kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

HR-es felmérés: a toborzásban egyre nagyobb az online média szerepe

A HVG HR Center felmérést végzett humánerőforrás-szakemberek körében toborzási tapasztalataikról. A nem reprezentatív, online kutatásban 75 HR-es vett részt, a válaszok alapján megállapítható, hogy a toborzásban egyre nő az online média jelentősége.

images

A felmérés 2014 júniusában készült, a válaszadók között legnagyobb arányban az autóipar, az IT-szektor, a logisztika és a kereskedelem HR-esei szerepeltek. A megkérdezett humánerőforrás-szakemberek 54 százaléka 6-15 éves szakmai gyakorlattal rendelkezik.


Nehéz a szakemberek kiválasztása



A válaszadóknak tízpontos skálán kellett értékelniük, mekkora nehézséget jelent a megfelelő szakemberek kiválasztása. 1 pontot ért, ha a kiválasztás egyáltalán nem jelent nehézséget, míg 10-et, ha az új munkatárs megtalálása rendkívül nagy probléma. Az adott szektorok szerinti válaszok átlaga azt mutatja, hogy a kiválasztás a közepesnél nehezebb: 6,7 pontos eredmény született.

Ugyancsak tízpontos skálán értékelték, mekkora nehézséget jelentenek egyes tényezők a munkaerő-toborzás során. (A pontozás átlagértékei a cikk után olvashatók.) A válaszok szerint a legnagyobb gond a jelöltek képzettségével van (7,3 pont). A toborzási nehézségek sorában ezt követi az erős munkaerő-piaci verseny (6,3 pont), majd a jelöltek motiváltságának hiánya (6 pont).


Nagyon fontos az online média szerepe



A szakemberek szintén pontozták, mennyire hatékonyak a különféle toborzási csatornák. A válaszadók szerint az internet jelentősége óriási: az állásportálokat tartják a leghatékonyabbaknak a különböző toborzási csatornák közül (7,4 pont). Mögöttük csak kevéssel maradnak le a belső adatbázisok és ajánlások (6,8 pont), illetve a fejvadászcégek és munkaerő-közvetítők (6,4 pont). A középmezőnyben kapott helyet a világ legnagyobb állásportálja, a LinkedIn (4,6 pont), illetve az átlagosan több, mint napi 800 millió aktív felhasználót felmutatni képes Facebook (4,2 pont).

A fenti eredmények fényében nem meglepő, hogy a HR-szakemberek hatalmas jelentőséget tulajdonítanak az online média szerepének a toborzásban (átlagosan 7,8 pont). Különösen magas érték (8,5 pont) született az elektrotechnikai/elektronikai szektort illetően. A témában bővebben is elmélyedhetnek azok, akik részt vesznek a HVG HR Center által szervezett konferencián (2014. október 8.), ahol a meghívott előadók minden oldalról megvilágítják az internet kínálta innovatív és hatékony HR-megoldásokat.

A felmérés azt mutatja, hogy a világtendenciával összhangban nálunk is egyre fontosabb a HR-esek számára a közösségi média. Arra a kérdésre ugyanis, hogy munkaerő-toborzáshoz mely közösségi médiaplatformokat szokták használni, a válaszadók 56 százaléka említette a Facebookot mint lehetőséget, míg a második helyet a LinkedIn szerezte meg (53 százalék). Egyelőre kevésbé fontosak a különféle blogok (15 százalék), illetve a legnagyobb kereső, a Google (7 százalék).


A kérdések és a tízpontos skála átlagértékei




Mekkora nehézséget jelentenek a munkaerő-toborzás során az alábbi tényezők?


1 pont = nem jelent nehézséget, 10 pont = rendkívüli nehézséget jelent)





Hogyan tapasztalta, mennyire hatékonyak a különböző toborzási csatornák?


1 pont = egyáltalán nem hatékony, 10 pont = rendkívül hatékony





Tapasztalata szerint mennyire jelentős tényező a munkaerő-toborzásban az online média?


1 pont = egyáltalán nem jelentős, 10 pont = rendkívül jelentős



  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk