kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Veszteséges lehet a Sólyom Airways

Hatalmas veszteséget halmozhat fel az indulást követő években a Sólyom Airways, írja a hvg.hu a magyar tulajdonú stratégiai tanácsadócég, a Capitol Consulting Group tanulmányára hivatkozva.

A Capitol Consulting Group (CCG) azokat az információkat vette figyelembe, melyek a sajtóban elhangzottak, például az egy repülőgépre eső évi utasszámot, a Boeing 737-500-as gépek átlag feletti, 80 százalékos kihasználtságát, és azt is, hogy a gépeken a 110 ülésen 12 business és 98 turista utashely lesz. Ehhez hozzávettek bizonyos üzleti sztenderdeket, például azt, hogy egy hálózati légitársaság egy gépe naponta négy egyirányú utat tud lebonyolítani, ez alapján állapították meg , hogy ennyi embert ekkora gépparkkal nem lehet egy évben elvinni.

A CCG számításai során irreálisan magas blokkóra/nap mutatók jöttek ki (a blokkóra a tényleges repülési időt és a gurulási időt jelenti). Jelenleg egyedül Southwest Airlines amerikai fapados képes 13 feletti blokkóraértéket elérni, a Sólyom vezetői által megadott adatok alapján a hagyományos légitársaságnak beállított Sólyom Airways ezt a mutatót is felülszárnyalná, állítja a CCG. A tanácsadó cég ennek tükrében iparági sztenderd-értékekkel számolt, ezekkel elméletben 2014-re legjobb esetben 2,2 millió utas jöhet össze, 2050-re pedig 6,5 millió utas, ami jóval elmaradna a Sólyom vezérigazgatója által bejelentett utasszámoktól.

A flottára és a forgalomra vonatkozó tervek ismeretében a tanácsadó cég megbecsülte a költségeket is: a működési költségek meghatározása során az iparági sztenderdnek tekinthető közvetett és közvetlen kategorizálást választott a CCG, minden elemhez költségokozót is rendeltek, és meghatározták az egységköltségeket, itt is iparági benchmarkokra támaszkodtak. A cég becslése szerint a Sólyom Airways működésének első évében 14,4 milliárdos közvetlen és 15,8 milliárdos közvetett költsége keletkezik, összességében ez 30,2 milliárd forint. A bevételekkel kapcsolatban a CCG megkülönböztette a turista és a business utasoktól származó jegyárbevételeket. A jegyárak és a módosított utasforgalom 26,2 milliárdos bevételt eredményeznek az első évben, a becslés szerint 21 milliárd érkezhet be az economy, 5,2 milliárd pedig a business utasoktól, áll a CCG elemzésében. A várható költségek és bevételek alapján a Sólyom Airways még optimista feltételezések esetén is már az első évben 4 milliárdos veszteséggel kalkulálhat, melynek további növekedése várható az üzlet fenntartása esetén. 2017-re a veszteség 33 milliárdra hízhat, öt év alatt 93 milliárdos mínuszt hozna össze a társaság még a rendelkezésre álló információk alapján felállított legjobb forgatókönyv szerint is.

hvg.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport

A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk

Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk