kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Dupla arénázás - A Telekom bemutat

kkk

itkán kerül ennyire sok pénzbe egy társadalmi felelősségvállalási üzenet széleskörű elterjesztése, mint amennyibe most a Telekomnak fáj a női és férfi karrierút egyenlőségének hirdetése. De legalább tényleg mindenhova eljut az üzenet, kerül, amibe kerül.

Nekünk azonban most a CSR programnál is fontosabb a Telekom-Ákos-Kormány édeshármas helyzet kríziskommunikációs vetülete. Ami egyébként nem is annyira bonyolult. Itt a blogon is több ízben foglalkoztunk azzal, hogy egy szponzornak milyen érdekeltségei, szempontjai vannak a támogatások odaítélésekor, illetve elvételekor.(Legutóbb a Questor botrány kapcsán írtunk erről, de a celebes botrányokról értekeztünk már Kállay Saunders verekedése, valamint, más aspektusból Szulák Andrea vonatkozásában is. )

Miről van itt szó? Arról, hogy a szponzorációs szerződések kölcsönös előnyök mentén jönnek létre, nem könyöradomány, nem támogatás. Egy márka a saját márkaüzenetét támogató, célcsoportját megszólítani tudó, márkaértékeibe illeszthető hírességekkel, klubokkal, szórakozóhelyekkel áll össze, ezért a szponzorált fél anyagi, vagy más természetű előnyöket kap, ő pedig megjeleníti a támogató felségjelzéseit, vagy amiben a szerződéskötéskor megegyeznek. Ami ebben az esetben fontos nekünk: egyáltalán nem ritka, hogy egy szponzorált sztárral azonnali hatállyal megszünteti a szponzoráló cég a szerződést. Tiger Woods, Lance Armstrong és valamennyi botrányba keveredett celeb hosszan tudna mesélni erről. Ne legyen kétségünk: nincsen (alkotmányellenes!) szerződésszegésről szó, az írott anyag bizonyosan kitér arra, hogy a szponzorált művész nem sértheti a támogató márka érdekeit, értékrendjét. Hiszen éppen a szinergiák miatt fogtak össze a szerződés megkötésekor.

A szponzoráció addig tart, ameddig mindkét fél megtalálja benne a számításait: ha Ákos a nők egy jelentős részét vérig sérti, ráadásul egy olyan területen, amely a Telekom számára az egyik fő márkaüzenetet hordozza, az bőven elég ok, hogy a márka ne akarja a továbbiakban a sztárhoz láncolni a nevét. Más kérdés, hogy az éppen aktuális kormányzati "családvédő" kampány is lendületet kaphatott a mostani, teljes spontenaitást valószínűleg azért nélkülöző lépéssel.

Végezetül, ami fő és hangsúlyos különbséget jelent a Telekom és Magyarország Kormánya lépése között. A Telekom a saját pénzét, bevételeit fordítja szponzorálásra, kultúra támogatásra, sport támogatásra, ő áldoz rá és azt várja tőle, hogy a márkája ismertebb, vagy népszerűbb lesz. A kormány ezzel szemben a közös pénzünkből duhajkodik: a kormányt a társadalom azzal bízza meg, hogy jól sáfárkodjon a befizetéseinkkel, és azt reméljük tőle, hogy a lehető legköltséghatékonyabb szerződéseket köti állami szinten a telekommunikációs szolgáltatókkal is. (Muhaha...) Tehát egy izmozó felmondás után másnál megkötött sokmilliárdos szerződés vélhetően a közös büdzsénknek is sokba fog kerülni, ha feltételeznénk, hogy korábban a költséghatékonyság oltárán szerződtek...

A kormány-Telekom ütközetről már készítettünk korábban is interjút, most is megpróbáljuk majd szóra bírni az illetékeseket, amikor kissé lenyugodnak a kedélyek. De azt feltételezzük, hogy az Ákos ügy most csak egy casus belli volt az újabb fordulóra.

http://spindoc.blog.hu/2015/12/17/dupla_arenazas_a_telekom_bemutat
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek