Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 12 hónapja

Felesleges adatokat tárolnak drágán a cégek

Évente több milliárd eurós kiadással jár a felesleges adatok tárolása és kezelése az európai szervezeteknek egy informatika biztonsági cég felmérése szerint. Részben azért, mert a munkavállalók úgy kezelik a vállalati rendszert, mint a saját infrastruktúrájukat.



Az Experis tudja mi zajlik a munkaerő piacon, érti a munkáltatók problémáit és ismeri a jelöltekhez vezető utat IT és mérnök területeken egyaránt. Csapatunk felkutatja és megszerzi cégének a leginkább alkalmas vezetőt vagy szakembert, aki nemcsak szakmai szempontok alapján, de személyiségében is passzol cégéhez. Látjuk az önéletrajz mögött az EMBERT és kiválóan olvasunk a sorok között. A nálunk dolgozó profi HR tanácsadók kiváló piacismerettel és sokéves szakmai múlttal rendelkeznek, akiket folyamatosan képzünk, hogy naprakész tudásukkal a legjobb eredményeket érjék el.

További információk itt!


A Veritas Technologies LLC az európai közszféra és magánszektor adatkezelési módszereit feltérképező Databerg Report 2015 eredményeit bemutatva közölte, a rendszerek ilyen módon történő kezelése megnöveli az adatvesztés kockázatát is.

A kutatás keretében a Veritas mintegy 1500 vezető informatikai felhasználót kérdezett meg az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) 14 országában arról, hogy milyen kihívásokkal szembesülnek a vállalati adatok értékes üzleti információvá alakítása során. A riport egy új jelenséget is bemutat, amelynek a jéghegyekhez hasonló tulajdonságai miatt a Databerg nevet adták a szakemberek, akik a tárolt adatok három fő típusát különböztetik meg: kritikus üzleti adatnak azokat tartják, amelyek elengedhetetlenek a folyamatos működéshez, a szervezet sikerességéhez, és azt tanácsolják, hogy ezeket folyamatosan, megelőző módon védjék.

A redundáns, elavult és triviális, felesleges adatok üzleti értékkel már csak csekély mértékben, vagy egyáltalán nem rendelkeznek, ezért ezek mennyiségét minimalizálni kell a rendszeres és biztonságos törlésekkel.

Az úgynevezett sötét adatok értéke még ismeretlen, és ugyanúgy tartalmazhatnak kritikus, fontos információkat, mint haszontalan és felesleges adatokat is. Mivel azonban tárolásuk mindenképpen igénybe veszi a vállalat erőforrásait, a sötét adatokat célszerű a lehető leghamarabb feltérképezni, és megállapítani, hogy felesleges vagy üzleti szempontból kritikus adatoknak minősülnek-e.

A Veritas felmérésének eredményei szerint az EMEA régióban a szervezetek adatállományának 54 százaléka sötét adat, 32 százaléka elavult és triviális adat, és a jéghegy csúcsát jelentő hasznos üzleti adatok aránya csak 14 százalék.

A felmérés kimutatta azt is, ha nem történik jelentős változás az adatkezelésben, 2020-ra a felesleges és elkerülhető adattárolási és -kezelési költség eléri a 811 milliárd eurót a vállalatok számára.

A jelentésből kiderült továbbá, hogy a vállalatok egyre több adatot helyeznek át a felhőbe azért, hogy megbirkózzanak a növekvő adatmennyiséggel: a felhő alapú tárolás és -feldolgozás az elkövetkezendő 12 hónap során a harmadával, 33 százalékról 45 százalékra nő. Egyebek mellett nagy azonban a valószínűsége annak, hogy a szervezeteknek az ilyen típusú szolgáltatások bevezetésére nincs megfelelő modellje a járulékos költségek kiszámításához, illetve azzal kapcsolatban sem, hogy mit kell tenni, ha egy esetleges vészhelyzetben az adatokat a felhőből ki kell vonni.

A Veritas megoldásait a Fortune 500 vállalatainak 86 százaléka alkalmazza adatainak eléréséhez, és az információk hatékony felhasználásához.
Follow hrportal_hu on Twitter

A HR ne a munkavállalók barátja, hanem a támogatója legyen

A két évvel ezelőtti amszterdami SAP Success Factors konferencia óta nem csak a HR változott, hanem az is, hogy miként jelenjen meg a HR egy konferencián, hogyan lehet vonzóvá és show-elemekkel gazdagítottá tenni. Francisco Mateo-Sidron a Success Factors elnökhelyettese erről az átalakulásról is mesélt a HR Portalnak az idei, Bécsben rendezett évzáró konferencia után. tovább..

További cikkek
A HR ne a munkavállalók barátja, nem a támogatója legyen

A két évvel ezelőtti amszterdami SAP Success Factors konferencia óta nem csak a HR változott, hanem az is, hogy miként jelenjen meg a HR egy... Teljes cikk

A HR ne a munkavállalók barátja, nem a támogatója legyen

A két évvel ezelőtti amszterdami SAP Success Factors konferencia óta nem csak a HR változott, hanem az is, hogy miként jelenjen meg a HR egy... Teljes cikk

A HR ne a munkavállalók barátja, hanem a támogatója legyen

A két évvel ezelőtti amszterdami SAP Success Factors konferencia óta nem csak a HR változott, hanem az is, hogy miként jelenjen meg a HR egy... Teljes cikk

Már jövőre munkaszüneti nap lehet a nagypéntek

Már jövőre munkaszüneti nap lehet a nagypéntek, a törvényjavaslatot támogatja a kormány - mondta a benyújtók nevében Balog Zoltán, az emberi... Teljes cikk

Ruhagyárba költözik a BP szolgáltató központja

A BP ikonikus gyárépület felújításával alakítja ki új, szegedi Globális Szolgáltató Központját. 2020-ig 500 fő felvételét tervezik - írják közleményükben. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Szabadságtervezés, virtuális csapatmunka, felhő alapú számla - három okos megoldás vállalati szoftverekre

Okostelefonról, mozgás közben is irányíthatjuk vállalatunkat - és nem is kell ehhez mélyen a zsebbe nyúlni. Három olyan megoldást mutatunk...