kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Felére csökkenthető az átcsábítási költség

Új időszámítás kezdődhet a munkaerő toborzás és integrálás piacán. A JobGroup egy olyan, összetett fejlesztési programba vágott, amelynek eredményeként a munkáltatói márkaépítés, a toborzás és az egyedi igényű munkavállalók integrálása közös szemlélet alapján és konkrétan mérhető eredményességgel zajlik majd a vállalatoknál. A JobGroup vezetői szerint fejlesztésük megoldást jelenthet a kettészakadó munkerőpiac gondjaira.

images

“Az elmúlt években a munkaerőpiac mindhárom szereplője, a környezet, a vállalatok és a munkát keresők is jelentős változásokat élt meg. A környezetet illetően a recessziót követően egyes területeken markáns módon növekszik az új munkaerő iránti kereslet, ugyanakkor szinte teljes ágazatok esetében a visszaesés már nem a recesszió, hanem egy hosszan elnyúló strukturális átalakulás következménye. Esetükben elmúltak az “aranyidők”, és új szerepük megtalálásához nem feltétlenül új munkaerő keresésén át vezet az út.

A fellendülés kapcsán látszik, hogy miközben számos munkakör esetében viszonylag könnyen lehetett a pozíciókat betölteni, addigra mára bizonyos szakmák kiszáradtak. Jónéhány területen - részben a jelentős arányú külföldi munkavállalás, részben pedig a szakmák keresettsége és az utánpótlás hiánya miatt - komoly egyensúlytalanság alakult ki. Műszaki, egészségügyi, ügyfélszolgálati és IT-s állások százainak hirdetéseivel lehet találkozni, miközben folyamatosan csökken a felkészült jelentkezők száma. Ezek az állások így többnyire üresen maradnak.” - mondta Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.

Megváltoztak a cégek toborzási szokásai is. A nagyobb cégek túlnyomórésze önálló ún. recruiteri, vagyis toborzási pozíciót alakított ki. Remélt költséghatékonysági és folyamat-egyszerűsítési okokból a feladatkört házon belülre vonták. Ez a munkaerő-közvetítéssel foglalkozó cégek számára az egyszerűbb feladatok eltűnését, és az egyedi, bonyolultabb vagy nehezen betölthető állásokra vonatkozó megbízások megszaporodását eredményezte. Ilyen területen ismételten az a cég bizonyult sikeresnek, amelyik a részletekre, az egyedi igényekre odafigyelve tudott szolgáltatást nyújtani.

“Az állást keresők igényei, szokásai és elvárásai is jelentősen átalakultak. Különösen az Y generáció esetében a vonzó munkahely, a rugalmasság, az önálló munkavégzés lehetősége számít az elsődleges húzóerőnek. Őket megnyerni csak akkor lehet, ha ezeket a sajátosságokat már az első pillanattal kezdve érzik. Ennek kell tehát alárendelni a cég munkáltatói márkájának kialakítását, hiszen a cég csak így tudja magához vonzani és megtartani a feltörekvő generáció tagjait.” - tette hozzá Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.

“Mindezek a változások a JobGroup munkájának újragondolására késztettek minket. Úgy döntöttünk, nem pusztán alkalmazkodni akarunk a változó tényezőkhöz, hanem katalizátorai is akarunk lenni a folyamatoknak. Ehhez részben a három cégben eddig felhatalmazott tapasztalatokra, részben pedig nemzetközi partnerünk, a TMP Worldwide, a világ legjelentősebb munkáltatói márkaépítő ügynökségének tudására építünk.” - mondta Hadi László.

“Egy, az eddigieknél is hatékonyabb toborzást akarunk kínálni ügyfeleinknek. A TMP Worldwide tavaly az USA-ban végzett kutatása szerint az erős munkáltatói márka, a vonzó vállalati név révén az ún. átcsábítási költség, vagyis egy adott jelentkező jelenlegi, illetve az új pozícióhoz ígért bérezése közötti különbség akár 50 százalékkal csökkenthető. Akkor eshet töredékére a keresési idő és költség, ha a cég hajlandó több energiát és időt fordítani a munkáltatói márka építésére, a vonzó munkahely kialakítására.

A cégeknél folytatott mélyinterjús kutatásaink megerősítik, hogy a vonzó munkahely fogalmához a nyitott, befogadó légkör, az egyéni igények és adottságok tolerálása is hozzátartozik. A jelöltek körében végzett kutatások pedig arról árulkodnak, hogy mindenki másképp határozza meg a számára vonzó munkahely fogalmát, hiszen mindenkinek más jelenti a motivációs erőt. Új toborzási stratégiánk keretében tehát összekapcsoljuk az egyénre szabottan vonzó munkáltatói márka kialakítását, a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásának ügyét és a toborzási folyamatok lerövidítésének és hatékonyabbá tételének követelményét. “ - mondta Dobár Attila.

Mindehhez a JobGroup a csoporton belüli szinergiákra kíván építeni. A munkerőkereséssel és közvetítéssel foglalkozó Job, a megváltozott munkaképességűek ügyét felkaroló RehabJob és a munkáltatói márka erősítésére specializálódott BrandJob közös fejlesztési programjának az a célja, hogy kialakítsa a munkaerő-toborzás és integrálás 21. századi modelljét, mindezzel pedig a toborzás költségeinek és időigényének lényegesen csökkentését érje el. “Egy ilyen fejlesztési munkának a cégek és az állást keresők lehetnek a nyertesei” - vélte Dobár Attila.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk