Válságban még nagyobb szerepe van a marketingnek
A reklámpiac várhatóan zsugorodni fog, ami különösen az elmúlt évek, évtizedek folyamatos növekedése miatt lesz fájdalmas az összes szereplő számára. Előtérbe kerül a PR és az online megjelenés, de a direkt marketingnek is jók a kilátásai. A hirdető cégek egy luxust azonban biztosan nem engedhetnek meg maguknak: hogy leálljanak.
Lemondani a reklámozásról nem szabad, igaz várható lesz a PR-tevékenység előretörése - állítja Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, aki szerint kevesebb pénz jut idén a reklámozásra, ezért lényeges, hogy a cégek hatékonyan költsék el a rendelkezésre álló összeget. A válság várhatóan arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy termékeik ár-érték arányát próbálják bemutatni a fogyasztóknak, és visszaszorul az imidzsépítésre költött pénz. Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint, ha nehezednek a piaci körülmények, még nagyobb szerepe van a marketingnek, tehát lehetőleg nem itt kell elkezdeni a takarékoskodást. A szakember mindezekkel együtt úgy látja, hogy a reklámpiac világszerte és itthon is zsugorodni fog, ami különösen az elmúlt évek, évtizedek folyamatos növekedése miatt lesz fájdalmas az összes szereplő számára.
A válságnak pozitív oldala is van, jobban ráirányítja a reklámozók figyelmét a költséghatékony megoldásokra - mondta el lapunknak Tordai Ágnes, a Prime Time Communications ügyvezetője. Előtérbe kerülnek a mérhető lehetőségek, ahol a hasznosulást a vállalkozások számszerűsítve láthatják. Igaz, ez már korábban elkezdődött tendencia, mint ahogyan a médiahasználati szokások változása is: az on-line-költések aránya tovább nő a klasszikus csatornák (tévé, rádió, nyomtatott sajtó, plakát) rovására. A tévénézés változásával együtt változik a tévéreklám is: az egyénileg lehívható műsorok mellé csatolt reklám sokkal célzottabb, a jövőben inkább az emberek fogják megkeresni azokat a csatornákat, ahol a nekik szóló információk megtalálhatók.
A pénzszűke várhatóan felerősíti a PR szerepét, és a nagy tömegek egyidejű elérése helyett nagyobb szerepet kaphat a személyre szabott kommunikáció. A megjelenés a közösségi oldalakon, a blogok használata egy adott mikroközösség, akár egyének megszólítását teszi lehetővé.
A pénzszűke nem egyformán érinti majd a kommunikációs eszközrendszer egészét. Nagy Bálint szerint az évek óta markánsan kirajzolódó iparági tendenciák megmaradnak, tehát tovább nő az internetes költés, de biztosan csökken a hagyományos médiában, ezen belül a televízióban otthagyott forintok száma. A szakember bízik benne, hogy a szerinte igen költséghatékony rádiós költés nem csökken.
- A válságban azok lesznek sikeresek, akik észreveszik potenciális vevőiket, megtalálják és megcélozzák őket. Pontosan ezért a hirdetők ebben az időszakban sem állhatnak le, nem engedhetik meg maguknak ezt a luxust - állítja Peresztegi Zoltán, a Google Magyarország képviselője, aki elmondta, hogy előrejelzések szerint a fejlett e-kereskedelemmel rendelkező Egyesült Királyságban 2011-re a teljes hirdetési pénzek egyharmadát on-line költik majd el. A fogyasztók egyre tudatosabbá válnak, és az internet segítségével keresik meg a számukra legmegfelelőbb ajánlatokat, termékeket, árakat.
A GKIeNET kutatása szerint Magyarországon 3 év alatt 1,5 millióval bővült az internethasználók tábora, vagyis dinamikusan nő az on-line elérhető potenciális fogyasztók köre. Ráadásul ők többnyire magasabb iskolai végzettségűek, és az ezzel párosuló magasabb jövedelem nagyobb fogyasztást is jelenthet. A szűkösebb időszakokban ők azok, akik az on-line felületetek felé fordulnak, és annak minden lehetőségét ki is használják - véli Peresztegi.
Teljes cikk a Piac és Profit magazin márciusi számában.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Az üzemanyagkártyák használata széles körben elterjedt a vállalkozások körében, mert jelentős adminisztrációs könnyítést eredményezhet az... Teljes cikk
A támogatás három hónapja alatt akár 100 százalékos bértámogatás is igénybe vehető. Teljes cikk
Az idei első negyedévben 2 061 forint volt a fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó órabére– derül ki a Trenkwalder... Teljes cikk
- Több fizetés az érzelmi munkáért - miért ne valósulhatna meg? 7 hónapja
- Marketing menedzser 7 hónapja
- Hiába a válság, növekedésre számítanak a cégek 7 hónapja
- Bemutatjuk az Év Marketingesét 8 hónapja
- Útmutató a Google Ads hirdetésekhez kezdőknek 8 hónapja
- A professzionális fordítás segít a HR és a Marketing munkában 9 hónapja
- Ez a négy marketinges taktika nyugodtan alkalmazható a HR-stratégiában is 13 hónapja
- Új marketing és PR-vezető az Allianznál 1 éve
- Új marketing és kommunikációs igazgató az Euronicsnál 1 éve
- Itt a Yettel három új igazgatója 1 éve
- Felmérés: a hazai vállalkozások 98 százaléka számít működését akadályozó tényező megjelenésére 1 éve