Megfordultak a trendek az IT-outsourcingban
A klasszikus outsourcing-modell legfényesebb napjainak azonban vége, a menedzsmenteknek kényszerűen új megoldások után kell nézniük – írja a Computerworld.hu cikke.
Ugyanakkor most az látszik, hogy a technológia, amely ezt lehetővé tette a nemzetközi kiszervezést, az most addig fejlődött, hogy lassan feleslegessé teszi azt.
Az IT-menedzsmenteknek a költségcsökkentés és a részleg tevékenységének üzleti szempontú optimalizálása érdekében változtatásokat kell végrehajtaniuk. Ennek érdekében jelentős mértékben a házon belül kell megoldani azokat a feladatokat, amelyeket korábban kihelyeztek, és többek között újra kell szervezni a technológiai támogatás működését, véghez kell vinni a különféle technológiai platformok integrációját és erősíteni kell az automatizálást.
A külföldre történő kiszervezés a magyar vállatok zöménél sohasem jelentett igazi opciót, ezért a most megjelent ellentétes irányú folyamat sem okoz komoly fejtörést a hazai CIO-k széles körének. Azok a technológiák azonban, amelyek a kiszervezési piac átalakulását támogatják, nálunk is kifejtik hatásukat. Magyarország továbbá inkább az outsourcing célpiaca volt, s ezt a státusát talán nem is veszíti el, mert nálunk a körülmények nem sokat változtak. Nem úgy az amerikai és nyugat-európai vállalatok kedvenc kiszervezési desztinációiban, hiszen Kína és India az utóbbi időben megdrágultak (például Kínában az előírt minimálbér már több térségben elérte a közép-európainak, így a magyarnak is megfelelő szintet), s a rossz kommunikáció miatti zavarokkal, valamint a távolság időnként elkerülhetetlen fizikai leküzdéséből adódó költségekkel együtt sokat veszítettek vonzerejükből – már nem szolgáltatnak tartós költségmegtakarítást.
A Gartner piacelemző cég szerint az IT-outsourcing-szerződések értéke gyorsan esik, mert egyre több cég tapasztalja, hogy a minőségi munka csak úgy tartható fenn, ha megvan hozzá a házon belüli ellenőrzés. Az „olcsóbb a jobb” szemlélet egyre kevésbé tartható. A cégek ugyanis már nem csak a forgalmuk növekedésére törekszenek, hanem inkább a profitmarzsok megemelésére. Arra pedig a jó minőségű termékek és szolgáltatások esetében van lehetőségük.
Erre vall a HFS Research felmérése is, amely szerint a következő két évben globálisan az Egyesült Államok lehet a legkívánatosabb célpont a szolgáltató központok létesítésére, ami pedig a klasszikus outsourcing egyik fő működési terepe volt.
A fokozott automatizálás és a külföldi munkaerő igénybevételének csökkenő járulékos előnyei miatt az informatikai outsourcing-szolgáltatásokban egyre kevesebben fognak dolgozni a világon. A Gartner becslése szerint az outsourcing-szolgáltatások volumene világszerte legalább 15 százalékkal esik 2016-ig.
Az outsourcing részben a felhőszolgáltatásokkal, részben az adatközponti szolgáltatásokkal, részben a BYOD-trend térnyerésével is újabb fordulatot vett. A szoftver-, a platform-, és az infrastruktúra-, sőt a hardver-outsourcing ugyanis egyre közönségesebbé válik.
Végső soron kereskedelmi megbízottak és mindenféle szakértők egész hálózata kapcsolódhat a vállalatok tevékenységéhez, s némi túlzással a szűken vett menedzsmenten kívül szinte minden kiszervezhető a vállalatból. Az outsourcing tehát úgy alakul át az IT területén, hogy a vezetők elismerik: nincsenek meg a belső képességeik a technológiai projektek kivitelezésére a cégük igényeinek megfelelően. Ezért aztán a versenyképességet leginkább befolyásoló technológiai területeken kibérlik a szakértelmet a mobilizáció, a közösségi média, a számítási felhők és a nagy adat feldolgozásának alkalmazásához. Ez pedig messze más már, mint a mechanikusan ismétlődő feladatok kihelyezése olyan helyekre, ahol ezeket olcsóbban lehet elvégezni.
A jövőben az outsourcing további átalakulása várható, méghozzá olyan szférákban, amelyek a klasszikus modellben kulcsfontosságúak voltak. A technológiai támogatás frontvonala, a helpdesk tipikusan ilyen terület. Megjelent ugyanis a kognitív számítástechnika, s valószínűleg az olyan területeken, mint a helpdesk, a tanulásra képes rendszerek át fogják venni az emberek helyét.
Computerworld.hu
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk
A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk
- Hogyan befolyásolja a munkavállalói élményt a bérszámfejtés outsourcingja? 1 éve
- Bővül a Fressnapf szolgáltatóközpontja Budapesten 1 éve
- Felforgatta a bérszámfejtést az új Mt. 1 éve
- Ezek a legnagyobb bérszámfejtő cégek - itt a toplista! 1 éve
- Melyek a legnagyobb bérszámfejtéssel foglalkozó cégek? - itt a toplista 2 éve
- Négy tipp, ami segít alkalmazkodni cégünk természetes növekedéséhez 2 éve
- Itt az ötödik hullám - Készüljön fel a munkaerő kiesésekre! 2 éve
- Ne hagyja magára a bérszámfejtést, készüljön fel a negyedik hullám kihívásaira 2 éve
- Szervezetfejlesztés - Külső szervezeti megoldások bevonása 2 éve
- Outsourcing 2 éve
- Debrecenben nyitotta meg új szolgáltatóközpontját a NEXON 3 éve