Megjelent: 12 éve

Kinek érdemes kiszerveznie az üzleti folyamatokat?

Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról. Cikksorozatunkban a kiszervezés általános előnyeit vesszük sorra, de azon cégtípusokat is bemutatjuk, melyek esetében érdemes kiszervezésben gondolkodni, illetve az SSC, külső outsourcing szolgáltató együttműködésről is szót ejtünk.

images

images

Milyen helyzetben érdemes alapvetően Business Process Outsourcing (BPO) szolgáltatásban gondolkodni?

A legegyszerűbb az újonnan alakuló cégek esete. A frissen alapított cégek számára mindig nyitott a lehetőség arra, hogy adminisztratív folyamataikat, akár az első pillanattól külső partner segítségével oldják meg. Ebben az esetben az üzlet beindításával kapcsolatos más, fontos területekre koncentrálhatnak, míg a szolgáltató gondját viseli az adminisztrációnak. Megfelelő szolgáltató kiválasztása esetén, nemcsak a cégalapítás feltételeivel és adminisztrációs terheivel kapcsolatban kaphatnak segítséget az első pillanattól-így megalapozva a tervezést-, de adminisztrációs struktúrájuk alapjait is professzionális támogatás mellett tehetik le. Ezzel biztosítva a hatékony és jogszerű működést, mind számviteli, mind bérszámfejtési vonalon.

Gyakran találkozni azzal a vállalattípussal, amely korábban házon belüli erőforrásokból oldotta meg a feladatot, de később elérte azt a méretet, aminél már a hatékonyság optimalizálási céllal érdemes kiszervezni a folyamatokat. Így teljes mértékben tud a vállalat a fő tevékenységére koncentrálni és akár költségcsökkentő hatása is lehet a döntésnek.

Számos olyan cég létezik Magyarországon, amelyek esetében a külföldi anyavállalat elvárásai - a hazai cég méretétől függetlenül - igen komplex folyamatokat eredményeznek, azonban a hazai entitásuk felépítéséből adódóan hasznosabb kiadni ezt a feladatot külsős szolgáltatónak. Talán ezt hívhatjuk a BPO legklasszikusabb esetének.


"Speciális esetek"



Számtalan alkalommal előfordul, hogy nem az "általános" vagy teljeskörű számviteli teendők ellátása során igénylik a cégek a külső segítséget, hanem egy-egy részfeladatra kell hasznos megoldást találni. A két leggyakoribb eset ----többek között-, az SSC-knek nyújtott, részfeladatokra korlátozódott megbízás és a projekt jellegű munkák, amikor csak egy bizonyos időszakra szól a szolgáltatási szerződés.

Természetesen azoknak a vállalatoknak is, amelyek a kezdetektől külső szolgáltató közreműködésével kezelik adminisztrációjukat, időnként érdemes ki-kitekinteni a piacra, felülvizsgálva az aktuális szolgáltatót és megoldásokat.

Az outsourcinggal való ismerkedést a vállalatok gyakran a bérszámfejtés kiszervezésével kezdik. Ennek oka, hogy ez a feladatkör viszonylag könnyen körülhatárolható és kiemelhető a vállalat érrendszeréből. Ide sorolhatjuk például a legegyszerűbb havi számfejtési és kifizetési folyamatokkal kapcsolatos teendőket, a cafeteria tervezést, a TB kifizetőhelyi kötelezettségek ellátását vagy akár az expat munkavállalók adta feladatokat is.

Kovács Enikő
UCMS Group Hungary
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk

Felesleges harcolni ellene: Balogh Petya az MI-forradalomról

Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk