Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 7 hónapja

Népszerűbb, ügyfélbarát szerv akar lenni a NAV

A kormány az adóeljárás radikális egyszerűsítésén dolgozik, a felesleges bürokratikus szabályok megszüntetése van napirenden - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) országos vezetői operatív értekezletén a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtöki közleménye szerint

A fiskális fegyelem a magyar gazdaságpolitika hitelességének sarokköve - jelentette ki Varga Mihály. Hozzátette: az államadósság további csökkentése, illetve az államháztartás hiányának kordában tartása nagy mértékben múlik azon, hogy a NAV hogyan tudja biztosítani az államháztartás bevételeit.

A tárcavezető kiemelte: mivel az adózás kivétel nélkül minden vállalkozást és gyakorlatilag valamennyi embert érinti, olyan szabályozásnak kell születnie, amely társadalmi konszenzuson alapul. Ezért döntött úgy a kormány, hogy új elvek mentén működve, új szervezeti keretek között dolgozik tovább az adóhivatal.

A NAV működtetéséért felelős tárca vezetőjeként Varga Mihály arra is felhívta a figyelmet, hogy az átalakítás elsősorban nem szervezeti kérdés, sokkal fontosabb a tartalom változása.

A közlemény szerint a miniszter elmondta: olyan új adóhatóságot alakítanak ki, amely képes arra, hogy tevőlegesen segítse a magyar gazdaság fejlődését. Ezért az adóhivatalnak a jövőben partnerként kell támogatnia a vállalatokat abban, hogy jobban eligazodjanak az adózás kérdéseiben, hogy minél kisebb adminisztrációs teher nehezedjen rájuk, és hogy minél kisebb időráfordítással tehessenek eleget adókötelezettségeiknek.

A kitűzött cél nem lehet más, mint a svéd modell elérése, ahol a közigazgatási szervek népszerűségi listájának élén az adóhivatal áll - fogalmazott Varga Mihály, aki a szemléletváltást a következő időszak legfontosabb feladatai közé sorolta. Elmondása szerint a hivatal munkatársainak el kell érniük, hogy bizalommal forduljanak az adózók az adóhatósághoz, ahol hathatós segítséget kapnak, és ahol egy-egy ügy intézése kiszámítható ideig tart.

A NAV a magyar közigazgatásban a legnagyobb ügyfélszámot fogadó szervezet, ezért is kiemelten fontos, hogy feladatát szakszerűen, hatékonyan, rugalmasan, az ügyfelek igényeihez alkalmazkodva végezze - hangsúlyozta Varga Mihály a tárca tájékoztatása szerint.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Stresszkezelés és aktív hallgatás a minisztériumi képzéseken sok pénzért

Reprezentációs költségekre 2,6 milliárd forintot költött el a kormányzat, amelyen belül különböző képzési tételek is szerepeltek, derül ki a hvg.hu cikkéből. Teljes cikk

Török munkavállalók hagynák el Ausztriát

Ellenséges közhangulatra hivatkozva török munkások tucatjai készek családjaikkal együtt elhagyni Ausztriát egy török munkavállalói szervezet... Teljes cikk

Újra kezdődhet a munka a Volkswagennél

Egyezségre jutott a Volkswagen és két beszállítója, így újra elindulhat a gyártás azokban az üzemekben, ahol kényszerszabadságra küldték a... Teljes cikk

Mégis eladják a Tescót?

A Magyar Időknek a londoni anyavállalat illetékese erősítette meg, hogy szóba került az üzletlánc eladása. Teljes cikk

A balatoni szezont meghatározta a krónikus munkaerőhiány

A dél-balatoni kereskedelmi és vendéglátó vállalkozások forgalma a parti sávban átlagosan 15-30 százalékkal, a parttól távolabb 5 százalékkal... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

"A bírói pályának vonzónak kell lenni, ehhez olyan béreket kell adni, amelyek igazságosak"

Három ütemben, először már idén októbertől 5 százalékkal nő a bírák illetménye, majd jövő januártól és 2018 januárjától...