kapubanner for mobile

49 cikk a(z) konfliktuskezelés címkével - 1. oldal

Soft skill képzések

11 hónapja A soft skillek – vagyis a „puha képességek” az embernek azok a nem szakmai (hard skilljei) készségei, amelyek alapvetően a másokkal való együttműködést, kommunikációt segítik. Ezért az emberi és munkakapcsolatokban egyre nagyobb jelentőségük van, ráadásul ezeket a készségeket egyelőre nem tudja reprodukálni a mesterséges intelligencia illetve a robotok. Teljes cikk...


Ki is az a szervezeti ombuds?

3 éve Egy szervezet egészsége szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan kezelik a konfliktusokat, esetleges félreértéseket. A hatékony konfliktuskezelés, hitelesség növeli az elkötelezettséget, segíti a megtartást. Mindezt támogathatja a szervezeti ombuds jelenléte. Erről szól majd a Tréning Kerekasztal Konferencián a Concordia előadása. Teljes cikk...


Munkahelyi konfliktus online - hogyan kezeljük?

3 éve A munkavállalók közötti konfliktusok nemcsak személyes szinten rosszak, hanem mérgezik a csapatot és a munkahelyi légkört is. Az ellentétek személyesen és online is kialakulhatnak, de a vezetők, az alkalmazottak az utóbbiak megelőzéséhez és kezeléséhez, kevesebb eszközzel rendelkeznek. Ehhez ad támpontokat a Vista Verdes Oktatási Központ bejegyzése. Teljes cikk...


Verseny vagy együttműködés?

4 éve A címben feltett kérdésnek más a visszhangja cégen belül, mint a piaci szereplők egymás közötti versenyében. Mégis, gyakran lehetünk szemtanúi, hogy a vállalaton belül is egymásnak esik logisztika és beszerzés, kontrolling és pénzügy - és a legtöbb esetben nem is szakmai érvek állnak a konfliktusok mögött, hanem személyes ellentétek. Teljes cikk...


Ha túl agresszív a főnök

5 éve Egy dán kutatás szerint a legtöbben a főnökük miatt hagyják el a munkahelyüket, pedig egy jó vezető elő tudja hozni a kollégáiban lévő tartalékokat, sikerre viszi a csapatát úgy, hogy közben jó hangulatot teremt, motivál. A Piac és Profit Korcyl Kinga, vezetőfejlesztő és coach tanácsait gyűjtötte össze arra az esetre, ha a főnökünk túl agresszív. Teljes cikk...


Ezt az 5 készséget keresd a leendő munkavállalóidban

5 éve A helyzet az, hogy ma sokkal hatékonyabban kell egymással kommunikálnunk, mint korábban, és javítanunk kell az alkalmazkodási képességünkön is. De hogyan alkalmazkodjunk, s ami még fontosabb, hogyan inspiráljunk másokat arra, hogy dolgozzanak a saját alkalmazkodási képességeiken? Teljes cikk...


Operaénekes vagy pilóta - és coach is egyben

6 éve Persze az átlag azért nem ez. A coachok között jóval több a nő, többségük Budapesten dolgozik, de ma már nem csak a fővárosban létezik coaching. Az átlagéletkor 43 év, a túlnyomó többség felsőfokú végzettséggel rendelkezik. Országos coaching kutatás készült, amelyet Komócsin Laura, a Business Coach Kft. ügyvezetője, az ICF Sokszínűség címmel megrendezett konferenciáján mutatott be. Teljes cikk...


Hogy építsünk szinergikus, bevételnövelő munkakörnyezetet a konfliktusokból?

6 éve A „munkahelyi konfliktus” kifejezést hallva az emberek döntő többsége kellemetlen emlékeit idézi fel magában. Pedig a konfliktus természetes velejárója több ember közös munkájának. A konfliktus tele van energiával: ötleteket, megoldásokat eredményezhet, de akár a munka tempóját is felpörgetheti. A konfliktusoktól tehát nem félni kell, hanem használni kell az azokban rejlő lehetőségeket, és megszabni azok irányát. A felkészülés kulcsa pedig az önismeret. Az alapképességekhez való viszony sokat elárul akár rólunk, akár más csapattagokról. Ezen a ponton érdemes kezdeni a fejlesztést, mérésekkel. A szinergia itt kezdődik. Teljes cikk...


Tudni kell kezelni a munkatársak közti konfliktusokat

6 éve Előbb vagy utóbb minden csapatban előfordulnak vitás helyzetek a kollégák között. Hogyan kezelhetők a céges konfliktusok - erről ír a Forbes. Teljes cikk...


Mit kell elszenvedniük a dolgozóknak az általánosan utált munkakörökben?

8 éve Vannak bizonyos munkakörök, amelyeket általános ellenszenv övez. Például az adóellenőrök, jegyellenőrök munkáját, de gyakran találkoznak agresszióval az ügyfélszolgálatok munkatársai is. Aminek a kezelésére, a megfelelő reakcióra nem mindig vannak kellően felkészítve, írja a 24.hu. Teljes cikk...


Nehezen uralkodnak érzelmeiken a magyar dolgozók

8 éve Életkortól függetlenül alacsony a magyar munkavállalók érzelmi kontrollja és határtartás-képessége. Ennek következményeként nehezen uralkodunk az érzelmeinken és túlvállaljuk magunkat, melynek gyakran kiégés és felmondás a következménye - írja a 24.hu egy kutatásra hivatkozva. Teljes cikk...


Sokféle forrása lehet a munkahelyi konfliktusoknak

8 éve A munkahelyeken gyakran nagyon különböző emberek vannak összezárva, akiknek ráadásul együtt is kell működniük, de gyakran versenyhelyzetben is vannak az előrejutásért folytatott harcban. Ezért az óhatatlan munkahelyi konfliktusokat kezelni kell, írja a munkajog.hu. Teljes cikk...


Hogyan lehet coacholni gyerekeket és vállrándító serdülőket?

8 éve Tovább megyek: hogyan lehet a probléma pontos és részletes ismerete nélkül megoldást találni? A megoldásközpontú brief coaching lehetővé teszi mindezt: hiszen feltárja az ügyfél (aki lehet felnőtt, gyerek, serdülő) vágyait arra vonatkozóan, hogy miként szeretné élni az életét, valamint sorra veszi mindazon, már meglévő erőforrásait, melyekre ennek eléréséhez szüksége van. Sajnos a magyar iskolák még nem alkalmaznak coachokat, holott Harvey Ratner és Denise Yusuf könyvének elolvasása után nyilvánvaló, hogy komoly változást hozhatnának az iskolai élet színterein. Teljes cikk...


Mindenkinek igaza lehet! - közvetítéses konfliktuskezelés a munkahelyen

8 éve A munkahely könnyen válik a konfliktusok melegágyává. A kellemetlen érzésekkel, nemkívánatos hangnemmel vagy épp a fagyos hangulattal terhelt környezetben jellemzően nem működünk jól. A szervezeti szinten megvalósuló konfliktusmenedzsment tehát elengedhetetlen ahhoz, hogy a munkatársak hozzák a tőlük elvárt teljesítményt. Nem véletlenül válik munkahelyi környezetben is egyre elterjedtebbé a közvetítés mint a konfliktuskezelés békés, hosszú távú megoldást jelentő módszere. Teljes cikk...


Milyen árnyalatai vannak a HR-nek?

9 éve A világ nem fekete-fehér, ezért meg kell tanulni kezelni benne az árnyalatokat. Az eseti helyzetek szürke palettájának kezelése valódi művészet, hiszen úgy kell egyedi döntéseket hoznunk, hogy összességében mégis konzisztenciát mutassunk - nyilatkozta Pach Gabriella, aki közel 20 éves karrierje során olyan multinacionális vállalatoknál dolgozott HR vezetőként, mint a Tesco, British American Tobacco, Xerox és GE. Teljes cikk...


Konfliktuskezelés önismereti selfie-vel

9 éve Páli Patrícia szakpszichológus, coach úgy tapasztalja, a közösségi lét, az együttműködés, az együtt létezés környezetünkkel számos kihívás elé állít minket. Ha azonban egy konfliktus esetén belátjuk, hogy mi a mi részünk abban, felelősséget vállalunk a viselkedésünkért és tudatosítjuk, mit lehetne másképp csinálni, akkor elkerülhetjük, hogy beleragadjunk a konfliktusban. Teljes cikk...


Leszámolás a munkahelyi konfliktusokkal!

9 éve „Lehetetlen kijönni ezzel vagy azzal a kollégával, vezetővel vagy csapattárssal” – panaszkodnak sokan, míg a vezetőknek az okozhat nem kevés fejtörést, hogyan serkentsék hatékony munkavégzésre az egymásra fújó kollégákat. A rengeteg érzelmi energiát felemésztő helyzetekre azonban van megoldás: Sofie Geisler nemzetközileg is elismert, megoldásközpontú mediációs technikáját sikeresen alkalmazták terrorfenyegetés, bandaháborúk és erőszakos bűncselekmények kezelésében is. A szakember május 14.-én egynapos tréninget tart Budapesten. Teljes cikk...


Mindennapi konfliktusaink - menni vagy maradni?

9 éve A konfliktus az a téma, amely egész életünket végigkíséri: a magánélettől a munkahelyig, bölcsőtől a sírig. Az érdekkülönbségek életünk velejárói, abból fakadnak, hogy a konfliktuspartnerünk más, mint amilyenek mi vagyunk: eltérő személyiségjegyekkel, különböző véleményekkel, különféle értékrenddel és érdeklődési körrel rendelkezik. Miért fontos ezzel a témával foglalkozni? Azért, mert a meg-, vagy feloldatlan konfliktusok megmérgezik az embereket, a személyek közötti kapcsolatokat, s ez hatással van a munkahelyi légkörre, teljesítményre és a hatékonyságra. Teljes cikk...


Neki jár, neked nem jár

9 éve Ha az óvodás gyerekednek jár a türelem és az odafigyelés, akkor a munkatársadnak miért nem jár? - teszi fel a kérdést a Vezetői mesterműhely a HR Blogon. Teljes cikk...


/cimkek/konfliktuskezeles.html