A válságkezelő céges kommunikáció kulcsa - díjmentes webinár
A világban, és hazánkban kialakult szomorú helyzet mindnyájunknak új kihívásokat jelent. Olyan szituációkkal kell megbirkóznunk, amikkel még sosem. A Facebookon létrejött egy csoport, ahol a HR szakemberek, cégvezetők számára hétről-hétre új témákkal, előadásokkal segítenek a kialakult helyzet szakszerű kezelésében. Pénteken Varga István beszél majd arról, hogyan lehet jól kezelni kommunikációs szempontból ezt az időszakot. Vele beszélgettünk.
A szűkebb környeztemben azt látom, hogy nagyon sok nagy, jó nevű cég is meglehetősen sután kezeli kommunikációs szempontból a kialakult veszélyhelyzetet. Nem tájékoztatnak eleget, jól, vagy éppen jókor. Te hogy látod a jelen helyzetet? Mennyire megy jól a munkavállalók felé a kommunikáció a magyar cégeknek?
Egy karate mester egész életén át tökéletesíti azokat a mozdulatsorokat, amelyeket kicsi gyermekkora óta tanult. A céges kommunikációval sincs másképp. Rengeteg gyakorlással valóban el lehet sajátítani egy magabiztos, reális alapokon nyugvó, nyílt és őszinte vállalati kommunikációt. De ahogy a karate mozdulatok próbája a tatamin zajlik, úgy a vállalati kríziskommunikáció is a céges fogyasztói, a beszállítói és a munkavállalói kommunikációban mérettetik meg igazán.
Gyakorlással ugyan fel lehet készülni egy békeidőben bekövetkező hirtelen vészhelyzetet szimuláló kommunikációs feladatra, de a valóság sok esetben felülírja ezeket a forgatókönyveket. Épp ezért érdemes időről időre kockázatelemzést végezni, mert általában épp akkor üt be a krach, amikor nem is számítunk rá. A másik fontos kérdés, hogy van-e mit kommunikálni. A szükséges intézkedések kiknek az érdekeit képviselik? A board látja-e, figyelembe veszi-e maximálisan a munkavállalók, a beszállítók vagy a piac érdekeit? Vagy csupán az adott krízishelyzetet szeretné valahogy megoldani?
A fentiekből is látszik, milyen sok összetevője van a vállalati külső- és belső kommunikációnak. A magyar cégek sajnos igen kis százaléka van felkészülve egy többváltozós krízishelyzetre.
Valós probléma lehet, hogy a munkavállalók elköteleződésén esik csorba, ha most a cég rosszul kommunikál? Miket eredményezhet ez később?
Egy hibás céges kommunikáció nagy rést tud ütni az amúgy is gyorsan változó fogyasztói- és munkavállalói megítélés pajzsán. Például, amikor úgy tíz évvel ezelőtt egy vezető olajtársaság egyszerűen el akarta süllyeszteni elöregedett olajfúró platformját a Mexikói-öbölben, ahelyett, hogy a jóval költségesebb szétszerelést választotta volna, fogyasztók milliói bojkottálták a társaság benzinkútjait, büntetve őket a kapzsi döntésért. Ez a szégyenhelyzet nyilván hatással van a munkavállalókra is. Hiszen azt érzik, hogy becsapták őket a profit érdekében. Sajnos számos magyar példa is azt igazolja, hogy érdemes a márkaépítés mellett az employer brandingre is időt, energiát és pénzt áldozni.
Mik azok az elengedhetetlen információk, kommunikációk, amiket a HR-nek/cégvezetésnek mindenképp meg kell, vagy kellett volna tenniük ezekben a hetekben?
A krízishelyzetekben a munkavállalók gyorsan elbizonytalanod(hat)nak a cég jövőjével kapcsolatos felsővezetői intézkedések miatt. Pláne, ha ezek az intézkedések érintik őket (is), esetleg korlátozzák az eddig elért juttatásaikat. Ez persze érthető is, hiszen családok sorsa múlik egy-egy intézkedés bevezetésén. Itt sok múlik a menedzsment hozzáállásán, tisztességén, nyílt és őszinte munkavállalói és fogyasztói kommunikációján. Ilyenek pl. a munkabér, a juttatások kérdése, a rugalmas munkaidő bevezetése vagy a távmunka lehetőségének felajánlása. A járvány kapcsán rendkívül fontos a megelőzési és úgynevezett Havária intézkedések meghozatala, és a középvezetők bevonása az eljárásrendek kidolgozásába, majd a munkavállalók felé történő kommunikációjába.
Pályám során kiváló cégekkel dolgozhattam együtt, szerencsésnek mondhatom magam, mert megbízóim majd mindegyik krízis során megértették, hogy a hosszú távú stabilitás megőrzése, az előremutató, nyílt és a munkavállalók érdekeit is szem előtt tartó kommunikáció megmenthet egy céget, vagy átbillentheti őket a bizalmi holtponton.
A beszélgetés arról, hogy István pontosan mit tanácsol a HR-es kollégáknak a következő időszakra, pénteken folytatódik, egy élő, díjmentes webinár formájában.
A csoporthoz az IDE kattintva csatlakozhatnak, és hétről-hétre új előadókkal, témákkal várjuk.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk
Mit hoz a 2024-es év? Könnyebb lesz a pálya az üzleti szektornak? Vagy a kiszámíthatatlanság, fenyegetettségi helyzetek kereszttüzében kell továbbra... Teljes cikk
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 2 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 3 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 5 hónapja
- A COVID-19 jelentős veszteségeket okozhat a cégeknek, amelyek azonban elkerülhetőek vagy csökkenthetőek lehetnek 5 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 6 hónapja
- Egyre több fiatal támogatja a szakszervezeteket az USA-ban 8 hónapja
- Amikor a fejünk fölött döntenek 9 hónapja
- Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése? 9 hónapja
- Mi a legideálisabb időpont egy céges email elküldésére? 9 hónapja
- Toxikussá vált a Twitter? Egymás után távoznak a cégek 9 hónapja