Szegedi Juli
Szerző: Szegedi Juli
Megjelent: 11 éve

Ahol a lassúság erény - nem berobbani nehéz a divat világába, hanem ott is maradni

S. Hegyi Lucia divattervező már gyermekkora óta tudta, hogy egyszer majd a divattal szeretne foglalkozni. Nem hirtelen robbant be a divat világába: lassan, fokozatosan lett ismert a neve, egy tudatos karrierépítés eredményeként. Vállalkozása ma már szerteágazó tevékenységgel bír, így kollégáinak tudnia kell megszólítani az egészen fiatal korosztályt, akik tanulni szeretnének náluk, de szót kell érteniük az évtizedek óta visszajáró törzsvásárlókkal is.

- Ha nem divattervező lett volna, akkor mivel foglalkozna?

- Régész szívesen lettem volna. A történelem nagyon közel állt hozzám az iskolai évek alatt. És egy darabig villamosmérnöknek készültem, hogy édesapám nyomdokaiba lépjek, de végül győzött az intuíció.

- Hogyan lehetett elindulni ezen a pályán a 80-as évek Magyarországán? Kiknek, mit tervezett akkoriban, hol lehetett kapni a ruháit, egyáltalán volt rá igény itthon?
Lucia Divatakadémia


- Igazából a rendszerváltást követően nagyon erősek voltak a butikok, hiszen minden kellett a fogyasztóknak, ami egy kicsit is a nyugati életérzést jelenthette. Ezt felismerve én inkább a szaktudás elsajátításának szenteltem az első éveimet. Az akkori üzleti partneremmel, Kovács Andorral, akivel közösen alapítottuk a Luan márkát, hosszú távra terveztünk. Bár pár évvel később szétváltak útjaink, a Luan by Lucia márka továbbra is hosszú távú, luxus márkastratégiát alkalmazott. Mi a mai napig ebben hiszünk. A valódi, időtlen értékeken alapuló, holisztikus tervezői magatartásban, a minőségi kivitelezésben és a helyi kézműves értékekben.

- Könnyebb ma ebbe a hivatásba kezdeni, mint akkor? Ma mi a nehézsége egy új, fiatal tervező számára az elindulásnak?

- Könnyebb erre a hivatásra készülni, hiszen színvonalasak a magyar divattervező képzések. Még talán vállalkozást is könnyebb indítani. Láthatóvá válni a piacon és a márkát életben tartani viszont nem könnyű. Erős a verseny, sok helyen kevés a tőke, más a fiatalok hozzáállása. Szerintem a legnagyobb nehézség az indulásban első sorban a kitartás és az alázat hiánya. Rengeteg gyakornok, hallgató fordul meg nálunk a Lucia Divatakadémián és látjuk, hogy bár többségük tehetséges, kevesen vannak, akik hisznek és készülnek a kemény munkára. Szerencsére a többségük formálható és pár hét/hónap alatt egészen megváltozik a hozzáállásuk.

Vállalkozást indítani nem nehéz, rengeteg, a tervezőket támogató kezdeményezés, pályázat van, egyre több, egyre színvonalasabb rendezvények, ahol a fiatalok megmutathatják magukat, és ha valakinek nincs kerete tervezőként üzleti ismereteket tanulni, akkor is jelentkezhet különböző mentor-programokba, tehetséggondozó szervezetekhez. Alapvetően az információ ma már könnyen megszerezhető, csak tudni kell keresni és merni kell kérni.
Lucia gomb


- Közismert a tehetséggondozó munkája. Kik kerültek ki a szárnyai alól?

- Az elmúlt évek alatt rengetegen megfordultak nálunk. Sokan a pályán maradtak, sokan más pályát választottak. Nem szeretnék neveket sorolni, mert sok szép karrier született és senkit nem szeretnék megbántani azzal, hogy esetleg nem említem. A tehetséggondozást egy egészen egyszerű ok miatt tartom fontosnak és érzem feladatomnak: engem is sokan támogattak az induláskor és a mai napig sok jó barát vesz körül, akik más iparágban szerzett tapasztalataikkal segítik a munkánkat. Nagyon hálás vagyok Nekik a mai napig és azt gondolom, hogy az embernek saját magán kivül igenis az élete egy részét mások segítésére, az utánpótlás támogatására kell fordítania.

- Amikor belekezdett a vállalkozásába, így képzelte el önmagát 2013-ban?

