kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Intellektuális wellness program: Interim Menedzser Akadémia 2012

Az Interim Menedzser Akadémia a holland Nyenrode Business Universiteit-tel együttműködve, 2012 februárjában ismét elindítja limitált létszámú csoport számára interim menedzser képzését. Az oktatási program magyarországi szakmai támogatója a Hammel & Hochreiter Interim Team.

Az Interim Menedzser Akadémia missziója az interim menedzsment kultúra terjesztése. Ennek keretében indult útjára hazánkban és egyúttal a régióban először idén az első, féléves kurzus keretében oktatott, prémium interim menedzser-képzés. A hazai viszonyokra testreszabott oktatási program az üzleti világban elismert Nyenrode Business Universiteit-vel való együttműködéssel jött létre. A sikeres első év után 2012 februárjában újra indul a képzés, mely júniusban ér véget. A hallgatók akkor kapják meg az Interim Menedzser Akadémia és a Nyenrode Business Universiteit közös oklevelét.


Mit nyújt ez a képzés?



A kurzus 13 oktatási napból áll. Azonban az igénybevétel ennél sokkal több: a hallgatóknak meg kell "munkálniuk magukat". Az oktatási napokon való részvétel csupán az egyik forrása a változásnak. Ezen kívül a félév során kapott feladatok elkészítése, az irodalom folyamatos olvasása és a műhelymunkákon való aktív részvétel, közös gondolkodás együttesen adják azt, hogy június végére a kurzust teljesítők más szemlélettel és más tudásrendszerrel a fejükben gondolkodjanak saját magukról, és további karrierjükről. Az interim menedzser életmód - Jacques Reijniers professzort idézve - energiát igényel, akárcsak ez a képzés. A résztvevőknek tudniuk kell: ez a képzés komfort zónájuk elhagyását igényli.

A képzés tematikája két nagy csoportból áll. Egyrészt tudást adunk, olyan tudást, ami adaptív a 21. század elején az interim menedzser munkájában (és egyébként alkalmazott felsővezető munkájában is). Másrészt szemléletmódot és gondolkodásmódot mutatunk be, mégpedig két szempontból: az interim menedzsment életmód is, nemcsak szakma, továbbá a „self-employed professional” lét jelentősen különbözik az alkalmazotti léttől és gondolkodásmódtól. Erre készítjük fel alaposan a kurzus hallgatóit.

Néhány téma a teljesség igénye nélkül, amelyek a képzés tematikájának részét képezik: personal branding, asszertív kommunikáció, narratíva és történetmondás, üzleti etika, bizalom az üzleti életben, hitelesség, interkulturális kommunikáció, változásmenedzsment. És néhány név a neves oktatói gárdából: Bárdos András, Dezsényi Péter, Kolossváry Judit, Mérő László, Sárvári Marianna, Serényi János, Szvetelszky Zsuzsanna és Velencei Jolán.


Elit üzleti képzés - mitől különleges?



Az első évfolyam hallgatói már megtapasztalhatták, hogy az Interim Menedzser Akadémia képzése igazán nem "iskolaszagú". Nem hagyományos iskolát kell elképzelni, hiszen a magas követelményeknek megfelelő hallgatók érett, tapasztalt vezetők, akik a képzés során nagyfokú szabadságot kapnak. És pont ez a képzés egyik különlegessége, kihívása: hogyan tudnak élni a szabadsággal. A hallgatók megosztják egymással ismereteiket, tapasztalataikat, és nem utolsó sorban komoly baráti és üzleti szálak szövődnek. Nevezhetjük ezt hallgatói networkingnek.

A kurzus olyan értelemben sem "iskolaszagú", hogy az üzleti életből táplálkozik: nemzetközi és hazai interim menedzsment-szolgáltatók sok éves tapasztalatára épít: "for business by business". Fontos megemlíteni, hogy ez a képzés az interim menedzsment specialitások mellett a legfrissebb menedzsment tudást is bemutatja, felvillantja a hallgatók számára. Mivel limitált létszámmal folyik a képzés, az egy hallgatóra jutó odafigyelés nagyon magas, így valóban személyes és a hallgatók testreszabott tanácsokat, útravalót kapnak a kurzus végén.

A kétnyelvű (magyar-angol) képzés nagyrészt Budapesten zajlik, de az utolsó modul helyszíne maga a hollandiai híres Nyenrode Business Universiteit, ahol az interim menedzsment tapasztalt és elismert oktatóitól tanulhatnak a hallgatók.


Kinek ajánljuk?



Egyrészt azoknak a felsővezetőknek, akik alkalmazotti karrierjük után interim menedzserként szeretnének dolgozni. Másrészt azoknak az interim menedzsereknek, akik valóban hivatásszerűen kívánják folytatni ezt a szakmát, volt már interim projektjük, és mélyíteni szeretnék tudásukat, piacképes ismeretekre szeretnének szert tenni. Végül, de nem utolsó sorban azoknak az "útkereső", korábbi alkalmazott vezetőknek, akik még nem tudják pontosan, hogyan, melyik pályán szeretnék folytatni szakmai munkájukat.

Számukra ez a képzés elsősorban beruházás, hiszen az emberi tőke elméletének feltételezése szerint az emberek oktatás, képzés révén beruházásokat végeznek saját termelőképességükbe. Mindazonáltal az oktatásnak van beruházási és fogyasztási eleme is. Talán nem is olyan nyilvánvaló, de az oktatás egy része valójában folyó fogyasztás, mégpedig annyiban, amennyiben a résztvevők még akkor is élvezik a tanulásból fakadó előnyöket, ha az kevéssé kecsegtet jövőbeli hozamokkal. Hogy mennyi a beruházás és mennyi a fogyasztási elem, az teljesen egyéni. Megfelelő érettség esetén a fogyasztási elem akár fontosabb is lehet valaki számára egy oktatáson való részvétellel kapcsolatos döntés meghozatalakor. Sokan vannak, akik szellemi kihívásra, kalandra vágynak. A most induló interim menedzser-képzés azoknak, akiknek az Enjoy (fogyasztási) szempont fontos, sem okoz csalódást.


Így látták - hallgatói vélemények az Interim Menedzser Akadémia képzéséről



Egy képzésről ki más is mondhatja ki az "ítéletet", mint a résztvevők? Az első, 2011 évi kurzus hallgatói közül idézünk néhányat, hogyan is vélekedtek a képzésről. Rasovszky Miklós: "Meghaladta az elvárásaimat. Először életemben nem okozott örömet, hogy vége van a tanévnek. Alkalmazott felsővezetőként a képzés során elsajátított technikák hatékonyabbá teszik munkámat, s a képzés jelentősen tágította a látókörömet."

Fejős Péter, interim gyárigazgató: "Szenzációs volt. Aki teheti, feltétlenül vegyen részt a következő kurzuson." Szivi László: "Az Akadémia segített, hogy felismerjem és tudatossá tegyem, melyek azok az - akár interim jellegű - vezetői kihívások, amelyeknek a jövőben meg akarok és meg tudok felelni." Megyeri István: "Az interimségben a tisztánlátás és az objektivitás vonzott."

Interim Menedzser Akadémia
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk