Újabb szolgáltatói munkakörök
Újabb befektetéseivel duplájára növeli alkalmazottai számát az informatikai szolgáltatásokat nyújtó Electronic Data Systems (EDS).
Szolgáltató cégek
A világ egyik legnagyobb informatikai és üzletifolyamat-szolgáltatója, az EDS tizenöt éve van jelen Magyarországon, s a főváros mellett Vasváron adatrögzítő és dokumentumkezelő központot nyitott 1998-ban. Az ügyfélkapcsolati központot 2002-ben nyitották meg Budapesten, míg a pénzügyi és számviteli szolgáltató központot 2004-ben létesítették. A mostani bővítés során elsősorban projektmenedzsereket, magas szinten képzett könyvelőket és pénzügyi szakembereket keres az EDS. Az EDS egyike a hazánkban is működő számos szolgáltató cégnek. Az utóbbi években idehaza is elszaporodtak a call centerek, számuk mintegy hatszázra tehető.
Munkaerőpiaci aspektusok
A szolgáltató központok hazai megjelenésével új lehetőségek nyíltak a hazai munkaerőpiacon. Különösen a fiatalok, pályakezdők érintettek, hiszen a több tízezer munkavállalót foglalkoztató call centereknél a nyelvtudás előny, Magyarországon pedig a fiatalok és felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében jellemző az idegen nyelv ismerete. A szolgáltatói munkakörben nem szempont a magas iskolai végzettség, sőt, a diplomával rendelkezőket a legnehezebb megtartani az ilyen munkakörben, mindamellett az ilyen cégeknél a viszonylag monoton munka miatt minden képzettségi szinten nagy a fluktuáció. Szakemberek szerint korábban érettségivel eladói álláson kívül alig lehetett valamire számítani Magyarországon, míg manapság a call centerekben dolgozók többsége középfokú végzettséggel rendelkezik. A munkakörben jól teljesítők előtt pedig több cégnél van kilátás továbblépésre, karrierre.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk
A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk
Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk