Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 éve

Aki kérdez: Rozman Richárd

HR Szubjektív rovatunkban Rozman Richárd, az Audi Hungaria Motor Kft. személyügyi ügyvezető igazgatója kérdez, miután Varjasi Gábor, a MOL Nyrt. kompetencia fejlesztési és stratégiai HR vezetője kérdésére válaszol.

- Milyen stádiumban van a gyár növekedése? Milyen HR kihívásokkal kell megküzdeni ennek kapcsán?

- Az új gyár építése ütemterv szerint halad. Május 11-én tartottuk a Bokrétaünnepet, amikor is elérte a gyár a legmagasabb pontját. Minden épület szerkezetkész, és már javában zajlanak a belső építészeti munkálatok. Minden feltétel adott ahhoz, hogy a jövő évben megkezdődhessen a sorozatgyártás. 2013-ig mintegy 900 millió euró összegű beruházással egy, a teljes gyártási folyamatot végző járműgyárrá bővül az Audi Hungaria. Ez azt jelenti, hogy olyan, a járművek gyártásával kapcsolatos tevékenységeket is a győri vállalat végez majd, amelyeket eddig nem itt folytattunk. Ennek megfelelően présüzemmel, karosszériagyártással és lakkozóval egészül ki a jármű összeszerelés folyamata. Nemcsak mélységében, de számarányait tekintve is bővülésről beszélhetünk, hiszen az új járműgyárban 2013-tól évente mintegy 125 000 autó hagyhatja majd el a gyártósorokat.

2013-ig 2100 új munkatárs felvételét tervezzük. A leendő munkaerő toborzása, kiválasztása és a felvétele folyamatban van, eddig mintegy 1000 fő nyert felvételt. A vállalat vonzerejét mutatja, hogy a tavalyi évben 30 000 álláspályázat érkezett az Audi Hungariához. Munkatársaink túlnyomó többsége Győrből, illetve annak 50 kilométeres vonzáskörzetéből érkezik. A gyárbővítéssel kapcsolatban a vonzáskörzetünket az eddigi 50-ről 70 kilométerre bővítjük. Egy másik fontos kérdés, hogy milyen a nemek aránya a cégnél. Az Audi Hungaria célul tűzte ki, hogy az új járműgyár termelésében dolgozó női munkaerő arányát két százalékról legalább tízre emeli. Családoknak, generációknak szeretnénk megélhetést nyújtani, amiben benne van az édesapa, édesanya és a gyerekek is.

A jelenleg nyitott pozícióink azonban nem minden esetben köthetőek a nagyberuházáshoz, számos, attól független szakterületünk is folyamatosan bővül és várja új munkatársait, mint például a motorfejlesztés, a gyártástervezés, vagy a szerszámgyár, ezeken a területeken keresünk mérnököket, de logisztikai és minőségbiztosítási területre is folyamatosan várunk szakembereket. Az új munkatársak különböző képzéseken vesznek részt, egy részük a németországi gyártótelephelyeken, a többségük a vállalat oktatóközpontjában. Itt speciálisan kialakított tanulószigetek állnak rendelkezésre, hogy az autógyártáshoz szükséges szakma minden csínját-bínját elsajátíthassák az új munkavállalók és felkészülten kezdhessék meg munkájukat az elkészült gyártócsarnokokban.

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Káosz a brit gazdaságban

Rövid távon már káoszba fordult a brit gazdaság a Brexit miatt, de hosszú távon sem kecsegtet sok jóval az EU-n kívüli lét a brit gazdaságnak - írta az Index. Teljes cikk

A népvándorlás miatt döntöttek a britek a Brexit mellett?

Orbán Viktor szerint a migrációs válságra adott válasz döntötte el a brit népszavazás eredményét. A miniszterelnök ezt a Kossuth rádió 180 perc... Teljes cikk

Lemondott David Cameron

Bejelentette távozási szándékát pénteken David Cameron brit miniszterelnök, miután az EU-tagságról tartott népszavazáson a kilépést pártoló... Teljes cikk

Inemuri: a munkába belefáradt japán bárhol álomra hajtja a fejét

A japánok annyit dolgoznak, hogy az alvásra egyszerűen nem jut idejük. Egyáltalán nem akadnak fenn azon, ha valaki kihasználja a tömegközlekedés... Teljes cikk

Jutalom a polgármesternek, sztrájk közben

Másfél milliós jutalmat szavaztak meg Budaörs polgármesterének, miközben munkatársai éppen sztrájkoltak, mert évek óta nem emelkedett az... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Mercedes-gyár épül Oroszországban

Mercedes-gyár épül Moszkva közelében - tárta fel a Moszkvai terület kormányzója egy orosz televíziós műsorban vasárnap.
© Copyright HR Portal - 2003 - 2016