kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Hogyan változik a munkaidő monitoring a vírushelyzet alatt - az új igények, és azok implementálása

A pandémiás időszak alaposan felforgatta a 2020-as évet, mely a HR területén belül is gyökeres átalakulásokat indikált. A legnagyobb ilyen változás a munkaerő szervezésének átformálódása, a home office környezet kialakítása és rendszerének bevezetése volt.

Míg a tavaszi időszakban senki nem tudta biztosan, meddig fog tartani a #maradjotthon és ezzel együtt az otthonról dolgozás, a második hullámot már jóval felkészültebben fogadták a kis- és nagyvállalatok is.
Mivel a gyakorlat pozitívan igazolta a cégek nagy részét, a home office, mint választható lehetőség, sok esetben megmaradt - ez viszont újabb változtatásokat vonzott magával nem csak a szervezés, hanem a munkaidő-nyilvántartás oldaláról is. Azok a cégek, akik használnak valamilyen programot a munkaidő-nyilvántartásra, a szoftver vagy online rendszer fejlesztőivel közösen térképezték fel, hogyan ültethető át a gyakorlat, úgy, hogy az a folyamatosan változó jogszabályi környezetnek is megfeleljen.

Az új helyzet hosszú távú szervezésében és számfejtésében a munkaadók oldaláról a legnagyobb felmerülő probléma a munkarendek kezelése volt: nem minden esetben dolgozik mindenki egyszerre home office-ban, hanem váltják egymást a kollégák - ezt tovább bonyolítja, ha a bejárás nem kötelező, hanem választható. A vezetők nem látták át, a kollégák mikor elérhetőek: kinek kellene az irodában lennie, ki dolgozik otthonról, ki tölti éppen szabadságát és kinek merült fel néhány órás távollét kérése. Az pedig csak a ráadás, hogy a távollétek összecsúszhattak és amennyiben ezt nem kezelte időben a menedzsment, a szolgáltatás vagy a munkafolyamatok akadása is bekövetkezhetett.

A probléma egy része persze menedzselhető különböző online naptárakban, de sokkal praktikusabb, ha a menedzsment és a bérszámfejtés is egy helyen, átláthatóan tudja kezelni a távolléteket. A gyors fejlesztésnek köszönhetően a profi munkaidő-nyilvántartókban már erre is van lehetőség: egy helyen kezelhető a fizetett távollét, home office, a szabadság, a jogcímeknek megfelelő bérszámfejtéssel (pl. home office esetén a program nem számol bejárási támogatást). A különböző hierarchia szinteken pedig a menedzserek láthatják a teljes csapatuk beosztását, amit így könnyedén tudnak kezelni, szervezni az optimális működéshez.

Egy másik esetben a munkaadó a következő jelenséget oldotta meg az online munkaidő-nyilvántartó segítségével: a munkavállalónál egy vagy több kisgyermek felügyeletét kellett megoldani családon belül úgy, hogy mind a két szülő 8 órában dolgozott otthonról, az eredeti rendszer szerint 8:00-16:00-ig. A megoldást a rögzített munkarend feloldása és az osztott munkarend kialakítása jelentette: így egy napon belül két blokkban tudtak felváltva dolgozni a szülők úgy, hogy ezt a menedzser és az adminisztráció is naprakészen tudta követni.

A további, egyénileg felmerülő igényeket a szoftver fejlesztői bármikor képesek a rendszerbe helyezni - amennyiben a megfelelő programra esik a választás, biztos lehet benne a vezetőség, hogy bárhogyan is alakítja az aktuális helyzet a munkaidő szervezését és adminisztrálását, igazi segítség lesz számukra az online munkaidő-nyilvántartó.

A VT-SOFT Software által fejlesztett és forgalmazott ABACUS Munkaidőben a beosztástervezők a bér- és számfejtő szakemberekkel közös és egységes szabályrendszerben dolgozhatnak az optimális rendszer kialakítása érdekében. Nem igényel utólagos visszaellenőrzéseket, ezáltal pedig csökken az adminisztráció és nő az adatbiztonság is egyben.

Ráadásul a beosztástervező használatához nem szükséges jogszabályi tudás, mivel az alkalmazás képes a munkajogi szabályoknak megfelelő beosztásterveket készíteni - ez pedig igen praktikus a változtatásokkal tűzdelt időszakban Az ABACUS Munkaidő ráadásul nagyban támogatja a beosztások tervezőit: a tervtől való eltérést rögzíti a rendszer és annak megfelelően állítja elő a jelenléti ívet.
Lépjen kapcsolatba munkatársainkkal és találjunk megoldást együtt a felmerülő igényekre!
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk

Megtartott munkáltatói ígéretek

A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk

Csodálatos panoráma - végtelen látvány Ez a Hotel Ózon és a hamarosan nyíló Infinity étterem a Mátra szívében!

Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek