kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Az ideális álláshirdetés

Nem, nem találtam ideálist, hogy nagy örömmel betegyem ide, és díjat osszak érte. Csak az ellenkezőjét – írja Jobangel a HR Blog oldalán, ahol meg is mutatja, milyen gyöngyszemre lelt.

images


Ezt a gyönyörűséget, amivel egy kedves olvasóm lepett meg, nem hagyhattam szó (poszt) nélkül. Természetesen a hirdetés már régen lejárt. Se feladatleírás, se értelmes elvárás. Vajon tudja-e hirdetőnk, mitől „közgazdasági” egy érettségi, és hogy mit jelent a mérlegképes könyvelő?

Milyen lehet egy ideális álláshirdetés? Mindenképpen informatív! Például megtudja belőle az álláskereső a következőket:
  • Ki hirdet? (a cég maga vagy közvetítő)
  • Némi céginformáció: tevékenység, cégméret
  • Pozíciónév (nem Munkatársat keresünk, hanem például eladót!)
  • Pozícióhoz tartozó feladatok pontosan leírva (döntési jogkör, napi feladatok, hosszútávú célok)
  • Elvárások pontosan (tapasztalat, végzettség, nyelvtudás, utazási hajlandóság, személyiség stb.)
  • Tényezők, amik előnynek számítanak
  • Feladatleírás!!! Ha nem tudja az álláskereső, mi a feladat, akkor hogyan tudja, alkalmas-e rá?
  • Munkavégzés helye

    Ez evidenciának tűnik, de a hirdetések nagy százaléka nem ilyen.


    Az álláskeresők elvárása az álláshirdetésekkel kapcsolatban



    A cégnevet nyilván nem lehet mindig kiírni, de tudjuk meg legalább, mivel foglalkozik, multi-e vagy magyar, nagyjából milyen méretű. A „dinamikusan fejlődő, piacon meghatározó szereplő” erre nem ad választ. Mellébeszélésnek tartja a hirdetés minden olvasója, jogosan.

    Pozíciónév: a felelősség szintje fontos lehet. Junior, senior szakértő, döntési jogkör nélküli végrehajtó munkakör, komoly felelősséggel járó munkakör mind jó lehet valakinek. De tudjuk már az álláshirdetés olvasásakor, miről van szó. Mert akkor az álláskeresők nem hiába pályáznak, nem lesznek félreértésből állásinterjúk, nem öl órákat a jelentkező egy olyan pályázatba, ami számára túl alacsony, vagy túl magas pozíciót céloz meg. Az őszinteség HR-hatékonyságban is mérhető: a beérkező CV-k jobban fognak passzolni az álláshoz, könnyebb lesz jól választani a jelöltekből.


    Részmunkaidő vagy teljes? Négy vagy hatórás? Távmunka-lehetőség van-e?



    Tudjuk meg a hirdetésből, mi a feladat pontosan. Néha azt gondolom hirdetéseket olvasgatva, hogy embereknek semmi ötletük sincs arra, milyen munkát is adjanak az új kollégának. Prezentálni, meg jelentést készíteni szinte mindenhol kell, de legalább lenne ott, hogy ügyfeleknek, partnereknek vagy kollégáknak, és hogy mit kell prezentálni, miről, milyen adatokból kell jelentést írni. Ha pedig a „prezentációk készítése” konkrétan azt jelenti, hogy Preziben, vagy PowerPointban kell ábrázolni a mondanivalót, akkor ezt kell leírni. Tessék értelmesen leírni, mi a feladat! Ha el kell adni a terméket, akkor az, ha fel kell mosni az irodát, akkor az, ha rendezvényt kell szervezni, akkor meg az. Ha új ügyfeleket kell vadászni, ha meglévőket ápolgatni, azt mind le lehet írni. Nem kell helyette a virágnyelven megfogalmazott „termékünk piaci jelenlétének biztosítása új szegmensek felkutatása révén”.

    Sok esetben inkább csak azért kell valaki, mert sok a munka és nem győzik, kellene az erősítés. Ez egy érthető igény, de ilyen esetben előbb találjuk ki, milyen feladatokat adunk át majd az új kollégának, és azt írjuk le az álláshirdetésben. Az „adminisztrátort keresek irodai feladatokra” semmilyen hasznos információt nem tartalmaz. Ha a feladatok leosztását nem tervezzük meg az új kollégára, nem határozzuk meg milyen feladatok maradnak a jelenlegi kollégánál, akkor hiába az új ember, csak kommunikációs problémák keletkeznek, a munka nem lesz hatékonyabb. Az álláshirdetést mindig előzze meg munkakörtervezés. Ez röviden a munkakörök strukturálását jelenti, amibe beletartozik a munkamegosztás megtervezésétől kezdve egészen a csoportmunka-szervezésig.

    Jobangel
    HR Blog
    • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül

    Sok esetben a stressz, a kezeletlen problémák agresszív viselkedésben csúcsosodnak ki az emberek mindennapjai során. Sok félreértés melegágya, ha nem... Teljes cikk

    Hogyan érvelj a felsővezetésnél a mentális jóllét mellett?

    Sok HR-es és EHS munkatárs küzd azzal, hogy meggyőzzék a felsővezetést arról, hogy a vállalati pszichológus szolgáltatásokra szükség lenne a... Teljes cikk

    Én is oké, te is oké, ők nem oké

    Milyen helyzetekre lehet jó egy életbiztosítás a közép- és kisvállalati (SME) szektor cégvezetőinek, tulajdonosainak? Kurdi Ferenc posztja a HR Blogon. Teljes cikk