Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 5 hónapja

Népszerűbb, ügyfélbarát szerv akar lenni a NAV

A kormány az adóeljárás radikális egyszerűsítésén dolgozik, a felesleges bürokratikus szabályok megszüntetése van napirenden - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) országos vezetői operatív értekezletén a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtöki közleménye szerint

A fiskális fegyelem a magyar gazdaságpolitika hitelességének sarokköve - jelentette ki Varga Mihály. Hozzátette: az államadósság további csökkentése, illetve az államháztartás hiányának kordában tartása nagy mértékben múlik azon, hogy a NAV hogyan tudja biztosítani az államháztartás bevételeit.

A tárcavezető kiemelte: mivel az adózás kivétel nélkül minden vállalkozást és gyakorlatilag valamennyi embert érinti, olyan szabályozásnak kell születnie, amely társadalmi konszenzuson alapul. Ezért döntött úgy a kormány, hogy új elvek mentén működve, új szervezeti keretek között dolgozik tovább az adóhivatal.

A NAV működtetéséért felelős tárca vezetőjeként Varga Mihály arra is felhívta a figyelmet, hogy az átalakítás elsősorban nem szervezeti kérdés, sokkal fontosabb a tartalom változása.

A közlemény szerint a miniszter elmondta: olyan új adóhatóságot alakítanak ki, amely képes arra, hogy tevőlegesen segítse a magyar gazdaság fejlődését. Ezért az adóhivatalnak a jövőben partnerként kell támogatnia a vállalatokat abban, hogy jobban eligazodjanak az adózás kérdéseiben, hogy minél kisebb adminisztrációs teher nehezedjen rájuk, és hogy minél kisebb időráfordítással tehessenek eleget adókötelezettségeiknek.

A kitűzött cél nem lehet más, mint a svéd modell elérése, ahol a közigazgatási szervek népszerűségi listájának élén az adóhivatal áll - fogalmazott Varga Mihály, aki a szemléletváltást a következő időszak legfontosabb feladatai közé sorolta. Elmondása szerint a hivatal munkatársainak el kell érniük, hogy bizalommal forduljanak az adózók az adóhatósághoz, ahol hathatós segítséget kapnak, és ahol egy-egy ügy intézése kiszámítható ideig tart.

A NAV a magyar közigazgatásban a legnagyobb ügyfélszámot fogadó szervezet, ezért is kiemelten fontos, hogy feladatát szakszerűen, hatékonyan, rugalmasan, az ügyfelek igényeihez alkalmazkodva végezze - hangsúlyozta Varga Mihály a tárca tájékoztatása szerint.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
MSZP: továbbra sem beszélhetünk valódi munkahelybővülésről

Az ellenzéki párt nem hisz a KSH adatainak, és azt állítja, a valós munkaerőpiac szomorú képet mutat. Teljes cikk

Hat nap "szülési" szabadság az izraeli apáknak

Hat nap fizetett "szülési" szabadságot garantál az izraeli apáknak az a törvény, amelyet hétfőn éjjel szavazott meg a kneszet - közölte a közszolgálati rádió. Teljes cikk

Sok-sok munkahely: tovább csökkenhet a munkanélküliség

Szezonális hatások miatt folytatódhat a munkanélküliségi ráta csökkenése - kommentálták a Központi Statisztikai Hivatal kedden kiadott... Teljes cikk

Először neveztek ki nőt a NATO főtitkár-helyettesének

Az amerikai Rose Gottemoellert, John Kerry amerikai külügyminiszter egyik helyettesét nevezték ki Brüsszelben a NATO főtitkár-helyettesének - közölte... Teljes cikk

320 új munkahelyet hoz létre a Hell csoport

Harminc milliárd forint értékű beruházást hajt végre a Hell Energy Csoport Szikszón, a 320 új munkahelyet jelentő fejlesztéshez a kormány... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

"A bírói pályának vonzónak kell lenni, ehhez olyan béreket kell adni, amelyek igazságosak"

Három ütemben, először már idén októbertől 5 százalékkal nő a bírák illetménye, majd jövő januártól és 2018 januárjától...
© Copyright HR Portal - 2003 - 2016