Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 9 hónapja

A munkahelyi kommunikációban is a képeké lesz a főszerep?

Az elmúlt 15 évben az emberi figyelemküszöb 12 másodpercről 8-ra esett vissza. Ennyi idő alatt kell felkelteni egy fiatal figyelmét, akik egyre inkább a vizuális kommunikációt részesítik előnyben. Mindez a munkaadók számára is új kihívás, hiszen a munkahelyi kommunikációt alapvetően megváltoztatja.

A ma emberének 13 milliszekundum is elég ahhoz, hogy megértse, mi van egy képen, viszont 8 másodpercnél tovább nem is nagyon lehet lekötni a figyelmét. A millenáris generáció (1980 és 2000 között születettek) forradalmasítják a munkahelyi kommunikációt: előszeretettel használnak képeket, és az ezek megjelenítését segítő eszközöket gondolataik kifejezésére. Ez a munkaadókat is új kihívás elé állítja.

Egy 2013-as felmérés (Potter, 2013) szerint az emberek olyannyira hozzászoktak a gyors információáramláshoz, hogy mindössze 13 milliszekundum alatt képesek egy kép üzenetét megfejteni.

A vizualitás előtérbe kerülését jelzi az emberek egymás közötti kommunikációjának megváltozása is. Egy tavalyi kutatás (TalkTalk and Bangor University professor) szerint a britek 62 százaléka állította, hogy gyakrabban használja a smiley jeleket az írott kommunikációban, mint akár két évvel ezelőtt, a 18-25 éveseknek pedig a 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy smiley-kkal könnyebben fejezi ki magát.

Korábbi kutatások is bizonyítják, hogy az Y generáció kommunikációs, információbefogadási szokásai a munkahelyek számára is kihívást jelentenek, hiszen alkalmazkodniuk kell a fiatalok igényeihez, ha magukhoz akarják csábítani és meg akarják tartani őket. 2020-ra minden második munkakereső már az Y generáció tagjai közül kerül ki.

Azok a munkaadók, amelyek képesek korszerű munkakörnyezetet biztosítani, nagyobb eséllyel kelthetik fel a fiatal munkavállalók érdeklődését, akik – a Deloitte tanulmánya szerint – jóval elégedettebbek és kevésbé váltanak munkahelyet is, mint azok, akik a csapatmunkát és az innovációt háttérbe szorító munkahelyeken dolgoznak. A fiatalok videó-konferenciát, távmunkát, az eszközök mobilitását várják el munkáltatóiktól.

Microsoft News Center
Follow hrportal_hu on Twitter

Céges Facebook oldal? Igen vagy nem?

Több mint 10 éves fejvadász tapasztalattal a hátunk mögött nem egyszer találkoztunk olyan HR-es kollégákkal, akik bár kacérkodnak a céges Facebook oldal létrehozásával, a vezetőség részéről ellenállásba ütköznek. De sokan vannak, akik nem biztosak abban, hogy a cégük arculatába és tevékenységébe egyáltalán belefér-e, hogy Facebook oldaluk legyen. Mi lehet az előnye, és van-e hátránya az ilyen online megjelenésnek? Szükséges-e egyáltalán? Erre keressük a választ. tovább..

További cikkek
Felsőfokú diplomával rendelkező szakdolgozó kap orvosi feladatokat

Csökkenteni kívánják az orvosok terheit például úgy, hogy megváltoztatják a kompetenciahatárokat. Így a jövőben olyan ellátási feladatot, amit... Teljes cikk

Szoborcsere és nemzeti ünnepből munkanap - ez a spanyol baloldali nacionalista párt javaslata

Eltávolítaná a Barcelona egyik jelképének számító Kolumbusz-szobrot a baloldali nacionalista és antikapitalista Népi Egység (CUP) nevű párt, mert... Teljes cikk

"Nem a bevándorlók szorítják le a béreket, hanem az őket kizsákmányoló munkáltatók"

A brit Munkáspárt vezetője szerint ha valahol feszültség keletkezik a Nagy-Britanniába érkező külföldi munkavállalók miatt, az rendszerint nem ők,... Teljes cikk

Budapestről irányítja a Dentons új európai igazgatója a Pro Bono tevékenységet

A Dentons Atanas Politovot nevezte ki a Pro Bono európai igazgatójává, aki budapesti székhellyel dolgozik majd - tájékoztatta a cég portálunkat. Teljes cikk

Céges Facebook oldal? Igen vagy nem?

Több mint 10 éves fejvadász tapasztalattal a hátunk mögött nem egyszer találkoztunk olyan HR-es kollégákkal, akik bár kacérkodnak a céges Facebook... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Az Év Családbarát Vállalata: még lehet pályázni

Mindössze három hét maradt az Év Családbarát Vállalata pályázat beadási határidejéig - áll a portálunknak eljuttatott közleményben.