kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Az Ericsson az Év Coaching Szemléletű Szervezete

Az Ericsson Magyarország K+F szervezete nyerte el az idén a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) Magyar Tagozata által első alkalommal odaítélt „Az Év Coaching Szemléletű Szervezete” díjat.

A coach szemlélet már a szoftverfejlesztés módszertanában, az agilis működésben is kiemelt szerepet kap; a coaching kultúra tudatos megteremtése stratégiai cél, mely cél elérését szisztematikus felülről jövő kezdeményezések szolgálják, kiegészítve a nagyon jelentős alulról jövő kezdeményezésekkel.

Ebben a módszertanban a hangsúly az egyéneken és az interakciókon, a működő szoftveren, a megrendelővel való együttműködésen és a változásra való gyors reakción van. A legfontosabb egység a fejlesztői csapat, és minden csapatnak tagja egy agilis team coach, akinek feladatai között szerepel a csapat és az egyén támogatása a célok elérése és a teljesítménynövekedés érdekében, a hatékony működés, a tanulás biztosítása, az agilis módszertan szerinti működés elősegítése és tanítása.

Kiemelkedő szerepet kapnak a szervezetben az alulról jövő kezdeményezések, amelyek a coaching szemlélet elterjedését célozzák: a Coach Club, amely mögött egy önszerveződő szakmai közösség áll és a célja, hogy a résztvevők megosszák egymással coaching témájú tudásukat, és hogy lehetőséget biztosítson a tanulásra és gyakorlásra; emellett az akciótanulócsoportok, amelyekben különböző szinteken dolgozó kollégák csoportos coaching keretén belül dolgoznak fel témákat, közben gyakorolva, és finomítva coach készségeiket; valamint az együttműködést fejlesztő team coaching folyamatok, amelyeken számos csapat vett részt az utóbbi időben – saját kezdeményezésből; vagy akár az innovációs coachok által végzett munka – lévén K+F szervezetről van szó, az innováció lételemünk, és az innovációval foglalkozó szakembereink a coaching segítségével támogatják az alulról jövő ötletek megvalósulását.

A coaching kultúra tudatos megteremtése stratégiai cél, mely cél elérését szisztematikus felülről jövő kezdeményezések szolgálják, coach szemléletben építve a szervezetben már jelenlévő igényekre. Az erre irányuló stratégiai program több lépcsős folyamat, a beavatkozások üteme követi a szervezet érési folyamatát, az igények megteremtése és kialakulása adja a vezérfonalat. 2013-ban létrejött egy külsős coachokból álló pool és a vezetői réteg számára elérhető lett a coaching. 2015-ben indult a belső coach pool, mellyel megvalósul az a cél, hogy a szervezeten belül bárki számára elérhetővé váljon a coaching. A belső coachingnak kulcsszerepet szánnak a szervezetben a vezetőfejlesztési programok, a tehetséggondozás, a változások, a sokszínűségre irányuló programok támogatásában. A belső coach csapat tagjai folyamatos képzéseken, szupervízión és esetmegbeszélésen vesznek részt . Mind a külső, mind a belső coachok által lebonyolított folyamatokra is gondos minőségbiztosítási elvek vonatkoznak. A coaching stratégia másik fontos pillére a szeptemberben elkezdődött, különböző vezetői rétegeket célzó „coachszemléletű vezető” képzés. A szervezet célja, hogy 2016 végéig a célcsoport minden tagja – vezetők, agilis team coachok, csapatvezetők – részt vegyenek a képzésen.

„Egy kutatás és fejlesztés központban, ahol olyan előremutató technológiákkal dolgozunk, mint az 5G, a virtualizáció vagy az analitika, elengedhetetlen, hogy figyelmet fordítsunk a tehetségek gondozására. A cég szempontjából legnagyobb értékeink a fejlesztőink és a kutatóink. A coaching szemlélet egy rendkívül erős eszköz arra, hogy fejlesszük a tehetségeket, és teret biztosítsunk kollégáinknak arra, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki magukból. Egy olyan szervezetet építünk, ahol az egyéni potenciál, a csapatpotenciál, a szervezetben rejlő erő ki tud bontakozni. Azon dolgozunk, hogy a kollégák – legyen szó kutatóról, fejlesztőről, vezetőről vagy team coachról – közötti együttműködésben jelen legyen a coach szemlélet, ami éppúgy megnyilvánulhat a visszajelzésekben, a határaink feszegetésében, vagy akár az eddigieknél eltérő gondolkodási módok kialakításában. ” - nyilatkozta Beskid Vilmos, a budapesti Kutatás és Fejlesztés központ igazgatója.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk