Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 hónapja

A mozgás pozitív hatásai

Jót tesz az önbizalomnak, csökkenti a stresszt és a depresszió tüneteit, felszabadítja a kreatív energiákat is a mozgás. Mi minden előnye van még a rendszeres sportolásnak?

Fokozza a dopamin termelést
A dopamin egy különleges boldogsághormon, aminek képződése elégedettséggel, nyugodtsággal tölt el. Az edzés bizonyítottan az egyik legjobb módszer arra, hogy fokozd az agyban a dopamin termelődését. Edzés=Boldogság!

Tréning az önbizalomnak is
Arra gondoltál már, hogy mozgás közben nem csak magadat, de önbizalmadat is erősíted? Eléred az áhított súlyt, feszesebb, izmosabb lesz a tested és ha jól érzed magad a bőrödben, az másoknak is feltűnik.

Csökkenti a szorongást és a depressziót
Több kutatás is alátámasztja, hogy a rendszeres mozgás kedvezően hat a hangulatra, csökkenti és idővel megszüntetni a szorongás és depresszió tüneteit is.

Stresszpajzs
Ha nem vagy jó kondiban, akkor bizony a tested kevésbé ellenálló a stresszel szemben is. A kezdő sportolók teste a mozgást pozitív stresszként éli meg eleinte, de ahogy kialakul egy állandó kondíció, kívül-belül védve leszel a stressztől.


Kreatív impulzusok
Egy frissítő edzés után mozognak legjobban az agykerekek, ami nem is csoda, hiszen a sportolás közben megnövekedett oxigén ellátás hozzájárul a gondolatok szabad áramlásához is.

Több jut nyaralásra
Számos tanulmány támasztja alá, hogy a rendszeresen sportoló munkavállalók produktívabbak a mozgásszegény életmódot folytató társaikkal szemben, sőt mi több, kevesebb betegszabadságot vesznek ki, hiszen megerősödött immunrendszerük ellenállóbb a betegségekkel szemben is.

Emlékezz!
A mozgás memóriára gyakorolt pozitív befolyása hasonló okokra vezethető vissza, mint a kognitív leépülés lassulását okozó tényezők. Egy memóriára irányuló kutatás szerint a rendszeres mozgásnak nem csak megelőző szerepe van, de a már bekövetkezett memóriaromlást is sikerrel kezeli.

Gyógyszer a függőségre
A mozgás közben képződő dopamin teljes mértékben helyettesíti a káros szenvedélyekhez kötött boldogságérzetet, így a romboló szokásokat sikerrel válthatja fel az egészséges életmód és a mozgás.

Asztma ellen
A sportolás erősíti a tüdőt és a hörgőket, így segít az asztma kialakulásának megelőzésében és a diagnosztizált asztma tüneteit is csillapítja.

Állítsd helyre vérnyomásod
Mozgás közben a vénák és erek is tréningeznek: kitágulnak-összehúzódnak. Napi fél óra mozgás bizonyítottan segít a magas vérnyomás kezelésében, így csökken a stroke és szívinfarktus kialakulásának esélye.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ma van az északi félteke legdepressziósabb napja

Január harmadik hétfőjén, vagyis éppen ma van az év legszomorúbb napja. Legalábbis egy sokat vitatott számítás szerint, amelyet még 2005-ben... Teljes cikk

Hivatásos remete kerestetik!

Egy osztrák sziklakunyhóba keresnek hivatásos remetét Ausztriában, a saalfeldeni Szent György-remeteségbe, írja a travelo.hu. Teljes cikk

Különleges státusza lehet a londoni Citynek?

Specifikus különtárgyalásokra lesz szükség London pénzügyi központjával Nagy-Britannia kilépési folyamata során, a pénzügyi stabilitás... Teljes cikk

Rekordokat dönt a turizmus, már csak a benne dolgozókat kellene itthon tartani

Az első tíz hónap turisztikai adatai alapján 2016-ban is rekordévet zárhatott a turizmus - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója... Teljes cikk

Orbán: befolyásolási manipulációs kísérletrendszeren élünk

"Átláthatóságot akarunk", a magyaroknak ugyanis joguk van megérteni, milyen "befolyásolási manipulációs kísérletrendszerben éljük minden nap a... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Supermannek könnyű, neked nehéz

Supermannek és Csodanőnek könnyű, ők távoli világok szülöttei, akiknek nem kell bajlódni, hogy formában maradjanak. Mindenki másnak...