kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Tippek állásbörzére

Március és május között szinte minden egyetem és főiskola állásbörzét szervez, néhol több napig várják a frissdiplomásokat, a gyakorlati helyek iránt érdeklődő hallgatókat és a már néhány éves tapasztalattal rendelkezőket. Az fn.hu összegyűjtötte a 2010. tavaszi állásbörzéket.

A válság miatt már tavaly megcsappant a cégek kiállítási kedve, sok helyen létszámstopot vezettek be, belső átszervezésekkel oldották meg a szakemberhiányt. Ám a vállalatoknak mégis érdeke, hogy jelen legyenek egy-egy állásbörzén - még akkor is, ha kevesebb pozíciót tudnak ajánlani, mint korábban.
Volt már olyan cég, amely húsz négyzetméteres standot bérelt egy állásbörzén, ám közben csak egyetlen állást tudott felkínálni az érdeklődőknek. A szervezők kérdésére, hogy ez miért éri meg nekik, azt felelték: a brandépítés miatt látták jónak. Egy korábbi felmérés is ezt bizonyítja: az a fiatal álláskereső, akinek több ajánlat is van a tarsolyában, azt a munkaadót választja, ahol a cég hírneve ismert és makulátlan.

Felkészítenek az álláskeresésre

Az állásbörzéken - vagy néha már napokkal, hetekkel a rendezvény előtt - "felkészítő napokat" szerveznek a felsőoktatási intézmények karrierirodái. Ezek sokféle programot kínálnak: elemeztethetjük az írásunkat grafológiai szakértővel, öltözködési tanácsokat kérhetünk, önéletrajz-klinikán "gyógyítják" meg a CV-nk gyermekbetegségeit, vagy épp kipróbálhatjuk a stresszinterjút.

A börzéken azonban a konkrét állásajánlat igen ritka, a cégek begyűjtik az önéletrajzokat, megismerkednek a jelöltekkel, majd ezután kezdődik a kiválasztási folyamat. Ennek ellenére érdemes mindenkinek a legjobb formáját hoznia. A Felvi.hu Diplomán túl melléklete például olyan jó tanácsokkal készült, amelyeket érdemes megfogadniuk a munkára vagy gyakorlati helyre vadászó fiataloknak.

A legfontosabb, hogy nem szabad csak úgy "beesni" egy állásmustrára, hanem ezt is meg kell tervezni. Érdemes kiválasztani a kínálatból azokat a munkaadókat (10-12 céget), amelyeknél szívesen dolgoznánk, megismerni a tevékenységüket, illetve fogalmazzunk meg kérdéseket.

Önéletrajzot is készítsünk, és ha konkrét pozíciót is hirdetnek, akkor már a vállalatra szabva adhatjuk át a jelen lévő HR-esnek. Kétnapos állásbörzén például az első napon tájékozódjunk, a másodikon pedig már cégre szabott CV-vel érkezhetünk. A kiállítók azokat általában megjegyzik, akik jó benyomást tettek rájuk - ha másképp nem, akkor az önéletrajzra feljegyzik, hogy az adott érdeklődőre vissza kell térniük.

Mit kérdezzünk a kiállítótól?

Nagyon fontos az, hogy milyen az első benyomás rólunk a cég képviselőjében. Ezt a viselkedésünk mellett a megjelenésünkkel is pozitív irányba befolyásolhatjuk. Nem kell ugyan öltönyt vagy kosztümöt felvennünk egy állásbörzére, de mindenki tartózkodjon a farmer-póló összeállítástól.

És mik a legjobb és a legrosszabb kérdések, amelyeket valaki feltehet álmai cégének standjánál? A "Mivel foglalkozik a cég?" vagy a "Mennyit lehet ezzel a munkával keresni?" indítással biztosan elvágtuk magunkat az állástól. Ha az érdeklődésünk felkészültséget tükröz - mint például "Hallottam, hogy az elsők lettek a tavalyi Legjobb munkahely felmérésén. Ezért is vagyok kíváncsi arra, hogy mit kínálnak a pályakezdőknek" vagy "Olvastam, hogy bővítik a magyarországi call centereik számát. Pontosan kiket keresnek, és hogyan néz ki a felvételi?"-, akkor sokkal nagyobb az esélyünk.

Az állásbörzén a standoknál tanácsos kifürkészni, hogy ki képviseli a céget helyben - javasolja az említett cikk. Ha nem egy hostesst küldtek önéletrajzokat gyűjteni, hanem a HR-osztály egy vezető munkatársa jelenik meg, akkor akár még találkozhatunk vele a jövőben. Ha a börzén beszélgetésbe elegyedünk a kiállítóval, akkor a későbbi felvételi interjún már hivatkozhatunk erre, megemlíthetjük, hogy "Talán emlékszik rám, találkoztunk xy állásbörzén".
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek