Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 hónapja

Népszerűbb, ügyfélbarát szerv akar lenni a NAV

A kormány az adóeljárás radikális egyszerűsítésén dolgozik, a felesleges bürokratikus szabályok megszüntetése van napirenden - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) országos vezetői operatív értekezletén a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtöki közleménye szerint

A fiskális fegyelem a magyar gazdaságpolitika hitelességének sarokköve - jelentette ki Varga Mihály. Hozzátette: az államadósság további csökkentése, illetve az államháztartás hiányának kordában tartása nagy mértékben múlik azon, hogy a NAV hogyan tudja biztosítani az államháztartás bevételeit.

A tárcavezető kiemelte: mivel az adózás kivétel nélkül minden vállalkozást és gyakorlatilag valamennyi embert érinti, olyan szabályozásnak kell születnie, amely társadalmi konszenzuson alapul. Ezért döntött úgy a kormány, hogy új elvek mentén működve, új szervezeti keretek között dolgozik tovább az adóhivatal.

A NAV működtetéséért felelős tárca vezetőjeként Varga Mihály arra is felhívta a figyelmet, hogy az átalakítás elsősorban nem szervezeti kérdés, sokkal fontosabb a tartalom változása.

A közlemény szerint a miniszter elmondta: olyan új adóhatóságot alakítanak ki, amely képes arra, hogy tevőlegesen segítse a magyar gazdaság fejlődését. Ezért az adóhivatalnak a jövőben partnerként kell támogatnia a vállalatokat abban, hogy jobban eligazodjanak az adózás kérdéseiben, hogy minél kisebb adminisztrációs teher nehezedjen rájuk, és hogy minél kisebb időráfordítással tehessenek eleget adókötelezettségeiknek.

A kitűzött cél nem lehet más, mint a svéd modell elérése, ahol a közigazgatási szervek népszerűségi listájának élén az adóhivatal áll - fogalmazott Varga Mihály, aki a szemléletváltást a következő időszak legfontosabb feladatai közé sorolta. Elmondása szerint a hivatal munkatársainak el kell érniük, hogy bizalommal forduljanak az adózók az adóhatósághoz, ahol hathatós segítséget kapnak, és ahol egy-egy ügy intézése kiszámítható ideig tart.

A NAV a magyar közigazgatásban a legnagyobb ügyfélszámot fogadó szervezet, ezért is kiemelten fontos, hogy feladatát szakszerűen, hatékonyan, rugalmasan, az ügyfelek igényeihez alkalmazkodva végezze - hangsúlyozta Varga Mihály a tárca tájékoztatása szerint.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Brüsszel közbelép: Ne tiltsák be az Ubert és az Airbnb-t!

Brüsszel felhívta az Unió kormányainak figyelmét, hogy ne korlátozzák és ne tiltsák be a sharing economy vagyis közösségi típusú gazdasághoz... Teljes cikk

Kedden éjfélig sztrájkolnak a belga vasutasok

Az SNCB belga állami vasúttársaság vonalain hétfőn este 10 órától kedden éjfélig munkabeszüntetést tartanak. A belga vasutasok a pihenőidő... Teljes cikk

Barcelonában a metródolgozók kezdtek sztrájkba

Négynapos részleges sztrájkot kezdtek a metrósok Barcelonában hétfőn, béremelést és a határozott idejű munkaszerződések arányának növelését... Teljes cikk

A közlekedési dolgozókon a sor a franciaországi sztrájkhullámban

Újabb sztrájkhullám kezdődik Franciaországban tiltakozásul a vitatott munkajogi reform ellen: keddtől a közlekedésben dolgozók próbálják meg... Teljes cikk

Lovas Zoltán lett a NEXON cégvezetője

Cégvezetői kinevezést kapott Lovas Zoltán. A NEXON eddigi termékfejlesztésért és szolgáltatásokért felelős ágazati igazgatója 2016 májusától... Teljes cikk

prohuman

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Több bér, de kevesebb dolgozónak - alakul az adóhivatal

Bár első hallásra furcsán hangzik, épp az életpályamodell bevezetése hozhatja el egyes adóhivatali alkalmazottaknak a pályájuk végét -...
© Copyright HR Portal - 2003 - 2016