Szerző: Barna Eszter Megjelent: 10 hónapja

Az inspirálás képessége a legfőbb vezetői érték

A folyamatos tanulás, az azonnal bevethető, frissíthető tudás egyre inkább részévé válik a cégkultúráknak, hiszen alapvető szükségszerűség is, hogy a gyorsan változó világhoz, piaci környezethez, technológiai kihívásokhoz alkalmazkodni tudjanak. Ehhez a vezetőket is a megfelelő módon kell képezni. Erről kérdeztük a GE két kereskedelmi vezetőjét, Isabel Fernandezt és Chris Bevacquát.

A gyorsan változó világban, üzleti környezetben milyen irányt kell szabni a vezetői fejlesztéseknek?

Isabel Fernandez: A GE-nél már 60 éve folyik képzés-fejlesztés, az egyik legrégebben létrehozott vállalati egyetemmel rendelkezünk az Egyesült Államokban, Crotonville-ben. A vezetői programok szerves részét képezik a vállalati kultúránknak. A célunk, hogy inspiráljuk, fejlesszük és összekössük a ma és a holnap vezetőit. Ezért is költünk évente 1 milliárd dollárt munkatársaink képzésére.

A cég azért is tud azokban az iparágakban az élen szerepelni, ahol működik, mert megtanult folyamatosan alkalmazkodni. A GE-t jelenleg is átszervezzük, hogy vezető digitális ipari vállalat legyen. Ennek érdekében három összetevőt igyekszünk összehozni: kiváló gépeket, fejlett elemzéseket és jó munkavállalókat.

Egyre fontosabbá válik, hogy technológiailag is folyamatosan fejlesszük vezetőképző programjainkat. A célunk a folyamatos tanulás, a mobilizálható és azonnal alkalmazható tudás megszerzése, amely nemcsak a hosszú ideje a cég alkalmazásában lévők számára jelent új perspektívát, hanem a most a munkaerőpiacra kerülő Z-generációhoz tartozóknak is. Az új, innovatív programok célja, hogy inspirálják a jövő globális vezetőit. Mindez szerves része vezetői filozófiánknak, miszerint bárkiből lehet vezető.

A GE-nek mint vállalatnak nyilván vannak globális rendszerei, elvárásai, ugyanakkor minden régióra, országra le kell fordítania a folyamatokat, ahol munkavállalói dolgoznak, hogyan befolyásolja ez a képzéseket?
Isabel Fernandez és Chris Bevacqua

Chris Bevacqua: A képzések a GE-n belül nagyjából három kategóriába sorolhatók. Az első a vezetőképzés, a második a készségfejlesztés, attól függően, hogy ki milyen pozícióban dolgozik, részesülhet például pénzügyi, marketing tréningekben, a harmadik típusú képzésünk pedig az üzleti tudásra irányul, amely specifikusan ahhoz az iparághoz kötődik, amelyben működünk. A tréningek és a vezetőképző programok globális igényekre épülnek, mint a vezetés kultúrákon át vagy a vezetés egy mátrix szervezetben. Ezeknek a képzéseknek éppen az a legfőbb céljuk, hogy a vezetőink bármilyen munkakörnyezetbe, munkakultúrába be tudjanak illeszkedni.

Vegyük például az ECLP-t (Experienced Commercial Leadership Program), amelynek most tartottuk az egyik globális konferenciáját Budapesten. Ez a program 2002-ben indult, Jeff Immelt, a GE elnök-vezérigazgatója kezdeményezésére, a célja pedig, hogy a tehetséges, értékesítő és marketing területen dolgozó kollégákból vezetőket képezzen. Ehhez tapasztalattal és tudással rendelkező emberek kellenek, akik serkenteni tudják a cégen belüli növekedést. Indulása óta 1500-an vettek részt a képzésben. Sok erőforrást fektetünk abba, hogy a program résztvevői 24 hónap leforgása alatt sokféle hasznos tapasztalattal gazdagodjanak. Van benne három, különböző területet érintő rotációs kihelyezés, négy konferencia és ezeken keresztül folyamatos vezetői tapasztalatszerzés is. Ezalatt az idő alatt fontos kapcsolatok építhetők ki, amelyek konkrét üzleti eredményekkel szolgálhatnak. A már végzett ECLP tagok jelentős sikereket értek el az évek folyamán, legyen szó akár több millió dolláros üzletekről vagy új piacok megtalálásáról, régiós vagy helyi vállalkozások vezetéséről a GE számára. Több mint 40 országban vannak jelen világszerte az üzleti élet minden területén.

Milyen plusz készségeket, képességeket tud adni egy ilyen rotációs program, milyen karrierlehetőségek állnak az azt elvégzők előtt?

Isabel Fernandez: A készségek, amiket fejlesztünk, az üzleti kompetenciamodellünkön alapulnak. A cél, hogy olyan tehetségeket fejlesszünk, akikkel betölthetjük a szabad pozíciókat, legyen szó akár a digitális, szoftveres, értékesítői vagy új üzleti modellek területéről. A kompetenciamodellünk az értékesítés, a marketing és a vezetés legfontosabb területeit is lefedi. Az elsajátítható készségek: az eladás, a kapcsolatépítés, az innováció, az üzleti intelligencia, a változásmenedzsment, az adatelemzés és a digitális tudás.

A képzés keretében a résztvevőknek lehetőségük van rá, hogy fontos vezetői feladatokat gyakorolhassanak, együtt dolgozhassanak kollégákkal más üzleti területekről, a világ minden tájáról; élére állhassanak a változásoknak különböző területeken: akár a globális toborzás, a digitális kommunikáció és vezetés, az értékesítés és marketing szférájában. Továbbá lehetőségük nyílik a piaci részvételi, valamint tréninglehetőségek bővítésére, önkéntességre vagy akár ECLP nagykövetek is lehetnek. Mindezek a lehetőségek nagyobb láthatóságot biztosítanak a résztvevőknek, akik így szélesebb kapcsolati hálót tudnak kiépíteni a GE különböző területein.

Ki csatlakozhat a programhoz? Milyen feltételei vannak?

Chris Bevacqua: A program hangsúlya a nemzetköziségen van, így jelen van Afrikában, Kínában, Indiában, Ausztráliában, Latin-Amerikában, Európában, a Közel-Keleten, Japánban, Koreában, az Egyesült Államokban és a Dél-Kelet Ázsiai Nemezetek Szövetségének országaiban. A GE több mint 100 országban van jelen, és a vezetőképző program célja, hogy a legjobb értékesítői és marketing tehetségeket képezze ki és helyezze el globálisan. Jelenleg a programot végzettek több mint fele az Egyesült Államokon kívül dolgozik.

Európában is mindenhonnan toborzunk, az egyes országok toborzása azon alapul, hogy az üzletnek mire van szüksége abban a régióban. A program tapasztalt szakembereknek szól, legalább 5-8 év munkatapasztalattal és mester- vagy MBA diplomával. Magyarországon is nyitott a lehetőség, több nyelven beszélő, önálló, kezdeményezőkészséggel rendelkező és ügyfélközpontú jelölteknek.

Mit gondol mik lesznek a legfontosabb vezetői értékek a közeljövőben?

Isabel Fernandez: A GE-nél mindenkinek biztosítani szeretnénk a lehetőséget, hogy kipróbálhassa, milyen felelősséget vállalni, kreatívan gondolkodni, miközben előrejut az illető a karrierjében és egyben az üzlet növekedését is segíti. Arra képezzük az embereinket, hogy a megfelelő üzleti tudással, gyakorlati és vezetői készségekkel rendelkezzenek. Egy bizonytalan világban a vezetőknek változatos készségekre és értékekre van szükségük, hogy hozni tudják az elvárt eredményeket.

Ha ki kellene választanom egyetlen, a GE számára meghatározó vezetői értéket, akkor azt mondanám, hogy ez a képesség az emberek inspirálása, hogy képességeiket ki tudják bontakoztatni. Ennek abban kell megmutatkoznia, hogy bíznak a csapatukban, coacholják őket, elismerik az eredményeiket és képesek őket arra motiválni, hogy mindennap a legjobbat hozzák ki magukból.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A PISA teszt szerint még nem mi vagyunk az utolsók

A szlovákokat verjük természettudományban, matematikából lepipáltuk Izraelt, szövegértésben mögöttünk kullog Chile - nem sok pozitív eredménnyel... Teljes cikk

Jogszabálydömping decemberre: teljesen átalakul a közigazgatás

25 intézményt jogutódlással vagy jogutódlás nélküli megszüntet a kormány. Bár várható volt az őszi törvényalkotási program alapján, hogy... Teljes cikk

Mégsem a kormányhivatalnokok viszik ki az Erzsébet-utalványokat

A közalkalmazottakat tömörítő szakszervezettel folytatott konzultáció után Lázár János visszavonta a Miniszterelnökség eredeti tervét, amely... Teljes cikk

Díjazták a fogyatékosság-barát munkahelyeket

Évről évre nő a Fogyatékosság-barát Munkahely címre pályázó cégek száma. 2016-ban huszonnyolc munkáltató vehette át az elismerést. A díjat... Teljes cikk

Duális képzéssel orvosolnák a diplomás munkaerőhiányt

Egy éven belül megduplázódott a diplomás duális képzéshez csatlakozó vállalkozások száma, olyan sokan szeretnének jól képzett munkaerőt a... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

A későn fekvő dolgozók kreatívabbak

Az "éjszakai baglyok" kreatívabbak a nappal elemükben lévő dolgozóknál - derült ki egy tanulmányból. A kutatás során 120 ember - 68 nő...