Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 éve

Presztízs és biztonság: ezért népszerű a céges terepjáró

Cégautók között is gyakran találkozunk terepjárókkal, valamint a terepjárók és személyautók előnyeit ötvöző úgynevezett szabadidőautókkal (SUV). Népszerűségük fő oka presztízsükben és abban rejlik, hogy méretüknél fogva biztonságérzetet adnak a vezetőnek - derül ki a LeasePlan Hungária Zrt. felméréséből.

Az idei év első felében hazánkban újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik 16 százaléka terepautó, illetve SUV volt, melynek 70 százalékát vállalatok vásárolták meg. A LeasePlan által kezelt közel 9000 járművet számláló vállalati flottában is több mint 8 százalékban találhatók meg a szegmens modelljei. A Ford, a Toyota és a Volvo a legnépszerűbb gyártó, előbbi a Ranger, míg a két utóbbi a Hilux és az XC60 modellekkel.

Gyakran választott típus még a Nissan Qashqai és a Dacia Duster, melyek az idei, országos újautó regisztrációs adatok alapján értékesített darabszám tekintetében vezetik a terepautó kategóriát. A Qashqai inkább a céges vásárlók körében népszerű, a Duster pedig -– bár szintén jelentős darabszámban értékesítik vállalati ügyfeleknek -– inkább a magánvásárlók körében kedvelt.

A céges terepjárók és szabadidőautók 89 százalékát férfiak vezetik és csak 11 százalékukat használja nő. A flottakezelő gépjárműhasználói körében végzett felméréséből a márkák részesedése mellett az is kiderül, hogy az egyes modelleket milyen döntési szempontok szerint választják és milyen célra használják.

A terepautót vezetők egynegyede a fővárosban, háromnegyedük pedig vidéken közlekedik. A kérdőívet kitöltők válaszai alapján a munkavállalók többsége nem saját döntése alapján ül ezekben a gépkocsikban. 80 százalékuk számára a gépkocsi típusa a munkakörhöz van rendelve, és csak egyötödük választhatott szabadon vagy egy cégautó szabályzat által előre definiált modell listából.

A válaszok alapján azok közül, akik juttatásként kapják a céges terepjárót és szabadon választhattak volna akár más gépkocsi típust, mindössze minden tízedik jár rendszeresen mellék- vagy földúton négykerékhajtású autójával, 90 százalékuk általában csak városi közlekedésben és autópályán használja terepautóját. Egynegyedük még soha nem tért le az aszfaltról cégautójával, viszont 40 százalékuk már került olyan helyzetbe -– igaz többnyire véletlenül -–, amikor nem boldogultak volna másfajta járművel. A választásnál csupán kevesebb mint 20 százalékuknál volt szempont, hogy a munkahelyük, otthonuk terepjáróval jobban megközelíthető.

A válaszadók többsége elsődlegesen a biztonság és a tágas belső tér miatt preferálja ezeket a modelleket, és a városban is praktikusnak találja a terepjárókat. Ezt azzal indokolták, hogy a magasabb karosszéria miatt a vezetőülésből jobb a rálátás a forgalomra, utasként nagyobb a biztonságérzet, és a kátyús, valamint havas téli utakon egyszerűbb a közlekedés. A városi használat során az ilyen modellek hátrányaként a kérdőívet kitöltők jelentős része a nehezebb parkolást említette.

A felmérésben résztvevő cégautóhasználók elégedettek terepjárművükkel, hisz 70 százalékuk újra ilyen autót választana, ha lehetősége lenne rá.

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Csökkent szeptemberben a németországi munkanélküliség

Szeptemberben csökkent a munkanélküliek száma és a munkanélküliségi ráta Németországban. Teljes cikk

Sokkal többen dolgoznak, mint tíz éve

Az elmúlt tíz évben több mint 660 ezerrel nőtt a foglalkoztatottak száma Magyarországon, a versenyszférában például 430-440 ezerrel dolgoznak... Teljes cikk

Eladósodottságra és munkanélküliségre hivatkoznak a számlát nem fizető magyarok

Enyhén romlott a fizetési morál Magyarországon a vállalati és lakossági ügyfelek körében egyaránt az EOS nemzetközi pénzügyi szolgáltató idei felmérése szerint. Teljes cikk

Az ősz a HR-rendezvények ideje - ez volt a szezonnyitó

A Pannonjob Kft. szervezésében a Dunántúl egyik legjelentősebb HR szakmai rendezvényére került sor szeptember közepén Székesfehérváron. A több... Teljes cikk

Nyugdíj 40 év munka után: a férfiaknak is megadná a Jobbik

A Jobbik alelnöke szerint a tervezettnél magasabb szociális adóbevételek lehetővé teszik, hogy a férfiak is nyugdíjba mehessenek 40 év munkaviszony... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Adómentes a cégautó magáncélú használata?

Egy tartásdíj-per közepén vagyunk, ahol az apa takarékosan bánik az információval jövedelmét illetően. Van egy egyszemélyes kft-je és a...