Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 5 éve

Presztízs és biztonság: ezért népszerű a céges terepjáró

Cégautók között is gyakran találkozunk terepjárókkal, valamint a terepjárók és személyautók előnyeit ötvöző úgynevezett szabadidőautókkal (SUV). Népszerűségük fő oka presztízsükben és abban rejlik, hogy méretüknél fogva biztonságérzetet adnak a vezetőnek - derül ki a LeasePlan Hungária Zrt. felméréséből.

Az idei év első felében hazánkban újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik 16 százaléka terepautó, illetve SUV volt, melynek 70 százalékát vállalatok vásárolták meg. A LeasePlan által kezelt közel 9000 járművet számláló vállalati flottában is több mint 8 százalékban találhatók meg a szegmens modelljei. A Ford, a Toyota és a Volvo a legnépszerűbb gyártó, előbbi a Ranger, míg a két utóbbi a Hilux és az XC60 modellekkel.

Gyakran választott típus még a Nissan Qashqai és a Dacia Duster, melyek az idei, országos újautó regisztrációs adatok alapján értékesített darabszám tekintetében vezetik a terepautó kategóriát. A Qashqai inkább a céges vásárlók körében népszerű, a Duster pedig -– bár szintén jelentős darabszámban értékesítik vállalati ügyfeleknek -– inkább a magánvásárlók körében kedvelt.

A céges terepjárók és szabadidőautók 89 százalékát férfiak vezetik és csak 11 százalékukat használja nő. A flottakezelő gépjárműhasználói körében végzett felméréséből a márkák részesedése mellett az is kiderül, hogy az egyes modelleket milyen döntési szempontok szerint választják és milyen célra használják.

A terepautót vezetők egynegyede a fővárosban, háromnegyedük pedig vidéken közlekedik. A kérdőívet kitöltők válaszai alapján a munkavállalók többsége nem saját döntése alapján ül ezekben a gépkocsikban. 80 százalékuk számára a gépkocsi típusa a munkakörhöz van rendelve, és csak egyötödük választhatott szabadon vagy egy cégautó szabályzat által előre definiált modell listából.

A válaszok alapján azok közül, akik juttatásként kapják a céges terepjárót és szabadon választhattak volna akár más gépkocsi típust, mindössze minden tízedik jár rendszeresen mellék- vagy földúton négykerékhajtású autójával, 90 százalékuk általában csak városi közlekedésben és autópályán használja terepautóját. Egynegyedük még soha nem tért le az aszfaltról cégautójával, viszont 40 százalékuk már került olyan helyzetbe -– igaz többnyire véletlenül -–, amikor nem boldogultak volna másfajta járművel. A választásnál csupán kevesebb mint 20 százalékuknál volt szempont, hogy a munkahelyük, otthonuk terepjáróval jobban megközelíthető.

A válaszadók többsége elsődlegesen a biztonság és a tágas belső tér miatt preferálja ezeket a modelleket, és a városban is praktikusnak találja a terepjárókat. Ezt azzal indokolták, hogy a magasabb karosszéria miatt a vezetőülésből jobb a rálátás a forgalomra, utasként nagyobb a biztonságérzet, és a kátyús, valamint havas téli utakon egyszerűbb a közlekedés. A városi használat során az ilyen modellek hátrányaként a kérdőívet kitöltők jelentős része a nehezebb parkolást említette.

A felmérésben résztvevő cégautóhasználók elégedettek terepjárművükkel, hisz 70 százalékuk újra ilyen autót választana, ha lehetősége lenne rá.

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Obama nem minden tanácsadója veszíti el a munkáját

Barack Obama mintegy félszáz, magas rangú tanácsadójának munkájára továbbra is számít Donald Trump. Ezt a megválasztott elnök szóvivője... Teljes cikk

Sólyom Balázs lett a UPC Magyarország online igazgatója

2017 januárjától Sólyom Balázs irányítja a UPC Magyarország online divízióját, online igazgatói pozícióban. Teljes cikk

Szombaton kezdődnek a középiskolai írásbeli felvételik

Január 21-én kezdődnek a középfokú iskolák központi írásbeli felvételi vizsgái - közölte az Oktatási Hivatal (OH). Teljes cikk

A kezdő online kasszásokhoz segítően áll az adóhatóság

A taxik többségében már működik az online kassza, az Országos Taxis Szövetség elnökének tájékoztatása szerint. A 9500 taxiból mintegy hétezerbe... Teljes cikk

Több ezer jogsértést tárt fel tavaly a NAV

Több mint 6200 jogsértést tár fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 2016-ban, a kár 110 milliárd forintra rúg - írta a Magyar Idők csütörtöki számában. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

55 ezer forintos béremelést akar elérni a szakszervezet az Audinál

Fejenként 55 ezer forint alapbéremelést akar elérni az Audi Hungária Független Szakszervezet a dolgozók számára januártól, írja a Napi.hu.