti partnerként. Elsősorban vezető és más kulcspozícióban lévő munkatársak nemzetközi utódlástervezésével, munkaköri rotációival, munkaerő-igény tervezésével, értékelő és támogató központok működtetésével foglalkozik, miközben gondoskodik arról, hogy az egész klaszterben azonos tervek és alapelvek mentén folyjanak ezek a tevékenységek.

HR-vezetőként meggyőződése, hogy a HR-terület a vállalati működés fontos láncszeme, ezért fő célja, hogy a terület hitelét és elismertségét folyamatosan erősítse, megmutassa, milyen az igazán hatékony HR üzleti partneri támogatás, és egyúttal másokat is igyekszik arra ösztönözni, hogy ezt a pályát válasszák. Emberekkel foglalkozó vezetőként arra törekszik, hogy munkatársai inspiráló környezetben dolgozhassanak, és olyan időszakként emlékezzenek együttműködésükre, amelyből sokat tanulhattak, elsajátíthatták a szakma és az együttműködés alapjait, és lehetőséget kaptak a fejlődésre és továbblépésre. Egy cég HR-vezetőjeként az "employer branding"-et is kulcsfontosságúnak tartja: azt szeretné, hogy az interjúkon részt vevő jelöltek - az interjú kimenetelétől függetlenül - úgy érezzék, ez egy olyan vállalat, ahol szívesen dolgoznának.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk