Előny a fogadónál - divatba jön a magas hozzáadott érték a munkaerő-kölcsönzésben
Ahogy Wayne Gretzky, a legendás hokibajnok mondta: Ne oda korizz, ahol a korong van, hanem ahol lesz!". A bölcs cégvezetők, és persze a HR vezetők is úgy cselekszenek, hogy cégük, részlegük megfeleljen a jövő elvárásainak, kihívásainak. Ebből a szempontból talán nincs nehéz dolgunk nekünk, magyaroknak, hiszen csupán meg kell figyelnünk az európai, vagy a tengerentúli irányzatokat, trendeket.
Az egyik ilyen tényező az informatika és az internet térhódítása. Gondolhatnánk, hogy ezen már túl vagyunk, azonban (2011. évi adatok szerint) jelenleg 812 millió internet-felhasználó van, és 300 százalék a becsült növekedés a következő öt évben. Ez exponenciális növekedést jelent.
A másik hosszú távú trend és tényező az ügyfelek viselkedésének, döntési szokásainak változásában keresendő. Egy amerikai felmérés tanúsága szerint a megkérdezett vevők 82 százaléka rossz szolgáltatási tapasztalatról panaszkodik. Ráadásul, amíg az emberek a jó tapasztalatot nyolc másik emberrel osztják meg, addig a rossz vevői élményt 22-vel; ugyanakkor tíz jó élmény kárpótol egy rosszért. A vevők ma már nem az őszinte, tiszta, törődő hozzáállást várják csupán, hanem valódi törődést.
Hogy mindennek mi a köze a munkaerő-kölcsönzéshez?
A munkaerő-kölcsönzés felületesen szemlélve kiszervezett HR-es feladatokat jelent, beleértve a toborzás, kiválasztás, és az adminisztráció feladatait is. Mindez azonban csak az alap, és már az is nagy segítség a kölcsönbe vevő részére, ha az alapvető funkciók jól működnek. Lényegét tekintve azonban ez a szolgáltatás is az emberekről szól, hiszen valódi értéket akkor jelentenek a kölcsönzött munkavállalók, ha megbízhatóak, jól dolgoznak, alacsony a fluktuáció, elégedettek a munkával és a juttatásokkal, és motiváltak. Így segíthetik legjobban a kölcsönbe vevő termelését, vagy más tevékenységét.
Egy munkaerő-kölcsönző vállalkozás szempontjából nézve mind a megrendelő, mind pedig a munkavállaló "ügyfél", akit tökéletesen ki kell szolgálni. És ahogy az előbbiekben láthattuk: a vevő megtartásában a kulcstényező nem az, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást kap, hanem az, hogy hogyan bánunk vele. Furcsán hangzik? Lehet. De ettől a tény még tény marad. A valódi hozzáadott érték tehát abban keresendő, hogy a kölcsönző irodák milyen eszközöket használnak és ezzel milyen ügyfél-elégedettséget érnek el a kölcsönzött munkavállalóiknál. Ahol pontos a tájékoztatás, jó és pontos az elszámolás, folyamatos a kommunikáció, a kérdésekre rövid időn belül választ kapnak az érdeklődők, és mosolygós a kiszolgálás, ott elégedettek a munkavállalók, és hosszú távon tudnak hasznot termelni a kölcsönbe vevőik számára.
A "vevőmegtartás" - értve most ez alatt a munkavállalók megtartását - trendjeit tekintve a jövő azonban nem csak a jó kommunikációban és jó kiszolgálásban keresendő. Jó szolgáltatást nyújtani ugyanis nem elég, kedvesnek lenni csupán nem elég. A jövő a különleges kiszolgálás irányába mutat. Ha képesek vagyunk akár arra is, hogy saját munkavállalóinkat, a kölcsönzött személyzetet rendszeresen "elbűvöljük" valamivel, amire nem számított, ha képesek vagyunk keresni az ő megkérdőjelezhetetlen hűségüket, akkor leszünk nyerők a jövőben is, mint "bérbeadó". A jó hír, hogy ez nem pénzkérdés, hanem hozzáállásbeli kérdés csupán.
Tokár Péter
TESK Tanácsadó Kft.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Várhatóan 2024 is mozgalmas év lesz a munkaerő-kölcsönzés és -közvetítés területén, de még mielőtt igazán beindulnának az új év folyamatai,... Teljes cikk
A foglalkoztatás bővülésére számíthatunk – fogalmazott Csizmadia Gábor, a tagszervezetein keresztül 200.000 fő munkavállalót foglalkoztató... Teljes cikk
2024. január 1-én lépett hatályba a kormányrendelet, mely több pontban is módosítja a külföldi munkavállalók kölcsönzésének jogszabályi... Teljes cikk
- Egységben az erő: így enyhíti a munkaerőhiányt és csökkenti az agyelszívást három ország 3 hete
- Orbán Viktor: Minden erőt arra kell összpontosítani, hogy az embereket meggyőzzék, van értelme dolgozni 3 hete
- Hol vannak tartalékok a magyar álláspiacon? Így látja az államtitkár 4 hete
- Megjelent a szabályozás - Ezeket a foglalkozásokat nem űzheti a vendégmunkások egy része 4 hete
- Íme a kormány terve a 300 ezer főnyi munkaerőpiaci tartalék mozgósítására 1 hónapja
- Hogy lehet bevonni még 300 ezer embert a munka világába? 1 hónapja
- Elfogyott a magyar munkaerő? Főszerepben a toborzás! 1 hónapja
- Itt a titkos munkaerő-tartalék: mit tudnak a nyugdíjasok? 2 hónapja
- "A top 3-ba akarunk kerülni": új vezetők, ambiciózus tervek az IDBC-nél 2 hónapja
- További jelentős minimálbér-emelésre lehet számítani Magyarországon 2 hónapja
- Ez jelenti a legnagyobb problémát a vállalatoknál az új munkatársak toborzásánál 2 hónapja