kapubanner for mobile

55 cikk a(z) mérés címkével - 1. oldal

A megtartás kulcsa: a szervezet állapotának folyamatos mérése

8 hónapja Mit jelent a nemzetközi Vállalati Kiválósági Diagnózis, amit már Magyarországon is több mint 100 vállalat használ? Erről Ecsédi István, az ImproversGroup és ezen belül a Sämling, FranklinCovey, N.E.W.S. és Arbinger magyarországi alapítója, fő tulajdonosa, és tanácsadója beszélt a HR Portalnak. Részletes előadása pedig majd a Tréning Kerekasztal Konferencia 2023. október 3-ai rendezvényén hallgatható meg. Teljes cikk...


Aki okos, az jobban teljesít?

8 hónapja A végén szükségszerűen szubjektív kiválasztási döntést érdemes minél több objektív adat – így a viselkedési és kognitív jellemzők – ismeretében meghozni. Így jobbak lesznek a beválási mutatók és alacsonyabbak a fluktuációs költségek. De milyen értékelő eszközt válasszunk? Kiss Ildikó blogbejegyzésében összeszedte mit és milyen módon érdemes mérni. Teljes cikk...


Az adatvezérelt toborzásé a jövő: Mire figyelj recruiterként?

1 éve Mérj mindent a toborzási tölcsérben és annál jobb információt tudsz adni a menedzsmentnek és az üzletnek - hangzott el a recruiTECH konferencia egyik fókusztémájában - az adatvezérelt toborzásban - tartott előadásokon. Nézzük a toborzási csatornák hatékonyságát, a jelöltek lemorzsolódását, annak okait, az egy felvettre vetített toborzási költséget. Ha a HR releváns adatot szolgáltat a cégvezetésnek, akkor ott ül a döntéshozatal asztalánál. Civin Péter (Deutsche Telekom IT Solutions) és Majer Balázs (MP Solutions) beszélt az adatvezérelt recruitment elemeiről. Teljes cikk...


A munka csak egy része a kirakósnak, ami az életünk

2 éve A legjobb, ha sikerül megtalálni az összhangot a munka – a cég - és az egyén céljai, igényei között. Ha egy vállalat képes reagálni a változó elvárásokra a tehetségek megszerzése és megtartása érdekében, az komoly versenyelőnyt jelent. Viszont mindehhez nem elég a megérzésekre hagyatkozni, hanem mérni kell, hogy az ember és a kultúra passzoljon. Samuel Nvotával, a Behavera tehetségplatform terméktervezési vezetőjével beszélgettünk, aki a ma kezdődő Brain Baron is előad. Teljes cikk...


KOMPENZÁCIÓ: Mérési módszerek

2 éve Mit jelent a HR kontrolling? Mi minden mérhető a szervezetben? Teljes cikk...


Miért van szüksége egy HR-esnek a controllingra?

4 éve A cégek legfontosabb vagyontárgyává a szellemi, más szóval intellektuális tőke vált, a versenyképesség megalapozója pedig ma már egyre inkább a munkatársak tudása. HR szakemberként nap mint nap szembesülünk az egyre nehezedő kihívással: megőrizni, sőt fejleszteni a humán tőke értékét, vagyis megőrizni, sőt erősíteni munkatársaink hatékonyságát, munkakedvét, motiváltságát, kreativitását. De honnan tudjuk, hogy amit csinálunk az jó? Hogyan támasszuk alá döntéseinket, és hogyan teremtsük meg a közös nyelvet a vállalatirányítás különböző területei között? Teljes cikk...


A jó tréninget nem elég megvenni, csinálni is kell

5 éve A haladó szemléletű vezető a kapcsolódásra koncentrál és nem a kontrollra, tudja, hogy miért épül be a tréning a gyakorlatba, és szeret adatok alapján dönteni. A Tréning Kerekasztal és a HR Portal szervezésében a tréning szakma meghatározó képviselői azzal foglalkoztak, milyen területeken vannak jelen a céges tréningek és milyen problémákra kínálnak megoldást. Teljes cikk...


Százezer dolgozóból hármat sújt munkahelyi baleset

5 éve 75 magyar munkavállaló szenvedett halálos munkahelyi balesetet 2016-ban, 100 ezer munkavállalóra 2,75 tragédia jutott az Eurostat adatai szerint - írja a penzcentrum.hu. Teljes cikk...


A hiányzó láncszem, avagy a híd a tréning és az üzleti eredmények között

5 éve Szinte már mindenki tudja, hogy egy tréningtől nem várhatunk nagy változást az üzleti eredményekben. Könnyen igazolható ez, ha megnézzük azt a hatásláncot, ami a valódi változásokhoz vezet munkatársaink, vezetőink fejlődésében. A hatáslánc túl sok elemből és túl nehéz akadályokból áll ahhoz, hogy leküzdje őket az ember egyedül. A teljes hatáslánc öt lépésből áll, és minden lépcsővel meg kell küzdeni, ha eredményeket szeretnénk látni. Minden fejlesztést úgy érdemes kezelni, mint egy személyes változásmenedzsmentet, hiszen az egyén szintjén a változás megvalósulása, régi beidegződések, szokások átírását jelenti. Makó Ferenccel, a Sensa Consulting ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, aki a Tréning Kerekasztal konferencián részletesen beszél a témáról. Teljes cikk...


A testvérek: motiváció és elköteleződés

5 éve Mi köti a munkatársat a szervezethez? Hogyan lehet ezt a köteléket szorosabbá tenni? Mind a fehérgalléros, mind a kékgalléros szegmensben kulcskérdéssé válik a munkatársi elkötelezettség amikor a munkaerőpiac keresleti oldala erősebb, mint a kínálati. Talán már a szakképzettség nélküli munkaerő esetében is érdemes vizsgálni az elkötelezettség növelésének lehetőségét! Teljes cikk...


„Nincs munkaerőhiány”

6 éve Nincs munkaerőhiány, miközben az álláshirdető oldalak eladják a reményt - két provokatív mondat egybefűzve az Employer Trending konferencia előadóitól. Mi pedig összefoglaltuk, hogy milyen toborzási és employer branding tippeket adtak át szakértőink a Médiapiac és a HR Portal októberi rendezvényén. Teljes cikk...


Ha nem minden vezetőnk Jobs és Musk

6 éve Ennek a cikknek három üzenete van a vezetőkről, vezetésről. A vezető dolga (nem a legfontosabb, hanem a dolga), hogy a munkatársakat a pozíciójuknak megfelelő feladat-, hatás- és felelősségi körükben tartsa. Ha arra ügyel, hogy a munkatársak a saját feladataikkal, és csak azzal foglalkozzanak, az és csak az az információ, adat jusson el hozzájuk, amivel nekik kell dolgozni, akkor az eredmények jönnek. És rögtön világossá válik az is, hol, melyik folyamaton mit kell javítani, a feladatokat, a munkakörök számát átszervezni, átértékelni. Teljes cikk...


Elégedettség mérése emojikkal

6 éve A fogyasztók és munkatársak elégedettségének mérését nagyon hatékonyan lehet elvégezni a világszerte elterjedt, nagyon egyszerű és jól értelmezhető emoji szimbólumrendszerrel. Teljes cikk...


A munkahelyi elkötelezettség problémakörei, trendjei

6 éve Teiner Annamária szakdolgozata a "Munkahelyi elkötelezettség mérési-és fejlesztési lehetőségek, az elkötelezettség jövője" alcímet kapta. Szakdolgozatában a munkahelyi elkötelezettséget, illetve ennek mérési és fejlesztési lehetőségeit vizsgálja. Diplomamunkája célja, hogy a bemutatott szervezeti modellekkel, elméletekkel, illetve empirikus kutatásával a munkahelyi lojalitás, elkötelezettség fogalmát, összetevőit, mérését-és fejlesztését bemutassa, valamint rávilágítson ennek lehetséges jövőbeli irányaira. A dolgozat az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Andragógia BA szakán készült 2017-ben. Teljes cikk...


Hogyan mérhető az Employer Branding folyamat? Mérjük meg magunkat!

8 éve Őszindító sorozatunkban az Employer Branding folyamathoz kapcsolódó mérhetőség kérdéskörét vizsgáljuk. Megnézzük, hogyan lehet visszamérni és ellenőrizni a munkáltatói márkaépítési stratégiánk eredményeit. Teljes cikk...


Nem mindegy, hogy mi van a HR-es fejében mérés közben

8 éve Mindenki tudja az üzleti világban, hogy amit mérünk, arra fordítjuk figyelmünket. Mit mérjünk ezért, stresszt vagy örömteliséget? Teljes cikk...


Így érdemes stressz-szintet mérni

9 éve Miként lehet hatékonyabban kezelni az egyre intenzívebben jelentkező stressz-tüneteket egyéni és szervezeti szinten? – erre keresték a választ szeptember 10-én a Stressz-M konferencián. A rendezvény egyik kiemelt témája az a Stressz-M program keretében zajló országos kutatás volt, mely egy új online felmérő rendszer segítségével kíván körképet adni a magyar vállatok stressz-szintjéről. Teljes cikk...


Hogyan mérjük és kezeljük a munkahelyi stresszt?

9 éve Innovatív formában, több oldalról megközelítve a témát keresnek, és mutatnak megoldásokat a stressz egyéni és szervezeti szintű kezelésére, a 2015. szeptember 10-én megtartásra kerülő Stressz-M konferencián. A tervezett programmal kapcsolatban kérdeztük a szervező céget és a támogató partnereket. Teljes cikk...


Egy vállalatnak a leggyengébb munkatárs kerül a legtöbbe

9 éve A cégek alig húsz százaléka méri a toborzási és munkaerő integrálási folyamat minden elemét. Az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek ötven százalékkal kevesebbet költenek toborzásra. Az erős munkáltatói márka, a vonzó munkahely mintegy harminc százalékkal csökkenti a fluktuációt - áll a lapunknak eljuttatott sajtóanyagban. Teljes cikk...


A lojalitás problémája: kompetencia-e a lojalitás?

10 éve Egyre gyakoribb téma a kiválasztásnál vagy szervezeten belüli pozícióváltásnál a lojalitás problémája. Ezt megfigyelhetjük egyrészt az álláshirdetések szövegében, ahol rendszerint megjelenik a megbízhatóság, lojalitás, mint elvárt tulajdonság, kompetencia – általában pozíciótól függetlenül, általános elvárásként másrészt a már konkrét jelöltek alkalmasságának megítélésekor. Ennek felmérésében segítünk. Teljes cikk...


/cimkek/meres.html