Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 éve

Kinek érdemes kiszerveznie az üzleti folyamatokat?

Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról. Cikksorozatunkban a kiszervezés általános előnyeit vesszük sorra, de azon cégtípusokat is bemutatjuk, melyek esetében érdemes kiszervezésben gondolkodni, illetve az SSC, külső outsourcing szolgáltató együttműködésről is szót ejtünk.

hchr

Ne vegyen zsákbamacskát! Mielőtt szerződne kiválasztott partnerével, egyszerűen ellenőrizze a munkaerő-kölcsönzőt.


7 bevált tipp munkaerő-kölcsönzők és közvetítők előminősítéséhez

OrgWare

A humánpolitikai szoftverek, szolgáltatások és a piac által meghatározott funkciók biztosításával az Orgware Kft. rendületlenül kitart azon elve mellett, hogy egy jó HR és/vagy bérszámfejtő szoftvernek átláthatónak és könnyen kezelhetőnek kell lennie, de ugyanakkor széles tudásbázissal kell rendelkeznie.

Valljuk, hogy az Orgware az arany középút az olcsó, de korlátozott képességű szoftverek, valamint a drága, külföldi fejlesztésű, de a hazai viszonyokkal csak nehézkesen megbirkózó rendszerek között.

További információk itt!

Milyen helyzetben érdemes alapvetően Business Process Outsourcing (BPO) szolgáltatásban gondolkodni?

A legegyszerűbb az újonnan alakuló cégek esete. A frissen alapított cégek számára mindig nyitott a lehetőség arra, hogy adminisztratív folyamataikat, akár az első pillanattól külső partner segítségével oldják meg. Ebben az esetben az üzlet beindításával kapcsolatos más, fontos területekre koncentrálhatnak, míg a szolgáltató gondját viseli az adminisztrációnak. Megfelelő szolgáltató kiválasztása esetén, nemcsak a cégalapítás feltételeivel és adminisztrációs terheivel kapcsolatban kaphatnak segítséget az első pillanattól-így megalapozva a tervezést-, de adminisztrációs struktúrájuk alapjait is professzionális támogatás mellett tehetik le. Ezzel biztosítva a hatékony és jogszerű működést, mind számviteli, mind bérszámfejtési vonalon.

Gyakran találkozni azzal a vállalattípussal, amely korábban házon belüli erőforrásokból oldotta meg a feladatot, de később elérte azt a méretet, aminél már a hatékonyság optimalizálási céllal érdemes kiszervezni a folyamatokat. Így teljes mértékben tud a vállalat a fő tevékenységére koncentrálni és akár költségcsökkentő hatása is lehet a döntésnek.

Számos olyan cég létezik Magyarországon, amelyek esetében a külföldi anyavállalat elvárásai - a hazai cég méretétől függetlenül - igen komplex folyamatokat eredményeznek, azonban a hazai entitásuk felépítéséből adódóan hasznosabb kiadni ezt a feladatot külsős szolgáltatónak. Talán ezt hívhatjuk a BPO legklasszikusabb esetének.

"Speciális esetek"

Számtalan alkalommal előfordul, hogy nem az "általános" vagy teljeskörű számviteli teendők ellátása során igénylik a cégek a külső segítséget, hanem egy-egy részfeladatra kell hasznos megoldást találni. A két leggyakoribb eset ----többek között-, az SSC-knek nyújtott, részfeladatokra korlátozódott megbízás és a projekt jellegű munkák, amikor csak egy bizonyos időszakra szól a szolgáltatási szerződés.

Természetesen azoknak a vállalatoknak is, amelyek a kezdetektől külső szolgáltató közreműködésével kezelik adminisztrációjukat, időnként érdemes ki-kitekinteni a piacra, felülvizsgálva az aktuális szolgáltatót és megoldásokat.

Az outsourcinggal való ismerkedést a vállalatok gyakran a bérszámfejtés kiszervezésével kezdik. Ennek oka, hogy ez a feladatkör viszonylag könnyen körülhatárolható és kiemelhető a vállalat érrendszeréből. Ide sorolhatjuk például a legegyszerűbb havi számfejtési és kifizetési folyamatokkal kapcsolatos teendőket, a cafeteria tervezést, a TB kifizetőhelyi kötelezettségek ellátását vagy akár az expat munkavállalók adta feladatokat is.

Kovács Enikő
UCMS Group Hungary
Follow hrportal_hu on Twitter

"Egész egyszerűen nincsen munkaerő" - outsourcing trendek

Jelenleg száz shared service center (ssc) működik hazánkban. És bár nyílt néhány szolgáltató központ az elmúlt időszakban is, nincs meg az a dinamizmus mint ami a 2000-es évek elejét jellemezte. Mindemellett tény, hogy a szektorban foglalkoztatottak száma évről évre 10 százalékkal emelkedik. De ezt a növekedést inkább a már évek óta hazánkban működő vállalatok generálják újrabefektetéseikkel – nyilatkozta a HR Portálnak Suhajda Attila. A Magyar Outsourcing Szövetség (HOA) elnöke kiemelte: egész egyszerűen nincs munkaerő, pedig egy több nyelvet beszélő senior szakember induló bére elérheti a bruttó 350- 400 ezer forintot is.tovább..

További cikkek
Tehetségeket fedeztek fel a Mol versenyén

A Mol-csoport egyetemistáknak szóló tehetségkutató versenyén, a Freshhh döntőjében egy cseh csapat lett az első, a második és harmadik helyen pedig... Teljes cikk

Munkajogi reform: összecsapások és sztrájk az energiaszektorban

Összecsapások törtek ki csütörtökön maszkos fiatalok és a rendőrök között a munkajogi reform elleni tiltakozó felvonuláson Párizsban. Teljes cikk

"Egész egyszerűen nincsen munkaerő" - outsourcing trendek

Jelenleg száz shared service center (ssc) működik hazánkban. És bár nyílt néhány szolgáltató központ az elmúlt időszakban is, nincs meg az a... Teljes cikk

"Egész egyszerűen nincsen munkaerő" - outsourcing trendek

Jelenleg száz shared service center (ssc) működik hazánkban. És bár nyílt néhány szolgáltató központ az elmúlt időszakban is, nincs meg az a... Teljes cikk

Pszichiátria: nincs szakember, kevés a pénz, összeomolhat a rendszer

Bár a mentális zavarok a tartós munkaképesség-csökkenés második leggyakoribb okai Magyarországon, a pszichiátriai okokból kieső munkaerő pedig az... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

"Egész egyszerűen nincsen munkaerő" - outsourcing trendek

Jelenleg száz shared service center (ssc) működik hazánkban. És bár nyílt néhány szolgáltató központ az elmúlt időszakban is, nincs meg...
© Copyright HR Portal - 2003 - 2016