Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 5 éve

Aki kérdez: Rozman Richárd

HR Szubjektív rovatunkban Rozman Richárd, az Audi Hungaria Motor Kft. személyügyi ügyvezető igazgatója kérdez, miután Varjasi Gábor, a MOL Nyrt. kompetencia fejlesztési és stratégiai HR vezetője kérdésére válaszol.

- Milyen stádiumban van a gyár növekedése? Milyen HR kihívásokkal kell megküzdeni ennek kapcsán?

- Az új gyár építése ütemterv szerint halad. Május 11-én tartottuk a Bokrétaünnepet, amikor is elérte a gyár a legmagasabb pontját. Minden épület szerkezetkész, és már javában zajlanak a belső építészeti munkálatok. Minden feltétel adott ahhoz, hogy a jövő évben megkezdődhessen a sorozatgyártás. 2013-ig mintegy 900 millió euró összegű beruházással egy, a teljes gyártási folyamatot végző járműgyárrá bővül az Audi Hungaria. Ez azt jelenti, hogy olyan, a járművek gyártásával kapcsolatos tevékenységeket is a győri vállalat végez majd, amelyeket eddig nem itt folytattunk. Ennek megfelelően présüzemmel, karosszériagyártással és lakkozóval egészül ki a jármű összeszerelés folyamata. Nemcsak mélységében, de számarányait tekintve is bővülésről beszélhetünk, hiszen az új járműgyárban 2013-tól évente mintegy 125 000 autó hagyhatja majd el a gyártósorokat.

2013-ig 2100 új munkatárs felvételét tervezzük. A leendő munkaerő toborzása, kiválasztása és a felvétele folyamatban van, eddig mintegy 1000 fő nyert felvételt. A vállalat vonzerejét mutatja, hogy a tavalyi évben 30 000 álláspályázat érkezett az Audi Hungariához. Munkatársaink túlnyomó többsége Győrből, illetve annak 50 kilométeres vonzáskörzetéből érkezik. A gyárbővítéssel kapcsolatban a vonzáskörzetünket az eddigi 50-ről 70 kilométerre bővítjük. Egy másik fontos kérdés, hogy milyen a nemek aránya a cégnél. Az Audi Hungaria célul tűzte ki, hogy az új járműgyár termelésében dolgozó női munkaerő arányát két százalékról legalább tízre emeli. Családoknak, generációknak szeretnénk megélhetést nyújtani, amiben benne van az édesapa, édesanya és a gyerekek is.

A jelenleg nyitott pozícióink azonban nem minden esetben köthetőek a nagyberuházáshoz, számos, attól független szakterületünk is folyamatosan bővül és várja új munkatársait, mint például a motorfejlesztés, a gyártástervezés, vagy a szerszámgyár, ezeken a területeken keresünk mérnököket, de logisztikai és minőségbiztosítási területre is folyamatosan várunk szakembereket. Az új munkatársak különböző képzéseken vesznek részt, egy részük a németországi gyártótelephelyeken, a többségük a vállalat oktatóközpontjában. Itt speciálisan kialakított tanulószigetek állnak rendelkezésre, hogy az autógyártáshoz szükséges szakma minden csínját-bínját elsajátíthassák az új munkavállalók és felkészülten kezdhessék meg munkájukat az elkészült gyártócsarnokokban.

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Gyorsétterem éléről érkezik az új amerikai munkaügyi miniszter

Donald Trump Andy Puzdert, a CKE gyorsétterem-lánc elnök-vezérigazgatóját jelöli munkaügyi miniszternek - írja az MTI közleményét közlő index. Teljes cikk

A családosokat és messziről járó dolgozókat támogatja az EU

A bölcsődei, óvodai férőhelyek bővítésére 8,8 milliárd forintot, a munkaerő-mobilitás támogatására 24,4 milliárdot ad az EU Magyarországnak - írja a napi.hu. Teljes cikk

Bíznak abban, hogy a magyaroknak is nyitva marad az Egyesült Királyság

Bízom benne, hogy az Egyesült Királyság és Brüsszel meg tud egyezni arról, hogy az uniós állampolgárok - köztük a magyarok - a Brexit után is a... Teljes cikk

Lojálisabb és kevesebbet hiányzik a dolgozó, ha van jóléti program

A dolgozói jólét programok jelentősen növelhetik a munkavállalók lojalitását és munkakedvét - közölte a Xerox legfrissebb, 33 ország 428... Teljes cikk

Sztrájkolnak a görög újságírók

A tervezett adóemelések és költségvetési kiadáscsökkentések ellen tiltakoznak, ezért nem vették fel a munkát szerdán a görög sajtó dolgozói -... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Az Audi kevésnek találja a megfelelően képzett mérnökök számát

Az autóiparban hatalmas fejlődés ment végbe az utóbbi időben, a képzés azonban képtelen volt lépést tartani ekkora...