CSR kommunikáció: a legfontosabb a munkavállaló
A munkavállalókat tekintik a legfontosabb érintetti csoportnak a magyarországi vállalatok. Nekik szól a legtöbb CSR program, őket szeretnék legjobban bevonni a működésükbe. Azonban a kétirányú kommunikáció és a civil szervezetek egyelőre még nincsenek előtérben - derül ki a B&P Consulting által 53 vállalat részvételével lefolytatott idei Good CSR kutatás eredményeiből.
A vállalatok által kitöltött kérdőív az érintetti kapcsolatokra vonatkozóan az öt legtipikusabb érintetti csoporttal (munkavállalók, fogyasztók/ügyfelek, beszállítók, civil szervezetek és helyi közösségek) folytatott kommunikációs eszközökre és folyamatokra kérdezett rá, mindemellett az egyes csoportok döntésekbe való bevonását is vizsgálta. A vállalatok működésük szempontjából a civil szervezeteket jelölték meg legkevésbé fontos, a munkavállalókat pedig a legfontosabb érintetti csoportként.
A felmérésben részt vevő vállalatok a fogyasztók, ügyfelek számára biztosítják a legtöbb lehetőséget- a visszajelzésre. Ennek feltételezhetően az az oka, hogy ez az érintetti csoport van leginkább hatással az üzleti eredményekre. Ezzel ellentétben a helyi közösségek tagjait és a civil szervezeteket ritkábban kérdezik meg véleményükről, illetve kevesebb lehetőséget biztosítanak számukra a véleménynyilvánításra.
Az interaktív kommunikáció terén a munkavállalók állnak a fontossági lista élén, miután elsődlegesen nekik szólnak a vállalati programok, illetve a vállalat környezeti, társadalmi és gazdasági tevékenységének fejlesztésébe is őket vonják be leggyakrabban. Ezeken a területeken a fogyasztók és az ügyfelek a munkavállalók mögé szorultak.
Érdekesség, hogy a beszállítók bevonásával kapcsolatban teszik a legkisebb erőfeszítést a felmérésben résztvevő vállalatok, miközben az elmúlt években világszerte felerősödött az ellátási lánc felelős működésének jelentősége. A globális vállalatoknál már közös CSR programok keretében működnek együtt az ellátási lánc szereplői a közös környezeti, gazdasági és társadalmi eredmények fejlesztése érdekében.
"Az érintettek azonosítása és a feléjük irányuló kommunikáció csupán a kezdet. A felelős működés elveinek megfelelő kommunikációt a nyitottság, az egyenrangúság és a kétirányú információáramlás jellemzi. Az érintettek bevonása mindkét fél számára előnyös helyzetet teremt, amelyben lehetőség nyílik a különböző érdekek megvitatására, figyelembevételére, ráadásul a szinergia is érvényesül. Amennyiben egy vállalat együttműködik érintettjeivel, nem csak saját kockázatait csökkenti, hanem működését is felelősebbé teszi, ráadásul az iránta való bizalom is növekedni fog" - mondta Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk
Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk
Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 1 hete
- Feketén dolgozó külföldi állampolgárokat utasítottak ki Magyarországról 2 hete
- Innentől nehezebb lesz megszerezni a a brit munkavállalói vízumot 3 hete
- Rekordmennyiségű ember hagyja el hosszan tartó betegség miatt a munkahelyét 1 hónapja
- Felmérés: a női dolgozók jobban aggódnak a pénzügyi jólétük miatt, mint a férfiak 1 hónapja
- Rétvári Bence: Megfeleződött a szegénységben élők aránya 1 hónapja
- Itt az alkalmazottaikat bejelentés nélkül foglalkoztatók listája 1 hónapja
- A hibrid munkarend növeli a nemek és társadalmi csoportok közötti egyenlőséget 2 hónapja
- A szomszédunkban a női munkavállalók átlagbére meghaladta a férfiakét 2 hónapja
- A dolgozó nők arányának alakulása - infografika 2 hónapja
- A friss diplomások 78 százaléka már egyetemi tanulmányai alatt is dolgozott, sokan mennének külföldre 2 hónapja