kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

CSR kommunikáció: a legfontosabb a munkavállaló

A munkavállalókat tekintik a legfontosabb érintetti csoportnak a magyarországi vállalatok. Nekik szól a legtöbb CSR program, őket szeretnék legjobban bevonni a működésükbe. Azonban a kétirányú kommunikáció és a civil szervezetek egyelőre még nincsenek előtérben –- derül ki a B&P Consulting által 53 vállalat részvételével lefolytatott idei Good CSR kutatás eredményeiből.

A B&P Consulting által elindított, az idén negyedik évébe lépő Good CSR program a fenntartható működést kiemelten kezelő, felelős vállalatokat fogja össze. A kezdeményezéshez kapcsolódó kutatásban idén 53 vállalat vett részt egy online kérdőív kitöltésével. A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében. A válaszadók négy fő területen értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok, stratégia, kezdeményezések és programok, illetve kommunikáció. A négy dimenzió közül az érintetti kapcsolatok terén érték el a harmadik legjobb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok, ugyanakkor ezt tartották a legkevésbé fontos területnek.

A vállalatok által kitöltött kérdőív az érintetti kapcsolatokra vonatkozóan az öt legtipikusabb érintetti csoporttal (munkavállalók, fogyasztók/ügyfelek, beszállítók, civil szervezetek és helyi közösségek) folytatott kommunikációs eszközökre és folyamatokra kérdezett rá, mindemellett az egyes csoportok döntésekbe való bevonását is vizsgálta. A vállalatok működésük szempontjából a civil szervezeteket jelölték meg legkevésbé fontos, a munkavállalókat pedig a legfontosabb érintetti csoportként.

A felmérésben részt vevő vállalatok a fogyasztók, ügyfelek számára biztosítják a legtöbb lehetőséget- a visszajelzésre. Ennek feltételezhetően az az oka, hogy ez az érintetti csoport van leginkább hatással az üzleti eredményekre. Ezzel ellentétben a helyi közösségek tagjait és a civil szervezeteket ritkábban kérdezik meg véleményükről, illetve kevesebb lehetőséget biztosítanak számukra a véleménynyilvánításra.

Az interaktív kommunikáció terén a munkavállalók állnak a fontossági lista élén, miután elsődlegesen nekik szólnak a vállalati programok, illetve a vállalat környezeti, társadalmi és gazdasági tevékenységének fejlesztésébe is őket vonják be leggyakrabban. Ezeken a területeken a fogyasztók és az ügyfelek a munkavállalók mögé szorultak.

Érdekesség, hogy a beszállítók bevonásával kapcsolatban teszik a legkisebb erőfeszítést a felmérésben résztvevő vállalatok, miközben az elmúlt években világszerte felerősödött az ellátási lánc felelős működésének jelentősége. A globális vállalatoknál már közös CSR programok keretében működnek együtt az ellátási lánc szereplői a közös környezeti, gazdasági és társadalmi eredmények fejlesztése érdekében.

"Az érintettek azonosítása és a feléjük irányuló kommunikáció csupán a kezdet. A felelős működés elveinek megfelelő kommunikációt a nyitottság, az egyenrangúság és a kétirányú információáramlás jellemzi. Az érintettek bevonása mindkét fél számára előnyös helyzetet teremt, amelyben lehetőség nyílik a különböző érdekek megvitatására, figyelembevételére, ráadásul a szinergia is érvényesül. Amennyiben egy vállalat együttműködik érintettjeivel, nem csak saját kockázatait csökkenti, hanem működését is felelősebbé teszi, ráadásul az iránta való bizalom is növekedni fog" - mondta Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk

Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés

Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk