kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Kiszervezzük vagy házon belül tartsuk a HR feladatokat?

Az outsourcing szolgáltatások iránti igény és kereslet folyamatosan változott az elmúlt években. Sokan még mindig az outsourcing lehetőségét tartják a legideálisabbnak, míg mások újra házon belül szeretnék tudni ezeket a folyamatokat.

images

images

- A teljes körű outsourcing területén visszaesést tapasztaltunk az elmúlt időszakban, de az egyes részfeladatok kiszervezésére még mindig sok megbízást kapunk ügyfeleinktől. A nagyobb partnerek sokkal több tanácsadást és sok esetben személyes jelenlétet igényelnek kiszervezett munkaügyi feladatok esetében is - nyilatkozta Sütő Zsuzsanna, a VT-SOFT Kft. ügyvezető igazgató helyettese.

- A vállalat nagysága továbbra sem befolyásoló tényező, hiszen 10-20 fős cégektől kezdve a több ezer fős létszámig látunk el feladatot. Nagyon fontos szempont a döntéseknél a vállalat-specifikus megoldások lehetősége, valamint a hiánytalan szakmai tudás és a bizalom. Ezek után már általában a költségek alapján döntenek a vállalatok, hogy házon belül tartják a feladatot, vagy az egészét, esetleg munkaigényesebb részeit szervezik ki az erre szakosodott cégeknek - mondta Sötő Zsuzsanna.

Alapvetően a VT-SOFT teljes körű megoldást szeretne nyújtani a hozzá forduló cégek számára, akik sok esetben először csak arról szeretnének megbizonyosodni, hogy a kínált megoldás megfelelő-e az Ő elvárásainak. A következő lépésben döntenek arról, hogy az adott megoldást milyen formában szeretnék igénybe venni. A VT-SOFT mindkét lehetőségre tud alternatívát kínálni. A házon belüli megoldást a cég integrált humánügyviteli rendszere, a VT-Constellation támogatja, valamint hosting szolgáltatásokkal biztosítja a stabilabb és biztonságosabb rendelkezésre állást. Kiszervezés esetén pedig a közel hetven fős szakembergárda nyújt professzionális segítséget.

Új igények, kényelmi funkciók

Amennyiben a bérszámfejtés és munkaügyi folyamatok kiszervezése mellett dönt a vállalat, fontos szempont, hogy a továbbiakban egyáltalán ne terheljék az ezzel kapcsolatos feladatok a HR osztály munkatársait. A nagyobb dolgozói létszámnál már akár a dolgozói kérdések mennyisége és az azonnali megválaszolás is komoly terhet róhat az osztályra. A VT-SOFT több ügyfele kifejezetten igényli az állandó helyszíni jelenlétet és az ezzel járó pontos és gyors segítségnyújtás lehetőségét. Ezzel az újfajta megoldással a kiszervezett szolgáltatás minden előnye megmarad, sőt a munkavállalók azonnali segítséget kapnak kérdéseikre és problémás ügyeik kezelésére. A helyszíni ügyfélszolgálat a bérszámfejtés és TB ügyintézés területén lehet a leghatékonyabb, hiszen az ilyen jellegű kérdésekre a HR osztály munkatársai általában nem tudnak szakszerű és pontos választ adni.

A VT-SOFT partnerei a helyszíni segítség mellett minden alapvető kényelmi funkciót is élvezhetnek, így a szerverek távoli elérésének köszönhetően azonnali lekérdezési és riportolási lehetőségük van, akár a szakemberek segítsége nélkül is.

- Az ügyviteli rendszer távoli elérésének köszönhetően a HR terület mindig naprakész és pontos adatokkal dolgozhat. A munkavégzés sokkal pontosabb és gyorsabbá vált a humánügyviteli rendszer bevezetésének köszönhetően, hiszen a munkáltató és a munkavállaló számára releváns adatok azonnal kinyerhetőek a rendszerből - nyilatkozta az outsourcing előnyeiről Varga Andrea, a hallókészülék gyártásával foglalkozó a Victofon Kft. HR menedzsere.

Házon belül

A munkaügyi és HR feladatok újra házon belüli megszervezése több dologra vezethető vissza. Sokszor a nemzetközi anyavállalatok szigorú előírásai rendelkeznek arról, hogy milyen feladatokat lehet kiszervezni a vállalaton kívülre, illetve a választandó humánügyviteli szoftvert is meghatározzák, hogy a globális rendszernek a lehető legegyszerűbb legyen az adatok összegzése. Utóbbi esetekben sokszor problémát jelenthetnek a magyar jogrendszer útvesztői, amire sok globális szoftvermegoldás nincs felkészülve.

- Többször tapasztaltuk, hogy bár ügyfeleink teljes megelégedettséggel használják szolgáltatásunkat, az anyavállalat nyomására mégis újra házon belülre viszik a humán ügyviteli feladatokat. Az ilyen esetekben tanácsadással és esetlegesen egyes részfeladatok átvállalásával szoktunk ügyfeleink segítségére lenni - mondta Sütő Zsuzsanna.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk