"Pont ezt kerestem!" - avagy milyen lesz a jövő marketingje?
A valósidejű marketing (real-time marketing) lehet a közeljövő egyik legjelentősebb online marketing trendje. Az okostelefonokra, tabletekre és phabletekre épülő, legújabb online hirdetési módszer lehetővé teszi, hogy az interneten információt kereső vásárló a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést lássa a keresőben. Olyan érzése lesz, hogy pont ezt kereste. Az elképzelés olyannyira nem légből kapott, hogy a Google legutóbbi európai trendkonferenciáján is szó esett róla- írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.
A megfelelő embert a megfelelő helyen és időben, a megfelelő eszközön lehet elérni. Olyan érzése lesz a vevőnek, hogy éppen ezt kereste. A módszer nagyon pontos célzást tesz lehetővé, ami leginkább a kisebb büdzsével dolgozó cégek számára előnyös. Ez a real-time marketing1 lényege - mutat rá a szakértő.
A piacismeret és a mobil eszközökre szabott weboldal alapfeltétel
A legfontosabb dolog a valós idejű marketing alkalmazásához, hogy ismerjük vevőink keresési szokásait. Ehhez a piaci tapasztalatokon felül segítséget nyújt honlapunk látogatottsági statisztikája.
A kapott információk alapján be lehet állítani, hogy a hirdetés csak adott feltételek esetén jelenjen meg (például csak mobiltelefonnal való keresés esetén), egy adott helyen és adott időben.
Mindehhez szükséges persze, hogy a vállalatok honlapja mobilra optimalizált legyen. A Think Digital! konferencián elhangzott adat szerint a tengerentúlon és Nyugat-Európában a cégek 37 százaléka nem rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal. Gál Kristóf becslése szerint Magyarországon ez az arány 90 százalék körül lehet.
Nem az a kérdés, hogy lépni kell, csak az, mikor?
Ahhoz, hogy kiderüljön, érdemes-e átalakítani a weboldalt, tudni kell, hogy milyen arányban nézik azt a lehetséges vevők okostelefonról, hogyan változik ez az arány és keresőprogramokba hányan ütik be mobiljuk billentyűzetéről a cégünk számára fontos kulcsszavakat. Utóbbi szavak meghatározásakor figyelembe kell venni azt, hogy mobilról tömörebben, rövidebb szavakkal, gyakran ékezet nélkül keresnek, ellentétben azzal, aki billentyűzeten gépel.
Gál Kristóf szerint azonban a mobil eszközök rohamos terjedése miatt nem az a kérdés, hogy át kell-e alakítani a honlapot és a hirdetési stratégiát, hanem az, hogy mikor. A mobil eszközökön való keresés jelentőségét jól szemléltetik a trendek. Az okostelefon penetráció már a múlt év végén elérte a 29 százalékot a magyar felnőttek között az eNet adatai2 szerint, ami 2,4 millió okostelefont jelent. És a java csak most jön: az Ericsson novemberben közölt3 előrejelzése szerint 2019-ig megháromszorózódik az okostelefon-előfizetések száma. A tabletek piacán is hasonló a helyzet: 2013 második negyedévének elejére 300 ezer tablet tulajdonost prognosztizált4 a KutatóCentrum.
A szakértő szerint ma még kevés cég él a real-time marketing lehetőségével, azonban az ilyen típusú hirdetésekkel annyival hatékonyabban lehet elérni a vásárlót, hogy aki időben lép, óriási előnyhöz juthat.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A 2023-mas pályázatra 29 település és 37 munkahely jelentkezett. Teljes cikk
A családokért felelős államtitkár elmondta, hogy a kormány még nagyobb hangsúlyt akar fektetni a családok "testi-lelki-szellemi egészségének" elősegítésére. Teljes cikk
Évi 12 ezer forint állami támogatás azoknak jár, akik egy év alatt legalább 120 ezer forintot tesznek félre ebben a megtakarítási formában -... Teljes cikk
- 2023-as trendek a munkaerő-kölcsönzés és -közvetítés területén 2 hónapja
- Újdonság, hogy az szja-kedvezmények akár folytatólagosan is igénybe vehetők 2 hónapja
- NAV: megújult webes felülettel indul az idei eSZJA-szezon 3 hónapja
- Legfontosabb HR trendek 2024-ben 3 hónapja
- Milyen volt 2023 a munka világában? Trendek, amelyek meghatározták az évet 3 hónapja
- Kitart a kormány a munkát terhelő adók csökkentése mellett 4 hónapja
- Kezeljük emberként a vendégmunkásokat 4 hónapja
- Kibervédelem: súlyos büntetés jár a magyar cégeknek, ha nem készülnek fel 5 hónapja
- Ne használd az open-to-work jelvényt, mert azzal kétségbeesettnek látszol! 5 hónapja
- Több mint 840 ezer diák internetezhet gyorsabban 5 hónapja
- Konyhai kisegítő, hegesztő és pizzakészítő - találkozás vietnámi vendégmunkásokkal 6 hónapja