Kinek érdemes kiszerveznie az üzleti folyamatokat?
Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról. Cikksorozatunkban a kiszervezés általános előnyeit vesszük sorra, de azon cégtípusokat is bemutatjuk, melyek esetében érdemes kiszervezésben gondolkodni, illetve az SSC, külső outsourcing szolgáltató együttműködésről is szót ejtünk.
A legegyszerűbb az újonnan alakuló cégek esete. A frissen alapított cégek számára mindig nyitott a lehetőség arra, hogy adminisztratív folyamataikat, akár az első pillanattól külső partner segítségével oldják meg. Ebben az esetben az üzlet beindításával kapcsolatos más, fontos területekre koncentrálhatnak, míg a szolgáltató gondját viseli az adminisztrációnak. Megfelelő szolgáltató kiválasztása esetén, nemcsak a cégalapítás feltételeivel és adminisztrációs terheivel kapcsolatban kaphatnak segítséget az első pillanattól-így megalapozva a tervezést-, de adminisztrációs struktúrájuk alapjait is professzionális támogatás mellett tehetik le. Ezzel biztosítva a hatékony és jogszerű működést, mind számviteli, mind bérszámfejtési vonalon.
Gyakran találkozni azzal a vállalattípussal, amely korábban házon belüli erőforrásokból oldotta meg a feladatot, de később elérte azt a méretet, aminél már a hatékonyság optimalizálási céllal érdemes kiszervezni a folyamatokat. Így teljes mértékben tud a vállalat a fő tevékenységére koncentrálni és akár költségcsökkentő hatása is lehet a döntésnek.
Számos olyan cég létezik Magyarországon, amelyek esetében a külföldi anyavállalat elvárásai - a hazai cég méretétől függetlenül - igen komplex folyamatokat eredményeznek, azonban a hazai entitásuk felépítéséből adódóan hasznosabb kiadni ezt a feladatot külsős szolgáltatónak. Talán ezt hívhatjuk a BPO legklasszikusabb esetének.
"Speciális esetek"
Számtalan alkalommal előfordul, hogy nem az "általános" vagy teljeskörű számviteli teendők ellátása során igénylik a cégek a külső segítséget, hanem egy-egy részfeladatra kell hasznos megoldást találni. A két leggyakoribb eset ----többek között-, az SSC-knek nyújtott, részfeladatokra korlátozódott megbízás és a projekt jellegű munkák, amikor csak egy bizonyos időszakra szól a szolgáltatási szerződés.
Természetesen azoknak a vállalatoknak is, amelyek a kezdetektől külső szolgáltató közreműködésével kezelik adminisztrációjukat, időnként érdemes ki-kitekinteni a piacra, felülvizsgálva az aktuális szolgáltatót és megoldásokat.
Az outsourcinggal való ismerkedést a vállalatok gyakran a bérszámfejtés kiszervezésével kezdik. Ennek oka, hogy ez a feladatkör viszonylag könnyen körülhatárolható és kiemelhető a vállalat érrendszeréből. Ide sorolhatjuk például a legegyszerűbb havi számfejtési és kifizetési folyamatokkal kapcsolatos teendőket, a cafeteria tervezést, a TB kifizetőhelyi kötelezettségek ellátását vagy akár az expat munkavállalók adta feladatokat is.
Kovács Enikő
UCMS Group Hungary
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk
Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk
- Új alapokra helyezné a foglalkoztatást a NAV fejlesztése 3 hónapja
- Kacérkodsz a digitális nomád életformával? Így lehet utazva dolgozni 5 hónapja
- A HR-Face Kft. harmadik alkalommal kapta meg a tripla A minősítést 6 hónapja
- Hogyan befolyásolja a munkavállalói élményt a bérszámfejtés outsourcingja? 12 hónapja
- Bővül a Fressnapf szolgáltatóközpontja Budapesten 1 éve
- Felforgatta a bérszámfejtést az új Mt. 1 éve
- Ezek a legnagyobb bérszámfejtő cégek - itt a toplista! 1 éve
- Így lehet zöldebb a bérszámfejtés 1 éve
- Jogosan kaptam-e csökkentett fizetést táppénz után januárban? 1 éve
- A bérszámfejtés kiszervezése szinte mindenkinek megérheti 2 éve
- mint karmesternek a kotta 2 éve