Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 8 hónapja

Népszerűbb, ügyfélbarát szerv akar lenni a NAV

A kormány az adóeljárás radikális egyszerűsítésén dolgozik, a felesleges bürokratikus szabályok megszüntetése van napirenden - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) országos vezetői operatív értekezletén a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtöki közleménye szerint

A fiskális fegyelem a magyar gazdaságpolitika hitelességének sarokköve - jelentette ki Varga Mihály. Hozzátette: az államadósság további csökkentése, illetve az államháztartás hiányának kordában tartása nagy mértékben múlik azon, hogy a NAV hogyan tudja biztosítani az államháztartás bevételeit.

A tárcavezető kiemelte: mivel az adózás kivétel nélkül minden vállalkozást és gyakorlatilag valamennyi embert érinti, olyan szabályozásnak kell születnie, amely társadalmi konszenzuson alapul. Ezért döntött úgy a kormány, hogy új elvek mentén működve, új szervezeti keretek között dolgozik tovább az adóhivatal.

A NAV működtetéséért felelős tárca vezetőjeként Varga Mihály arra is felhívta a figyelmet, hogy az átalakítás elsősorban nem szervezeti kérdés, sokkal fontosabb a tartalom változása.

A közlemény szerint a miniszter elmondta: olyan új adóhatóságot alakítanak ki, amely képes arra, hogy tevőlegesen segítse a magyar gazdaság fejlődését. Ezért az adóhivatalnak a jövőben partnerként kell támogatnia a vállalatokat abban, hogy jobban eligazodjanak az adózás kérdéseiben, hogy minél kisebb adminisztrációs teher nehezedjen rájuk, és hogy minél kisebb időráfordítással tehessenek eleget adókötelezettségeiknek.

A kitűzött cél nem lehet más, mint a svéd modell elérése, ahol a közigazgatási szervek népszerűségi listájának élén az adóhivatal áll - fogalmazott Varga Mihály, aki a szemléletváltást a következő időszak legfontosabb feladatai közé sorolta. Elmondása szerint a hivatal munkatársainak el kell érniük, hogy bizalommal forduljanak az adózók az adóhatósághoz, ahol hathatós segítséget kapnak, és ahol egy-egy ügy intézése kiszámítható ideig tart.

A NAV a magyar közigazgatásban a legnagyobb ügyfélszámot fogadó szervezet, ezért is kiemelten fontos, hogy feladatát szakszerűen, hatékonyan, rugalmasan, az ügyfelek igényeihez alkalmazkodva végezze - hangsúlyozta Varga Mihály a tárca tájékoztatása szerint.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hazai vállalkozás indítására biztatja külföldre szakadt fiataljait a román kormány

Hazatérésre és vállalkozásra biztatja a kivándorolt fiatalokat a román kormány. A hazatérni szándékozók maximum 50 ezer eurónak megfelelő... Teljes cikk

Jövőre kevesebb pénz jut közfoglalkoztatásra

15 milliárd forinttal kevesebb pénzt szánnak a közfoglalkoztatásra jövőre, jelentette be a Belügyminisztérium államtitkára. Mivel, mint mondta, nem... Teljes cikk

Munkavállalóknak előnyös adóváltozások jönnek?

A kormány célja továbbra is az, hogy az adórendszer lineáris maradjon, fókuszában a családok, a munkavállalók és a kis- és középvállalkozások... Teljes cikk

Százakat bocsátottak el a török munkaügyi minisztériumból

A török munkaügyi minisztérium 785 dolgozóját bocsátotta el eddig a július 15-ei katonai puccskísérletet követő tisztogatások keretében - mondta... Teljes cikk

További 600 új munkahelyet hoznak amerikai cégek

A New Yorkban tartózkodó magyar külgazdasági és külügyminiszter újabb megállapodásokat kötött nagy amerikai vállalatokkal magyarországi... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

"A bírói pályának vonzónak kell lenni, ehhez olyan béreket kell adni, amelyek igazságosak"

Három ütemben, először már idén októbertől 5 százalékkal nő a bírák illetménye, majd jövő januártól és 2018 januárjától...