Így használjuk ki az ajánlás erejét
Van egy magyar mondás, mely szerint az öndicséret büdös – hagyjuk inkább, hogy mások ecseteljék, milyen jók vagyunk abban, amit csinálunk. Szakértőnk segít, hogy használjuk a referenciákat az online kommunikációban.
Soha ne magunkról beszéljünk, hanem az ügyfeleinkről! Hogyan tudja meg a nagy Ő, hogy milyen nagyszerűek is vagyunk? A korábbi dicsérő szavakból!
Nézzünk egy egyszerű példát. Képzelje el, hogy Ön elé állok a következő szöveggel: verhetetlen teniszjátékos vagyok. A wimbledoni döntősök szintje alatt bárkit laposra verek, és csak azért lettem online kommunikációs szakember, mert azt még annál is jobban csinálom. Azt hiszem, elég nagyképűnek tartana. Most pedig olvassa el ugyanezt a szöveget úgy, hogy egy régi sporttárs és ügyfél mondja rólam, teljes ámulatban. Máris elgondolkodtatóbb, ugye?
Hogy szerezzünk referenciákat?
A legtöbb cégvezető tisztában van az online kommunikáción belül a referenciák helyével. Ha ön azonban még nem kezdte el gyűjteni őket, azt javaslom, így kezdjen neki:
Helyesírási, stilisztikai hibák? Adjunk hálát értük!
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a tökéletes helyesírás elengedhetetlen az igényes cégek online kommunikációjához. Ha azonban referencia érkezik csupa kisbetűvel és 24 felkiáltójellel, még véletlenül se javítsuk! Úgy tegyük közzé, ahogyan azt írója megteremtette: innen látszik, hogy valódi. Minél sokszínűbb a referenciák stilisztikai, helyesírási palettája, annál hitelesebb. A nagyon egyforma ajánlások könnyen gyanút keltenek: mert tegyük a szívünkre a kezünket: referenciákat akár magunknak is írhatnánk.
A kommunikáció ékkövei
Rengeteg céges honlapnak van egy Rólunk vagy Vélemények, esetleg Referenciák menüpontja, melyben az ajánlásokat gyűjti. Ez jó, de ha ez az egyetlen hely, ahová referenciáik eljutnak, akkor olyanok lesznek, mint a műkincsgyűjtők, akik egyetlen szobába zsúfolják be felbecsülhetetlen gyűjteményeiket. Ne essünk ebbe a hibába! Ügyfeleink ajánlásai az online kommunikáció ékkövei: viseljül őket büszkén!
Minden egyes referenciát gondosan őrizzünk meg: ezek lesznek a legjobb barátaink online kommunikációban, melyeket bármikor felhasználhatunk – akár többször is.
Langmár Zsuzsanna
www.szovegirasblog.hu
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 5 hónapja
- Innováció a teljesítményértékelésben: egy új út a minőségi visszajelzésekért 5 hónapja
- Kik a magyar influencer vezetők a Linkedinen? 6 hónapja
- Távozik a Magyar Telekomtól Friedl Zsuzsanna 8 hónapja
- Beruházási hullámban az ország, honnan lesz munkaerő? 10 hónapja
- Ortutay Zsuzsanna kerül az INA élére 11 hónapja
- A visszajelzés hatalma a munkáltatói márka megítélésében 11 hónapja
- Élmény vagy problémamegoldás? A sikeres csapatépítés kulcsa 11 hónapja
- Adó- és járulékfizetés harmadik országból érkezett munkavállalók után 13 hónapja
- Mennyit fizetnek a cégek a sikeres munkatárs-ajánlásért? 1 éve
- Törjük át az üvegplafont! 1 éve