Hogyan fékezheti meg a HR a munkahelyi gorombaságot?
Kutatók szerint a munkahelyen történő goromba viselkedés negatívan befolyásolja az emberek teljesítményét. Ami különösen aggasztó, hogy az ilyesfajta viselkedés nemcsak az elszenvedőire hat károsan, hanem azokra is, akik pusztán tanúi annak. De mit tehet a HR az ilyen típusú viselkedés megfékezéséért?
A hatást egyetemistákkal végeztetett brainstorming jellegű feladatok (például anagrammák) megoldásával demonstrálták. A kísérleti csoportban a hallgatók a kapott feladatsorokat próbálták megoldani, amikor bejött a terembe egy késő (a kutatók beépített embere). A késő mentegetőzött és közölte, hogy elhúzódott a korábbi órája, a csoportvezető azonban durván kritizálni kezdte és megjegyezte, hogy így sosem lesz alkalmas egy komoly munkakör betöltésére a való életben. A kontrollcsoportban a hallgatók ehhez képest csak annak voltak tanúi, hogy a későt a csoportvezető kizárta. Az eredmények azt mutatták, hogy a kísérleti csoport kevesebb anagrammát tudott megoldani a kontrollcsoporthoz képest. A kutatók szerint a folyamat ugyanígy zajlik a munkahelyen is.
Felügyelni kell a munkahelyi légkört
Az ilyen típusú viselkedés elkerüléséhez a HR-eseknek változtatniuk kell a szervezetük légkörén és úgy alakítani azt, hogy ez a fajta viselkedés elfogadhatatlanná váljon (például érdemes elkezdeni hangsúlyozni, hogy mennyi előnnyel jár, ha kedvesek vagyunk másokkal). A szerzők szerint azok a HR-esek, akik úgy gondolják, hogy a munkatársaknak elég azt mondani, hogy "majd túlleszel az ilyesmin", vagy hogy "legyél erős", "ne vedd túlzottan magadra", azok nem látják át a folyamatot és annak összefüggéseit a hosszú távú következményekkel. Természetesen nem lesz minden ilyen viselkedés megelőzhető, de attól még fontos foglalkozni vele.
Ami a HR-es feladatát leginkább megnehezítheti, az az, hogy sajnos gyakran a legkíméletlenebb munkatársak épp a legjobban teljesítők, és a menedzsment fél az elvesztésüktől. Üzleti etikettel foglalkozó tanácsadók szerint azonban a szervezetek minden szintjének fontos tudnia, hogy az egész szervezetre nézve ugyanaz a standard, ha a viselkedésről van szó. A durvaság minimalizálásakor nem csak a munkatársakra kell tehát gondolni, hanem a vezetőkre is.
Captain Hungary Kft.
www.captain.hu
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- A munkahelyi együttműködés 7 aranyszabálya 1 hónapja
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 2 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 3 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 5 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 6 hónapja
- Aki okos, az jobban teljesít? 8 hónapja
- Egyre több fiatal támogatja a szakszervezeteket az USA-ban 8 hónapja
- Amikor a fejünk fölött döntenek 9 hónapja
- Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése? 9 hónapja