kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

4 alapelv a dolgozói kommunikációhoz

Mi történik, ha jó a munkáltatói szándék, de a kommunikáció félremegy és a dolgozókban ellenérzést kelt? A munkáltató ajándékutalványt osztana a dolgozók között, akik azt hiszik, azt csak ajándéktárgyakra lehet költeni. A hiteles információ hiánya az informális csatornák felé terel, amiből félreértések adódnak, erről ír Fata László a Cafeteria Trendben.

images

Néhány éve egy hírlevél olvasóval kitaláltuk, hogy ad 20.000 Ft ajándékutalványt a munkatársainak. Mielőtt azonban a juttatás kiadásra került volna, egy nagyobb hangú dolgozó megkereste a cégvezetőt, és azt mondta: - Nem kérünk ajándékutalványt!

Értetlenül álltunk az eset előtt. Éppen egy olyan juttatást kívánt adni a cégvezetés, melyet szinte minden területen el lehet költeni, mégis valami elképesztő falba ütköztünk.

Némi nyomozás után kiderült, hogy a problémát a dolgozók körében elterjedt rémhírek okozták.
Míg a cégvezetés azt gondolta, hogy mindenki tudja mire, hogyan kell használni ezt a juttatást, a dolgozók nem is sejtették. Ők annyit érzékeltek, hogy a műszakvezető elmesélte nekik, hogy kapnak ilyen juttatást a következő hónapban.

....és valaki behozta a köztudatba, hogy az ajándékutalvány AJÁNDÉKTÁRGYAKRA költhető.
Bőrdíszműves falidísz, kristályváza... Na, ezt aztán nem kérték az üzem dolgozói!

A történet nagyon jól illusztrálja, hogy a legegyszerűbbnek tűnő esetekben is milyen fontos a dolgozók tájékoztatása.

Íme néhány alapelv, amivel sikerre ítélhető a kiadott juttatásunk.

1. Időzítés
A részletes tájékoztatás előzzön meg minden kommunikációt. Ne jusson el a dolgozókhoz az, hogy valami cafeteria lesz, vagy SZÉP vagy éppen nem szép Kártya, vagy operába kell menni...

Az első hír a munkatársak felé már tartalmazza a számukra fontos információkat.
Hogy mik is ezek??

2. Hogyan használja?
Sokszor azt gondolhatjuk, hogy egy papír alapú utalványt, elektronikus fizetőeszközt, számlás elszámolást jól ismernek már a munkatársaink.
Hát nem mindig van így.
Én minden dolgozói oktatás során részletesen elmesélem, hogyan kell használni a juttatást.

Letépem az összegnél kisebb értékű utalványt, átadom a pénztárosnak, és kiegészítem forintokkal..
Odaadom a kártyát, lehúzzák, és aláírom a kapott cetlit...
Kifizetem pénzzel, majd kérek számlát a ...Kft. Alsókárolyfalva Kisbereki út 143. címre, és ezt beviszem a könyvelésre, akkor utalják a bérrel...

Nagyon, nagyon részletesen.
Ez egyrészt csökkenti az újjal szembeni félelmet, ellenérzést. Nem érzi magát a felhasználó előre bénának, mielőtt még megpróbálna fizetni.
Másrészt segít a munkáltatónak is a tervezett rend szerint működtetni a juttatást.

3. Miért jó neki?
Ha nem tudjuk megfogalmazni, hogy miért előnyös ez a juttatás a munkatársunknak, akkor ne számítsunk rá, hogy ő erre magától rájön.
Milyen pénzügyi vagy egyéb előnye származik a juttatásból?
Ha ezt nem tudjuk egyértelműen, tömören, érthetően megfogalmazni, akkor nem biztos, hogy jó juttatást választottunk.

4. Szabályok
Kik kapnak ilyen juttatást és kik nem? Milyen jogosultsági szabályaink vannak? Milyen papírok, nyilatkozatok kellenek hozzá?
Mikor kapja meg, mikor lesz a kártyára, pénztárba utalva a pénz havonta, évente?
Ha csak 10-én adjuk ki a juttatást, akkor ezt mindenképpen mondjuk el, így a dolgozók nem gondolják 3-án, hogy "ezek aztán jól átvertek".

...és persze mindezt megerősíthetjük azzal, hogy írásban is a munkatársaink rendelkezésére állnak ezek az információk.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
5 milliárd forintnyi alvó pénz van a SZÉP-kártyákon

A megnövekedett költési kedv ellenére hozzávetőlegesen 5 milliárd forintnyi "alvó pénz" ragadt benn a SZÉP-kártya tulajdonosoknál. A kártyákon... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb egészségpénztárak?

Három nagy szereplő határozza meg az egészségpénztárak piacát. A tavalyi évben mind taglétszámban, mind vagyonban nőtt a piac. Kik a nagy... Teljes cikk

Juttatási keret 2024-ben

Már 2022-ben látszott, hogy a 2019 óta tartó juttatási keret csökkenésének trendje megfordult. Az éves keretösszeg 2024-re is további növekedést... Teljes cikk