- Abszolút követem az utamat. Nagyon hálás vagyok mindazért, amit az élettől kaptam: a férjemért, a lányomért, a szüleimért, az egészségemért és persze a karrieremért is. Csalódások természetesen engem is érnek, de ezeket tanításként fogom fel, alázattal fogadom.
Formaruha


- Ön szerint miféle marketing, pr kell egy divatháznak? Ez hogyan változott az elmúlt években, miben lett más?

- Ez egy nehéz kérdés. Olyan tág a lehetőségek tárháza, hogy minden márka kiválaszthatja a stratégiájának legmegfelelőbb csatornákat. Amit látok, hogy az emberek egyre kevésbé hisznek a reklámoknak, egyre jobban igénylik a személyes törődést és a rájuk szabott megoldásokat. Mi a divatház különböző üzletágainál különböző üzleti modellt és ezáltal marketingtevékenységet folytatunk. A Luan by Lucia haute couture márka brandingstratégiája során alkalmazott eszközeink jelentősen eltérnek a legfiatalabb generációt célzó például Lucia Divatakadémia marketingeszközeitől. Mások a csatornák, más a hangvétel, de az üzenet ugyanaz. Az elmúlt években a legnagyobb változást az jelentette, hogy a lányom, Claudia is csatlakozott a csapatunkhoz és ő beépítette a munkánkba mindazt a tudást, amit az üzleti tanulmányai és a pénzügyi tanácsadói munkája során szerzett. Fiatalabb generáció, újfajta szemlélet. Mivel én nem vagyok a szavak embere, a jelen kérdések megválaszolásában is segítségemre volt.

- Vállalkozása nem berobbant a divatvilágba, hanem szépen lassan építette fel - ez mennyire tudatos döntés eredménye?

- Tudatos. Ahhoz a misszióhoz, amit magunkénak választottunk, idő kell. Az egyéni és vállalati ügyfeleinkkel egyenként, személyesen, teljességben törődni rengeteg idő, de hatalmas élmény. Az ügyfeleinkkel aktív barátságot építünk, legyen az illető huszonéves hallgató az akadémiánkról vagy vállalatvezető, aki ruháit nálunk készítteti. Tevékenységünk során a méretes ruhakészítés és egyéni styling mellett nagy szerep jut a vállalati formaruháknak, vállalati arculati programoknak is, ahol az együttműködésnek alapfeltétele a bizalmi kapcsolat kialakítása, ami szintén hosszú idő. A külső megjelenés mellett ügyfeleink belső harmóniájának megteremtésében is aktív szerepet vállalunk. Életvezetési tanácsadással, jógastúdióval, változatos - a lelki egészség kialakítását és megőrzését segítő - szolgáltatásokkal járulunk hozzá, hogy az elegáns külső kiegyensúlyozott, teljes személyiséget takarjon.


- Hányan dolgoznak Önnek, hogyan választja ki kollégáit, milyen a viszonyuk?

- Sokan tartoznak a csapathoz, hiszen a Luan by Lucia állandó képviselete mellett a Luan Lélek-Forma Stúdió kezelői, segítői és a Lucia Divatakadémia oktatói is a közösség tagjai. A kiválasztási folyamat speciális, annyit elárulhatok, ott is a személyiségnek van döntő szerepe. A tudás, szakmai tapasztalat elengedhetetlen ugyan, de mindhiába, ha van egy "piros gomb", aminek hatására az illető mondjuk a 6. hónapban kiborul és feladja. Ezeket a piros gombokat próbáljuk meg kiszűrni az ismerkedés első fázisaiban és ebben próbálunk segíteni más vállalkozásoknak is, akik fontos pozícióba keresnek munkatársat. Érdekünk, hogy akinek nincs közös útja velünk, az mihamarabb rájöjjön. Szerencsére a kollégákkal nagyon jó a viszonyunk, lojális munkatársakat tudhatunk magunk körül. Reméljük, ez a jövőben is így lesz.

A fotókat György Kata készítette.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés

Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk

Hogyan építsük a vállalati kultúrát hibrid munkavégzés esetén?

A csapatépítés ösztönzésével, az eredmények jutalmazásával, a kommunikáció támogatásával és a munka-magánélet egyensúlyának... Teljes cikk

Így járulhat hozzá a HR a vállalati sikerhez: a HR-es mint az üzleti stratégiaalkotás résztvevője

A HR szakembereknek részt kell venniük az üzleti stratégiaalkotásban, ennek érdekében érdekében szükséges az üzleti gondolkodás fejlesztése, hogy... Teljes cikk